TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Olbrzymie kary dla Przewozów Regionalnych za nierealizowane kursy
InfoRail.pl - Opublikowano: 04.09.2019 09:56:26 1 komentarz
Olbrzymie kary dla Przewozów Regionalnych za nierealizowane kursy

O problemach Przewozów Regionalnych z taborem, a co za tym idzie nierealizowanymi kursami, wiadomo nie od dziś. Skala ta, jak się okazuje, jest jednak olbrzymia, co pokazuje przykład województwa lubuskiego.

Wszystkim przewoźnikom, w Polsce i na całym świecie, zdarzają się awarie i niewykonane kursy. Nie jest to nic nadzwyczajnego. Jednak w przypadku Przewozów Regionalnych jest to przypadłość nagminna i narastająca. Widać to po karach, jakie Lubuski Urząd Marszałkowski nalicza przewoźnikowi.

Jak wyjaśnia Piotr Tykwiński, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwo Lubuskie zawarło ze spółką Przewozy Regionalne dwie umowy wieloletnie na realizację przewozów pasażerskich:

- umowa o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich z dnia 26.11.2015 r.;

- umowa nr DG.V.8063.7.2012 o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie województwa lubuskiego na odcinkach linii komunikacyjnych Wrocław – Głogów – Zielona Góra, Szczecin Główny – Zielona Góra z dnia 20.11.2014 r.

W związku z nienależytym ich wykonaniem Województwo Lubuskie nalicza przewoźnikowi kary umowne, m.in. za opóźnienia pociągów, odwołania pociągów bez zapewnienia komunikacji zastępczej, jak i z jej uruchomieniem czy zmianę zestawień składów w zakresie uruchomienia pociągu w zestawieniu mniejszym niż wynikające z zapisów umowy.

Dotychczas naliczono kary w wysokości:

2015 rok rozkład jazdy 2014/2015 - 40 700,00 zł

2016 rok rozkład jazdy 2015/2016 - 195 100,00 zł

2017 rok rozkład jazdy 2016/2017 - 329 650,00 zł

2018 rozkład jazdy 2017/2018 - 1 212 600,00 zł.

Należy przy tym wspomnieć, że w okresie obejmującym aktualny rozkład jazdy pociągów 2018/2019 naliczono operatorowi do tej pory kary umowne na łączną kwotę 947 tys. zł. Stosowanie przez Województwo Lubuskie instytucji kar umownych ma na celu zmobilizowanie spółki Przewozy Regionalne do właściwej realizacji przewozów – stwierdza Piotr Tykwiński.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że kwoty, jakie Przewozy Regionalne muszą zapłacić za nierealizowanie przewozów spokojnie wystarczyłyby na wykonanie przeglądów okresowych, i to nie jednego unieruchomionego obecnie pojazdu. Filozofia tego przewoźnika wydaje się być jednak zupełnie inna. Lepiej odstawić szynobusy i nie przewozić pasażerów niż wykonać przeglądy, nie płacić tak dużych kar i należycie wykonać usługę. Niestety już od kilku lat spółka jest źle zarządzana, a efekty tych działań są widoczne gołym okiem. Od 2015 roku województwo lubuskie naliczyło już kary w wysokości 2 725 050 zł! Ta kwota realnie pokazuje skalę problemów przewoźnika, a to dopiero wierzchołek góry.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
lubuskie
szynobus
umowa
kara
  • 66wg – 04.09.2019

    Lubuską "patologię" należało by pogonić na 4 wiatry.Pracę na liniach zelektryfikowanych czyli lk 273 (Odrzanka) i lk 3 można z powodzeniem rozdzielić pomiędzy Odziały PR Dolnośląski i Zach-Pom oraz KW.Na liniach spalinowych (3 odcinki) też można rozdzielić.Wiele oddziałów tej "firmy" (Lubuskie, Podkarpakie, Podlaskie, War-maz.) nadaje się z miejsca do "zaorania"

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....