TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Osiem autobusów dla MZK Toruń. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.04.2020 16:00:10
Osiem autobusów dla MZK Toruń. SIWZ

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu prowadzi przetargi na zakup nawet 16 nowych pojazdów. Połowa z tej puli to autobusy klasy MAXI z silnikami diesla. Sprawdzamy jak je widzi przewoźnik. Wygląda na to, że wymagania są dobrze utarte od lat.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. Każdy z ośmiu pojazdów będzie objęty przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową. Termin dostawy całej ósemki do Torunia to maksymalnie 210 dni od podpisania umowy. Nie jest to mało, jednak nikt nie wie jak epidemia koronawirusa odbije się na działalności poszczególnych producentów. Niektórzy już zawiesili działalność swoich fabryk.

Wybór najlepszej oferty
Najlepsza oferta dla toruńskiego MZK zostanie wybrana przy pomocy pięciu kryteriów. Najważniejsza jest cena. Ma ona 70% wagi. Na ocenę techniczną przeznaczono 23%. Premiowane są:

  • silnik o pojemności powyżej 10,25 l - 9,2 pkt

  • oś przednia zależna ze stabilizatorem toru jazdy - 2,3 pkt

  • homologacja zgodna z wymogami Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 2,3 pkt

  • diodowe oświetlenie wewnętrzne - 2,3 pkt

  • przebiegi międzyobsługowe co min. 60 000 km - 4,6 pkt

  • zaoferowanie jednej ze skrzyń biegów już użytkowanych przez MZK - 2,3 pkt

Pozostałe punkty są do zdobycia za:

  • koszty emisji dwutlenku węgla - 3%

  • koszty emisji m.in. tlenków azotu oraz cząstek stałych - 2 %

  • koszty zużycia energii - 2%

Jakie autobusy?
Wszystkie autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m, szerokość od do 2,55 m, wysokość max. 3,2 m (dla hybryd max 3,35 m) oraz niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Wysokość wejścia w drzwiach nie może przekraczać 340 mm. Będzie możliwe jej obniżenie za pomocą funkcji przyklęku. Wymiana pasażerów będzie odbywała się poprzez trzy pary drzwi otwierane do wewnątrz, w układzie 2-2-2 o szerokości minimalnej 1200 mm. Każdy z autobusów ma zabierać na pokład min. 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi.

W autobusach ma się znaleźć silnik o pojemności skokowej powyżej 7,5 l oraz mocy minimum 200 kW z momentem obrotowym co najmniej 1150 Nm musi spełniać normę spalania Euro 6. Ma być zblokowany z automatyczną skrzynią biegów. We wszystkich pojazdach komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. sześć uchylnych okien bocznych oraz wentylatory nawiewowe. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą agregatu o mocy chłodniczej min. 22 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą.

MZK Toruń znów nie zapomina o kierowcach. W pierwszych w historii spółki elektrobusach będą oni pracować w komfortowych warunki. A to dzięki wymogowi wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny. Będzie ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Przechodzimy do SIP-u. Na zewnątrz znajdą się trzy tablice diodowe lub PDT z podświetleniem LED o wysokiej rozdzielczości. W środku zamontowany zostanie monitor LCD o przekątnej 23", który będzie prezentował informację liniową. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym ekranem min. 10".

Podsumowując...
MZK znów stawia na standard, który wybrało już jakiś czas temu. Jasny opis wymagań, SIWZ powtarzalny od lat powodują, że to jeden z tych przetargów, do których można szykować się "z pamięci". A to przecież ułatwia życie wszystkim.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Toruń

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....