TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy MAN Lion's City 12 w Toruniu. Testy?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.08.2019 08:00:19 4 komentarze
Zdjęcie nadesłane przez czytelnika.

Na bazę Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu zawitał nieoczekiwany gość. To jeden z demonstracyjnych egzemplarzy MAN-a Lion's City 12. Czy szykuje się wreszcie pierwszy polski test nowego "lwa"? To się okaże.

Niebiesko-czarny Lion's City 12, który trafił do Torunia to jeden z demonstracyjnych egzemplarzy. MAN udostępnia go wszystkim przewoźnikom, którzy wyrażą chęć praktycznego testu jego nowej miejskiej propozycji w zakresie "dwunastek".

Ten egzemplarz umożliwia podróż ok. 90 pasażerom. Najprawdopodobniej 31 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W testerze MAN zastosował fotele z najnowszej miejskiej oferty Kiel-a, czyli ESOS. Z niskiej podłogi jest dostępnych 12 siedzeń. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe i napędy firmy BODE, oczywiście w dedykowanej dla MAN-a wersji.

Autobus jest napędzany najnowszym silnikiem MAN-a. To spełniająca normę Euro 6d stojąca jednostka typu D1566LOH. Ma ona 9,03 l pojemności skokowej. Jeżeli prawidłowo wytypowaliśmy egzemplarz to w tym konkretnym silnika ma 243 kW mocy i osiąga 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wydaje nam się, że jest on zblokowany ze skrzynią ZF Ecolife. Ale to jeszcze będziemy weryfikować.

Zewnętrzna sylwetka tego nowego Lion'sa City stanowi to nowy język designu MAN-a. Oprócz charakterystycznych reflektorów z wbudowanymi panelami LED, pełniącymi funkcję świateł dziennych, typowej, czarnej, doskonale się prezentującej atrapy chłodnicy i chromowanego profilu, wzrok przykuwa pociągnięta nieco w dół linia okien z boku pojazdu. Nie tylko nadaje ona autobusowi dynamiczny wygląd, ale również stanowi przemyślany element podzielonego na segmenty poszycia pojazdu, które pozwala na poprawę kosztu cyklu życia maszyny (LCC). Także tył nowego MAN Lion's City zyskał nowy rozpoznawalny wygląd. Przejrzysty i konkretny, o ponadczasowej strukturze – umożliwia bardzo łatwy dostęp do różnych komponentów. Nowy język designu MAN zaznacza się tutaj jasno i wyraźnie, sprawiając, że nie sposób pomylić autobusu MAN z żadnym innym.

Całokształt koncepcji kolorystycznej i dekoracyjnej nadaje wnętrzu bardzo nowoczesny, przestrzenny i przyjazny charakter z dużą ilością światła. Jasne i ciemne barwy zostały dobrane w taki sposób, aby odpowiednio funkcjonalnie rozgraniczać strefy o różnym przeznaczeniu.

Natomiast na kierowcę czeka w nowym autobusie MAN Lion's City gruntownie przemyślane i zoptymalizowane stanowisko pracy. Główne cele optymalizacji stanowiły ergonomia, komfort i bezpieczeństwo: na przykład dzięki nowemu rozmieszczeniu przycisków i instrumentów zwiększono wygodę obsługiwania pojazdu. Wysokie drzwi kabiny kierowcy i podwyższony fotel zapewniają lepszą pozycję w stosunku do wsiadających pasażerów. Kolejnym rozwiązaniem, które wpłynie na komfort pasażerów oraz prowadzącego autobus jest niezależna oś przednia, która zastąpi MAN-owską "sztyną belkę".

Na razie toruńska wizyta Lion'sa City 12 jest owiana pewną tajemnicą. Czy będzie to pierwszy polski test tego autobusu, a może cel jego przyjazdu jest zupełnie inny? Tego dowiemy się już niedługo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Toruń
MAN
test
  • Michał Paweł Łukasz – 06.08.2019

    no ja pytam się, dlaczego w Gdyni nie zaoferowali nowych, tylko jeszcze stare, dla tak bogatego miasta dali coś starego i pase?

  • Paweł Krzysztof Kołodziej – 06.08.2019

  • czeslaw2 – 06.08.2019

    marne auto niemieckie pod nazwa volkswagen

  • czeslaw22 – 06.08.2019

    piękne auto niemieckie pod nazwa volkswagen

  • czeslaw2 – 10.08.2019

    czeslaw22 to chory spambot.

  • czeslaw22 – 12.08.2019

    czeslaw2 to chory spambot.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....