Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pardubice odebrały trolejbusy. Kiedyś Irisbus i Solaris, teraz SOR

infobus
09.08.2016 11:00
0 Komentarzy

Nowetrolejbusy Skoda-SOR 30Tr od dwóch tygodni są obecne w komunikacji miejskiej wczeskich Pardubicach.Producent z Pilzna dostarczył lokalnemuprzewoźnikowi DPMP dwanaście nowoczesnych pojazdów.

SORjest trzecim producentem autobusów, z którym Skoda współpracowała przyrealizacji kolejnego zamówienia z Pardubic. W 2006 roku czeski producentwspólnie z Irisbusem dostarczył sześć pojazdów typu 24Tr, które bazują na nadwoziuCitelisa 12. Natomiast w latach 2008 – 2012 Skoda pardubickie zlecenierealizowała w kooperacji z Solarisem. Do DPMP trafiło po 10 sztuk egzemplarzytypu 26Tr i 28Tr.

Tymrazem jednak przewoźnik postawił nacisk przede wszystkim na cenę zakupu. Stąddecyzja by postawić na trolejbusy na nadwoziu firmy z Libchavy. Jednak dyrektorhandlowy Skoda Electric, Radek Karp tłumaczy, że nowe pojazdy w Pardubicach wniczym nie ustępują tym, które dostarczano od 2006 roku.

„Trolejbusy są również wyposażone w nowoczesnysystem informacji pasażerskiej, w tym monitory LCD we wnętrzu pojazdu. 30Tr niejest konstrukcją w pełni niskopodłogową. Mimo tego przyczynia się do wzrostu komfortupodróżowania. To także pierwsze trolejbusy w Pardubicach, które są wyposażone wklimatyzację.” – wyjaśniałRadek Karp.

Trolejbusy30Tr to dwunastometrowe pojazdy wyposażone w cztery wejścia w układzie2-2-2-2. Przy ich montażu wykorzystano nadwozie autobusu NB12, któregoproducentem jest SOR .Pojazd zapewnia komfortowe warunki podróżowaniam.in dzięki wydajnemu ogrzewaniu i przejrzystemu systemowi informacji pasażerskiej.Jestrównież wyposażony w pochylnię, która umożliwia wjazd na pokład wózkainwalidzkiego.

OpróczPardubic trolejbusy Skody są obecne także w dwunastu innych czeskich miastach.Można tutaj wymienić m.in. Pilzno, Hradec Karlowe, Czeskie Budziejowice,Ostrawę. Trolejbusy czeskiego producenta są produkowane zgodnie z wymaganiamijakie stawia zasada zrównoważonego rozwoju w ten sposób, żeby w maksymalny sposób wpływać nazmniejszanie emisji zanieczyszczeń i jednocześnie charakteryzowały się jaknajwiększą wydajnością energetyczną.

„ObecnieSkoda Electric pracuje również nad nowym pojazdami m.in. dla Rygi, Budapesztu,Pilzna i Żyliny – dodał Radek Karp.

SkodaElectric jest największym europejskim producentem trolejbusów.Szerokizakres działalności tej firmy, który jest oparty na własnych badaniach nietylko pozwala sprostać wymaganiom klientów w Czechach, ale również na całym świecie.Trolejbusyproducenta z Pilzna są obecne w około trzydziestu krajach w Europie, Azji iAmeryce Północnej. Oprócz tradycyjnego rozwoju i produkcji trolejbusów SkodaElectric wprowadziła również kilka nowych rodzajów baterii, które mogą byćstosowane w autobusach elektrycznych.

Komentarze