TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Sącz: Bilans autobusowego eksperymentu
GAZETA KRAKOWSKA 29.02.2008 - Opublikowano: 03.03.2008 10:10:07
Nowy Sącz: Bilans autobusowego eksperymentu
Bilans autobusowego eksperymentuKiedy władze Nowego Sącza twardo zdecydowały o likwidacji parkingów autobusowych prywatnych przewoźników na ulicy Szczęsnego Morawskiego i przed dworcem PKP, oburzenie busiarzy i pasażerów było ogromne. Właściciel gorlickiej firmy Voyager zapowiadał blokadę ulicy Morawskiego. Wiceprezydent Jerzy Gwiżdż był jednak nieugięty. Zdecydował się wbrew głosom sprzeciwu na eksperyment i 'zgonił' przewoźników na wspólne przystanki. Minęły dwa miesiące. Nikt nie protestuje.Czy jednak oznacza to, że wszyscy są zadowoleni? Nie do końca. Pasażerowie - bo podrożały bilety. Przewoźnicy stracili część pasażerów. Ale autobusy odjeżdżają z dwóch miejsc, a nie z kilku - to duży plus. Przypomnijmy, że Stowarzyszenie Prywatnych Przewoźników Pasażerskich Ziemia Sądecka, kierowane przez Elżbietę Kaczmarczyk, zarzuciło Gwiżdżowi próbę pielęgnowania monopolu transportu osobowego PKS i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W celu ochrony swoich interesów prywatni przewoźnicy wynajęli krakowską kancelarię prawną. Nie podoba im się nałożenie na nich obowiązkowych opłat za korzystanie z parkingów PKS i MPK.Nie są też zadowoleni z przymusu zmiany przebiegu tras. - Miesięcznie jestem około sześć tysięcy złotych do tyłu - mówi Władysław Kaczmarczyk, właściciel firmy przewozowej, prywatnie mąż prezes stowarzyszenia. - Co miesiąc muszę płacić na rzecz PKS pięć tysięcy złotych, a do kasy MPK kolejny tysiąc. Więc straciłem na tej rewolucji. W związku z tym zmuszony zostałem do podniesienia cen biletów. Grupa pasażerów uciekła... Po prostu wolą teraz korzystać z usług PKS. Ale Władysław Kaczmarczyk widzi też plusy nowych rozwiązań. Przyznaje, że teraz ruch pasażerski jest lepiej zorganizowany, a w małych busach nie ma już takiego tłoku, jak dawniej.- Nowa sytuacja wymusiła na mnie zakup nieco większych autobusów mieszczących do 30 pasażerów - mówi. - Są zwinne i lepsze w prowadzeniu. Łatwiej utrzymać w nich porządek. Zmiana organizacji ruchu wpłynęła też na decyzje władz PKS. Według zapowiedzi dyrektora Józefa Jareckiego jeszcze w tym półroczu odnowiony zostanie dworzec autobusowy. Zainstalowane zostaną tablice świetlne. - Od miesiąca nie mam żadnych uwag od pasażerów czy to naszych linii, czy prywatnych przewoźników - twierdzi Witold Stokłosa, kierownik do spraw przewozów w PKS SA. - Co więcej, dostaję sygnały, że teraz zdecydowanie wygodniej się podróżuje, bo wszystkie kursy zaczynają się w jednym miejscu. Ktoś przyjeżdża z Krakowa pospiesznym i bez przemarszów może skorzystać z dowolnej oferty dowolnego przewoźnika. Nowa sytuacja sprawiła, że standard podróżowania chce poprawić MPK. - Niebawem zainstalujemy pokaźne tablice świetlne ku wygodzie pasażerów - powiedział nam prezes zarządu MPK, Leopold Andrzej Cisoń.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nowy Sącz
PKS
parking
MPK
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....