TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy przetarg MZK Jelenia Góra na używane hybrydy
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.03.2016 09:55:48
fot. nj24.pl

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze jeszcze raz podejmuje próbę zakupu używanych hybryd. Chce wydać na nie od 900 tys. do 1 mln zł netto. Zamówienie podzielono na dwa zadania.

Poprzednie zamówienie, które było podzielone na trzy części ogłoszono 5 stycznia. Dostawcę wyłoniono tylko w jednej z nich. Na zadania "hybrydowe" wpłynęła tylko jedna oferta. Przedstawiło ją Volvo w części opiewającej na dostawę jednego używanego autobusu klasy maxi z napędem równoległym. Przewyższała ona jednak możliwości finansowe MZK. W efekcie spółka 24 lutego podjęło decyzję o unieważnieniu postępowania w tych dwóch częściach.

3 marca wskazano natomiast dostawcę używanej solówki z silnikiem diesla, nie starszej niż z 2010 roku. Dostarczy ją MAN. W stosunku do pierwotnych wymagań jeleniogórskiej spółki nie będzie on posiadał jednostki o pojemności 11-12 l. W pytaniach padło pytanie o możliwość opuszczenia autobusów z silnikiem siedmiolitrowym. Zatem należy się spodziewać, że w ciągu najbliższych tygodni MZK wzbogaci się używanego MANa Lions City z silnikiem D0836. Pytanie tylko w jakim wariancie- A21 czy też A37? Wróćmy jednak do głównego tematu.

MZK Jelenia Góra jeszcze raz chce kupić dwa używane autobusy hybrydowe. Z treści ogłoszenia na TED wynika, że spółka chce aby zostały one jej przekazane do 3 czerwca. Oferty można składać do 19 kwietnia. Wtedy zostanie dokonane ich otwarcie. Jeżeli termin zostanie dotrzymany to od tego momentu MZK daje sobie 60 dni na przeanalizowanie, ocenę i wybór najlepszej. Oferty muszą być zabezpieczone wadium w wysokości 11 000 zł. Ponadto należy udowodnić posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł. Należy przypuszczać, że wymagania techniczne nie uległy zmianie.

Zatem zamawiający dalej chce kupić jedną hybrydę szeregową, natomiast drugą z napędem równoległym. Autobusy mają mieć długość 11 - 12,5 m, szerokość do 2,5 m, wysokość do 3,3 m i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 r. Nie mogą mieć przebiegu większego niż 200 000 km. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, minimum 30 na miejscach siedzących.

Wejście na pokład w hybrydzie szeregowej ma być możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Silnik diesla o pojemności 5-7 l ma spełniać normę czystości spalin minimum EURO5 i mieć moc nie mniejszą niż 150 kW. Prądnica ma nie być słabsza niż 150 kW, natomiast trójfazowy silnik trakcyjny ma osiągać moc ciągłą 30 - 120 kW.

W przypadku autobusu z napędem równoległym wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2. Równoległy napęd hybrydowy ma się składać z silnika diesla o pojemności 4,7 - 5 l, mocy nie mniejszej niż 160 kW oraz spełniającego normę minimum EURO5, a także silnika trakcyjnego trójfazowego o mocy ciągłej 30 - 120 kW. Automatyczna skrzynia biegów w standardzie.

Czy tym razem jeleniogórskiemu MZK uda się kupić interesujące go autobusy? Na odpowiedź poczekamy jakiś czas. Jednak zmiana w pewnych kwestiach sugeruje, że spółka mogła uwzględnić pewne sugestie producentów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Jelenia Góra
MAN
Volvo
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....