Pardubice odebrały trolejbusy. Kiedyś Irisbus i Solaris, teraz SOR
Nowetrolejbusy Skoda-SOR 30Tr od dwóch tygodni są obecne w komunikacji miejskiej wczeskich Pardubicach.Producent z Pilzna dostarczył lokalnemuprzewoźnikowi DPMP dwanaście nowoczesnych pojazdów.
SORjest trzecim producentem autobusów, z którym Skoda współpracowała przyrealizacji kolejnego zamówienia z Pardubic. W 2006 roku czeski producentwspólnie z Irisbusem dostarczył sześć pojazdów typu 24Tr, które bazują na nadwoziuCitelisa 12. Natomiast w latach 2008 – 2012 Skoda pardubickie zlecenierealizowała w kooperacji z Solarisem. Do DPMP trafiło po 10 sztuk egzemplarzytypu 26Tr i 28Tr.
Tymrazem jednak przewoźnik postawił nacisk przede wszystkim na cenę zakupu. Stąddecyzja by postawić na trolejbusy na nadwoziu firmy z Libchavy. Jednak dyrektorhandlowy Skoda Electric, Radek Karp tłumaczy, że nowe pojazdy w Pardubicach wniczym nie ustępują tym, które dostarczano od 2006 roku.
„Trolejbusy są również wyposażone w nowoczesnysystem informacji pasażerskiej, w tym monitory LCD we wnętrzu pojazdu. 30Tr niejest konstrukcją w pełni niskopodłogową. Mimo tego przyczynia się do wzrostu komfortupodróżowania. To także pierwsze trolejbusy w Pardubicach, które są wyposażone wklimatyzację.” – wyjaśniałRadek Karp.
Trolejbusy30Tr to dwunastometrowe pojazdy wyposażone w cztery wejścia w układzie2-2-2-2. Przy ich montażu wykorzystano nadwozie autobusu NB12, któregoproducentem jest SOR .Pojazd zapewnia komfortowe warunki podróżowaniam.in dzięki wydajnemu ogrzewaniu i przejrzystemu systemowi informacji pasażerskiej.Jestrównież wyposażony w pochylnię, która umożliwia wjazd na pokład wózkainwalidzkiego.
OpróczPardubic trolejbusy Skody są obecne także w dwunastu innych czeskich miastach.Można tutaj wymienić m.in. Pilzno, Hradec Karlowe, Czeskie Budziejowice,Ostrawę. Trolejbusy czeskiego producenta są produkowane zgodnie z wymaganiamijakie stawia zasada zrównoważonego rozwoju w ten sposób, żeby w maksymalny sposób wpływać nazmniejszanie emisji zanieczyszczeń i jednocześnie charakteryzowały się jaknajwiększą wydajnością energetyczną.
„ObecnieSkoda Electric pracuje również nad nowym pojazdami m.in. dla Rygi, Budapesztu,Pilzna i Żyliny„ – dodał Radek Karp.
SkodaElectric jest największym europejskim producentem trolejbusów.Szerokizakres działalności tej firmy, który jest oparty na własnych badaniach nietylko pozwala sprostać wymaganiom klientów w Czechach, ale również na całym świecie.Trolejbusyproducenta z Pilzna są obecne w około trzydziestu krajach w Europie, Azji iAmeryce Północnej. Oprócz tradycyjnego rozwoju i produkcji trolejbusów SkodaElectric wprowadziła również kilka nowych rodzajów baterii, które mogą byćstosowane w autobusach elektrycznych.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze