TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy polski elektrobus. RAFAKO weszło do gry!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.12.2018 16:30:33
Nowy polski elektrobus. RAFAKO weszło do gry!

Jesteśmy po oficjalnej premierze autobusu elektrycznego raciborskiego RAFAKO. Pora coś więcej powiedzieć o tej ciekawej konstrukcji, która wyróżnia się kilkoma rozwiązaniami odróżniającymi mały elektrobus od innych konstrukcji w tym metrażu.

RAFAKO promuje swój pojazd jako pierwszy polski autobus zeroemisyjny z bateriami takcyjnymi, które zamontowano w podwoziu. Całkowicie polski projekt, powstały w trosce o czystość powietrza i redukcję hałasu z otoczenia. Nowatorskie rozmieszczenie baterii oraz wymiary pojazdu gwarantują jego dobrą zwrotność, ułatwiając manewrowanie, poprawiają parametry trakcyjne i bezpieczeństwo jazdy.

Zmniejszona masa pojazdu oraz lekka konstrukcja powiększyły zasięg e-busa RAFAKO aż o 10%! Gdyby jednak klient nie zdecydował się na to jako alternatywę ma możliwość zwiększenia pojemności pojazdu o kolejne pięć miejsc dla pasażerów.

Zaprezentowany dziś egzemplarz to konstrukcja klasy MIDI. Posiada ona nadwozie o długości 8,49 m, szerokości 2,4 m i wysokości 3,2 m. Dzięki niewielkim gabarytom elektryczny RAFAKO, znakomicie sprawdzi się jako autobus szkolny, miejski lub podmiejski. Obniżona wysokość nadwozia to kolejny atut konstrukcji. Dzięki temu pojazd może przejechać pod niemal każdym wiaduktem. Takie rozwiązanie znakomicie sprawdzi się przy eksploatacji w warunkach podmiejskich, gdzie nierzadko występujące utrudnienia uniemożliwiają pokonywanie wybranych tras.

Dostęp na pokład autobusu jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Dopuszczalna masa całkowita to ok. 16,5 t. W zależności od konfiguracji napędu pojazd może przewozić na miejscach siedzących od 20 do 40 pasażerów.

Premierowy egzemplarz wyposażono w baterie LTO. Zapewniają one 90% naładowania już po 15 minutach, przy założeniu ich żywotności na poziomie ok. 10 000 cykli pełnego ładowania. Na razie będzie dostępne tylko ładowanie poprzez złącze plug-in. W przyszłości RAFAKO chce oferować swój elektrobus także z opcją ładowania przez pantograf.

Z kolei innowacyjne- co podkreśla producent- umiejscowienie baterii pod podwoziem obniża środek ciężkości pojazdu i poprawia jego parametry trakcyjne, wpływając pozytywnie na zachowanie autobusu w czasie pokonywania zakrętów oraz na bezpieczeństwo jazdy.

Kolejnym atutem pojazdu ma być synchroniczny silnik trakcyjny z magnesami trwałymi katowickiego Komelu. Ma on gwarantować większą sprawność i przeciążalność silnika, a także osiągi pojazdu oraz zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu baterii.

Podsumowują- ciekawa konstrukcja, sporo nowych rozwiązań, których do tej pory nie widzieliśmy w elektrobusach czynią elektrobus RAFAKO oryginalnym. Czas więc na pierwsze testy i wtedy będzie można jeszcze więcej o nim powiedzieć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
RAFAKO
Komel
  • Michał Kamiński – 19.12.2018

    Baterie w podłodze będą dobre do pierwszego poważniejszego wypadku. Uszkodzone ogniwa albo się zapalą, albo porażą prądem pasażerów. 😕

  • Piotr Kamyszek – 20.12.2018

    Porażka te elektryki 😜pseudo ekologia. ..a produkcja akumulatorów jest bardziej szkodliwa dla środowiska jak spaliny diesla 😛

  • Piotr Kamyszek – 20.12.2018

    Lobby elektryków musi zarobić kasę od cała prawda o pseudo ekologi😛

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....