TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opolskie o autobusowej ustawie: 80 groszy to za mało
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 10.05.2019 11:00:57
Opolskie o autobusowej ustawie: 80 groszy to zbyt mało; fot. Opolskie PKS

Duża liczba przewoźników konkurujących ze sobą na dochodowych liniach i planowane wycofanie się z województwa Arrivy, to główne problemy komunikacji autobusowej w województwie opolskim.

Na terenie województwa opolskiego największy problem z komunikacją autobusową ma powiat kędzierzyńsko-kozielski, prudnicki i namysłowski. Dwa pierwsze obsługują autobusy Arriva Bus Transport Polska, która od połowy roku wycofuje się z województwa opolskiego ze względu na niską rentowność obsługiwanych linii. Z kolei będący w rękach pracowników PKS Namysłów od kilku miesięcy znajduje się na krawędzi bankructwa.

Aktualna sytuacja

"Zgodnie z uzyskanymi informacjami, jeżeli chodzi o Prudnik i Kędzierzyn-Koźle, to w starostwach trwają rozmowy z przewoźnikami z innych powiatów na temat funkcjonowania transportu na ich terenie. Marszałek województwa nie ma odpowiednich narzędzi, żeby taki transport zorganizować. W przypadku powiatu namysłowskiego połączenie ze stolicą regionu zapewnia PKS Opole, ale ze względu na niską rentowność połączeń lokalnych, mieszkańcy wsi oddalonych od trasy do Opola mogą mieć problem z dostępem do komunikacji publicznej" - wyjaśnia Remigiusz Widera, dyrektor departamentu IiG urzędu marszałkowskiego.

Zdaniem Widery, ustawa o funduszu rozwoju przewozów autobusowych, która zakłada dofinansowania do linii użyteczności publicznej w samej idei jest słuszna, jednak obawia się, że proponowana dopłata w wysokości 80 gr za wozokilometr może być zbyt niska, by zachęcić przewoźników do powrotu na niedochodowe linie.

"W tej chwili słyszymy od przewoźników, że koszt przejechania jednego kilometra przez autobus oscyluje między 3 a 5 złotych. Obawiam się, że w przypadku, kiedy trzeba będzie zorganizować linie do małych miejscowości, gdzie będzie istniało ryzyko +wożenia powietrza+ zamiast pasażerów, dopłaty w tak niskiej wysokości nie przekonają przewoźników. Dodatkowo rozwiązania w najnowszym projekcie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz obowiązki, które nakłada na organizatorów, prawdopodobnie doprowadzą do chaosu komunikacyjnego" - uważa Widera.

Urząd marszałkowski uważa, że przypadku, gdy Województwo Opolskie zostanie organizatorem publicznego transportu autobusowego (obecnie jest organizatorem tylko transportu kolejowego), priorytetem będzie zintegrowanie przewozów kolejowych i autobusowych, w tym wprowadzenie ujednoliconego systemu informacyjnego i biletowego.

Według informacji Departamentu Infrastruktury i Gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego, obecnie na terenie województwa działa 4 operatorów w komunikacji miejskiej, 10 w przewozach gminnych, 2 w przewozach powiatowych i 1 w związku powiatowo-gminnym. Tylko urząd marszałkowski, który wydaje zezwolenia na przewóz drogowy autobusami na liniach łączących co najmniej dwa powiaty lub dwa województwa, wydał 140 takich zezwoleń, a 26 przewoźników otrzymuje od województwa dopłaty do biletów ulgowych na mocy podpisanych z nami umów o honorowaniu ustawowych ulg. Kursy do sąsiadujących gmin wykonują także MZK Nysa i MZK Opole. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
PKS
Arriva
PKS Namysłów
Opolskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....