TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Personalna zmiana w KLA. Były prezes oświadcza
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.03.2019 16:44:26
Personalna zmiana w KLA. Były prezes oświadcza

Tomasz Szymański, były już prezes Kaliskich Linii Autobusowych postawił odnieść się do informacji podawanych przez władze miasta, związanych z dotychczasowym funkcjonowaniem spółki.

Od 1 marca prezesem Kaliskich Linii Autobusowych będzie Daniel Sztandera, były wiceprezydent Kalisza. Tą zmianą zaskoczone i zaniepokojone były m.in. zakładowe związki zawodowe. O personalnych zmianach w Kaliszu informowaliśmy TUTAJ . Natomiast teraz - po zakończeniu kadencji - ustępujący szef KLA, Tomasz Szymański przesłał nam oświadczenie dt. wyników miejskiej spółki. Przypomnijmy, że jednym z powodów odwołania prezesa były rosnące koszty funkcjonowania KLA. Oto oświadczenie Tomasza Szymańskiego w tej sprawie:

-"W 2017 roku Miasto Kalisz przekazało spółce Kaliskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. rekompensatę w wysokości 10.171.577 zł. Należy jednak zaznaczyć, że nie jest to kwota odpowiadająca rzeczywistym kosztom poniesionym przez Spółkę za świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego we wskazanym wyżej roku. Kwota ta uwzględnia bowiem okoliczności, mające wpływ na obniżenie należnej Spółce rekompensaty. Te okoliczności to pozyskanie przez KLA dodatkowych środków z tytułu podniesienia kapitału zakładowego (o kwotę 1.320.000 zł) oraz sprzedaży działki przy ul. Majkowskiej w Kaliszu (za kwotę 1.070.000 zł). Zgodnie z obowiązującymi przepisami, należna Spółce rekompensata została obniżona o wskazane wartości (łącznie o 2.390.000 zł). Co istotne, w roku 2017 funkcjonowało również Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe Sp. z o.o., które na przełomie 2017 i 2018 roku zostało przejęte przez KLA i obecnie jest jego częścią. W 2017 roku KPT otrzymało od Miasta Kalisz dodatkowe środki w kwocie 2.965.029,99 zł. Oznacza to, że łącznie publiczny transport zbiorowy w Kaliszu został w 2017 roku dofinansowany przez Miasto Kalisz kwotą 15.526.606,99 zł - wylicza Tomasz Szymański.

-"Rekompensata na rok 2019 została skalkulowana przez KLA na poziomie 17.880.000 zł (wzrost o 2.353.393,01 zł w stosunku do 2017 roku, czyli o ok. 15%, a nie o 75% jak wynika z oświadczenia Miasta Kalisz), a rok do roku jest to już tylko 6%. Zaznaczyć przy tym trzeba, że KLA ma obowiązek dokonać kalkulacji rekompensaty w oparciu o sprawdzalne dane i taką informację przekazać Miastu Kalisz, co też nastąpiło. Ponadto, weryfikacji wysokości rekompensaty corocznie dokonuje niezależny audytor, a Miasto Kalisz nie ma kompetencji, aby arbitralnie, bez opinii audytora, uznać, że wzrost rekompensaty jest nieuzasadniony - dodaje Szymański.

Co z wzkm?

Kolejnym argumentem do zmiany zarządu KLA było brak zwiększenia pracy przewozowej. Zdaniem Szymańskiego to nieprawda - w 2018 roku przewoźnik wykonał o 112.369 km więcej w porównaniu do roku 2017.

-"Wynika to ze zmian rozkładu jazdy wprowadzanych przez Miasto Kalisz. KLA nie odpowiada za rozkłady jazdy, to kompetencja Miasta Kalisz, którą wykonuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu - wyjaśnia ustępujący prezes i podaje powody wzrostu kosztów świadczenia usług publicznego transportu zbiorowego. - Sam wzrost pracy przewozowej – 112.369 km x 7,68 zł (jednostkowy koszt wozokilometra) – wynosi ok. 862.993 zł. Jak czytamy w oświadczeniu Miasta Kalisz, Spółka pozyskała 30 nowych autobusów, nie wspomniano jednak, że dodatkowe koszty spłaty, dzierżawy (płaconej Miastu Kalisz) i ubezpieczenia wynoszą 2.046.405,96 zł rocznie i ponosi je w całości KLA - dodaje.

-"Podane dla przykładu Miasto Płock w roku 2017 oficjalnie określiło koszt wozokilometra na poziomie 7,45 zł (a nie 3,90 zł, jak wynika z oświadczenia Miasta Kalisz). Dla porównania aktualnego kosztu w Kaliszu, który wynosi 7,68 zł za kilometr, przytaczam oficjalne dane za 2017 rok: Koszalin 7,97 zł, Kołobrzeg 10,38 zł, Lublin 8,11 zł, Olsztyn 9,96 zł czy mniejszy Jarocin 7,15 zł - mówi Szymański. - Sprostowania wymagają informacje dotyczące wysokości wynagrodzenia Zarządu, które w 2018 roku wyniosło łącznie 358.660,42 zł, a nie jak podano 400.000 zł. Zarząd nie otrzymywał nigdy żadnych nieujawnionych premii ponad przysługujące wynagrodzenie. Dla przykładu, w 2014 roku wynagrodzenie osób zarządzających Spółką wyniosło łącznie 692.503,56 zł. Mając na uwadze powyższe, kategorycznie stwierdzam, że przekazane przez Miasto Kalisz za pośrednictwem lokalnych mediów dane są nierzetelne i obejmują tylko część rzeczywistych kosztów funkcjonowania transportu publicznego w Kaliszu."

Z szacunkiem dla poprzednika

-"Zachowując pełen obiektywizm, muszę podkreślić, że obejmując funkcję Prezesa Zarządu, przejmując obowiązki od Pana Mariusza Wdowczyka, zastałem Spółkę bardzo dobrze ułożoną w zdecydowanie dobrej kondycji finansowej i w takim samym stanie pozostawiam ją mojemu następcy, któremu gratuluję objęcia stanowiska Prezesa Zarządu. Bardzo serdecznie chciałbym podziękować wszystkim osobom, z którymi miałem przyjemność pracować w KLA i PKS, za to, co zostało zrealizowane wspólnie na rzecz rozwoju Spółki. Bez tych osób, bez ich wsparcia, zaangażowania, doświadczenia i wiedzy, nie byłoby to możliwe" - podsumowuje Tomasz Szymański.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
personalia
KLA Kalisz
  • Tomek Kacper – 03.03.2019

    coś więcej o tym Prezesie można wiedzieć? Bo jego wejście w kaliskie spółki przewozowe też owiane było wielką tajemnicą.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....