TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nysa wybrała elektryczne SOR-y
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.10.2019 17:00:35
fot. Powiat Nyski

Nysa od końca sierpnia rozstrzygała przetarg na dostawę dwóch małych elektrobusów z ładowarkami. Po prawie dwóch miesiącach udało się. Miasto postawiło na elektrobusy SOR-a.

Zakupowa historia
Przypomnijmy, że Nysa już dwa razy próbowała kupić autobusy elektryczne. W ubiegłym roku ogłoszono przetarg na ich dostawę. Jednak zakończył się on niepowodzeniem. Nikt nie chciał przedstawić miastu ofert. W marcu ogłoszono nowy przetarg. Jednak i on nie przyniósł pozytywnego rezultatu. Miasto bowiem uznało, że oferty SOR-a i Solarisa były ponad zakładane możliwości finansowe, aczkolwiek przyznać trzeba, iż mocno zaniżone w stosunku do obecnych realiów.

Reset
W połowie lipca ogłoszono nowy, już trzeci przetarg. Dalej chodziło miastu o konstrukcje klasy MIDI. Do tej pory każdy pojazd musiał mieć nadwozie o długości od 8,90 do 10,50 m, szerokości całkowitej od 2,40 do 2,55 m i wysokości całkowita do 3,40 m. Ponadto miał umożliwiać podróż min. 50 pasażerom, w tym przynajmniej 19 na miejscach siedzących.

"Elektryki" muszą posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 170 kW. Baterie litowo-jonowe lub litowo-tytanowe mają mieć pojemność energetyczną nie mniejszą niż 170 kWh. Oczywiście konieczna będzie też dostawa odpowiednich ładowarek. Dotychczas miasto wymagało, aby autobusy były przystosowane do dwóch rodzajów ładowania- wolnego o mocy 40 - 80 kW poprzez złącze plug-in oraz szybkiego przez pantograf o mocy 200 kW. Pełne naładowanie baterii ładowarką o mocy 80 kW miało nastąpić w ciągu maksymalnie czterech godzin.

Dostawa elektrobusów oraz uruchomieniem ładowarek ma nastąpić w ciągu maksymalnie 365 dni od podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu.

SOR górą
30 sierpnia minął termin składania ofert. Na autobusy oraz ładowarki miasto przygotowało tyle co poprzednio, czyli 4 132 800 PLN brutto. A to dało wycenę jednostkową za elektrobus z ładowarką na poziomie 1 680 000 PLN. Dużo to nie jest. Nic więc dziwnego, że otwarte wtedy oferty przewyższały te szacunki. Choć można mówić o sporej obniżce.

Tańszy był SOR, który minimalnie przewyższał nyski budżet. Czeski producent zaproponował cenę 4 231 200 PLN brutto. To daje 1 720 000 PLN netto za jeden pojazd, najprawdopodobniej typu EBN10 z ładowarką. Jak widać cena jednostkowa spadła z 2 110 000 PLN netto.

Droższą ofertę przedstawił Solaris. Dwa Urbino 8,9LE electric oraz ładowarki producent z Bolechowa zaproponował za 4 525 908 PLN brutto. To z kolei daje cenę jednostkową 1 839 000 PLN netto. A to oznacza obniżkę z 2 275 000 PLN netto.

Pozostawało czekać na decyzję finansową. Zdecydowano o zwiększeniu budżetu. Dzięki temu 22 października miasto rozstrzygnęło przetarg. Wybór padł na SOR-a. Atutem czeskiego producenta była nie tylko cena, ale także ocena techniczna. Efekt? 92 : 82,5 pkt. Czekamy więc już tylko na umowę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Nysa
UM
MZK Nysa
SOR
Solaris
elektrobus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....