TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Sącz: Bilans autobusowego eksperymentu
GAZETA KRAKOWSKA 29.02.2008 - Opublikowano: 03.03.2008 10:10:07
Nowy Sącz: Bilans autobusowego eksperymentu
Bilans autobusowego eksperymentuKiedy władze Nowego Sącza twardo zdecydowały o likwidacji parkingów autobusowych prywatnych przewoźników na ulicy Szczęsnego Morawskiego i przed dworcem PKP, oburzenie busiarzy i pasażerów było ogromne. Właściciel gorlickiej firmy Voyager zapowiadał blokadę ulicy Morawskiego. Wiceprezydent Jerzy Gwiżdż był jednak nieugięty. Zdecydował się wbrew głosom sprzeciwu na eksperyment i 'zgonił' przewoźników na wspólne przystanki. Minęły dwa miesiące. Nikt nie protestuje.Czy jednak oznacza to, że wszyscy są zadowoleni? Nie do końca. Pasażerowie - bo podrożały bilety. Przewoźnicy stracili część pasażerów. Ale autobusy odjeżdżają z dwóch miejsc, a nie z kilku - to duży plus. Przypomnijmy, że Stowarzyszenie Prywatnych Przewoźników Pasażerskich Ziemia Sądecka, kierowane przez Elżbietę Kaczmarczyk, zarzuciło Gwiżdżowi próbę pielęgnowania monopolu transportu osobowego PKS i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. W celu ochrony swoich interesów prywatni przewoźnicy wynajęli krakowską kancelarię prawną. Nie podoba im się nałożenie na nich obowiązkowych opłat za korzystanie z parkingów PKS i MPK.Nie są też zadowoleni z przymusu zmiany przebiegu tras. - Miesięcznie jestem około sześć tysięcy złotych do tyłu - mówi Władysław Kaczmarczyk, właściciel firmy przewozowej, prywatnie mąż prezes stowarzyszenia. - Co miesiąc muszę płacić na rzecz PKS pięć tysięcy złotych, a do kasy MPK kolejny tysiąc. Więc straciłem na tej rewolucji. W związku z tym zmuszony zostałem do podniesienia cen biletów. Grupa pasażerów uciekła... Po prostu wolą teraz korzystać z usług PKS. Ale Władysław Kaczmarczyk widzi też plusy nowych rozwiązań. Przyznaje, że teraz ruch pasażerski jest lepiej zorganizowany, a w małych busach nie ma już takiego tłoku, jak dawniej.- Nowa sytuacja wymusiła na mnie zakup nieco większych autobusów mieszczących do 30 pasażerów - mówi. - Są zwinne i lepsze w prowadzeniu. Łatwiej utrzymać w nich porządek. Zmiana organizacji ruchu wpłynęła też na decyzje władz PKS. Według zapowiedzi dyrektora Józefa Jareckiego jeszcze w tym półroczu odnowiony zostanie dworzec autobusowy. Zainstalowane zostaną tablice świetlne. - Od miesiąca nie mam żadnych uwag od pasażerów czy to naszych linii, czy prywatnych przewoźników - twierdzi Witold Stokłosa, kierownik do spraw przewozów w PKS SA. - Co więcej, dostaję sygnały, że teraz zdecydowanie wygodniej się podróżuje, bo wszystkie kursy zaczynają się w jednym miejscu. Ktoś przyjeżdża z Krakowa pospiesznym i bez przemarszów może skorzystać z dowolnej oferty dowolnego przewoźnika. Nowa sytuacja sprawiła, że standard podróżowania chce poprawić MPK. - Niebawem zainstalujemy pokaźne tablice świetlne ku wygodzie pasażerów - powiedział nam prezes zarządu MPK, Leopold Andrzej Cisoń.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Nowy Sącz
PKS
parking
MPK

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....