Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy Urbino 12 dla Radomia. Dzięki DLA i Grupie Irex

infobus
19.08.2016 15:21
0 Komentarzy

Kilka dni temu spółki Irex-4 ze Świętochłowic orazDolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia odebrały 24 egzemplarze Nowego Urbino12. Debiutująca w kolejnym mieście nowa odsłona Solarisastanie się stałym widokiem na radomskich ulicach przez najbliższe 10 lat.

Ich debiut w służbie liniowej odbędzie się 21 sierpnia. Wtedyteż zacznie się rozłożone na trzy etapy wprowadzanie ich do ruchu. Kompletbędzie można spotkać na liniach nr 3, 8 i 13 ostatniego dnia sierpnia.

Pozyskanie 24 Nowych Urbino 12 przez Irex-4 i DLA byłomożliwe dzięki zawartej w marcu umowie z radomskim Miejskim Zarządem Dróg iKomunikacji. Urzędnicy przez 10 lat będą mogli zamówić u partnerów usługiprzewozowe w wymiarze ok. 13 mln wzkm. Konsorcjum na początku za swoje usługibędzie inkasować stawkę 5,67 zł/wzkm netto.

Debiutujące w Radomiu Nowe Urbino 12 umożliwiają podróż 98pasażerom. 31 osób będzie miało zagwarantowane podróżowanie na siedzeniach Ster8MU Ultra Light z miękką wkładką. 14 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi.Wejścia na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.Zastosowano drzwi niemieckiej firmy Bode.

Konsorcjum zdecydowało się postawić na pojazdy z kompletemdownsizingowym. Autobusy napędzają amerykańskie silniki Cummins ISB6.7E6 280Bo mocy 209 kW. To niespełna siedmiolitrowe jednostki, które osiągają 1080 Nmmaksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełniają normę Euro 6. Zblokowanoje z automatycznymi skrzyniami biegów ZF EcoLife.

Autobusy posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Opartąją na agregacie Konvekta UL500 o mocy 26 kW. Naturalną wentylację zapewnia siedemprzesuwnych okien. Pasażerowie mają do dyspozycji jedno gniazdko USB. Autobusy są monitorowane oraz posiadają kompletny systeminformacji pasażerskiej, który oparto na rozwiązaniach firmy R&G . Składasię on z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości, jednegowewnętrznego, tablicy LCD 23″ oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Autobusami Irex-4 oraz DLA podzielili się po równo. Śląskafirma będzie swoje „jamniki” garażować w podradomskiej miejscowościŚlepowron. Wrocławska spółka swoją zajezdnię ulokowała w położonej na północymiasta dzielnicy Wincentów. Konsorcjum wspólnie zajmie się obsługą linii nr 13.Linia nr 8 „trafi” do Irexu-4, z kolei DLA będzie miało monopol na”trójce”.

Komentarze