TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Citaro: układ napędowy i jezdny (5)
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 06.07.2011 20:35:46 5 komentarzy
Nowy Citaro: układ napędowy i jezdny (5)

Kontynuujemy nasz cykl artykułów dotyczących nowej generacji autobusu Mercedes-Benz Citaro (nazywanego też „C2”). Teraz koncentrujemy się na sercu nowego pojazdu, czyli silniku i zespole napędowym. Jenodtki napędowe w jakie będą wyposażone autobusy Citaro nowej generacji bazują na technologii BlueTec Diesel. Podobnie jak w poprzedniej generacji, oferowane są dwie jednostki 6-cylindrowe:

- OM 906 hLA –lekki i kompaktowy silnik o pojemności 6,37 l, mocy 210 kW (286 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1120 Nm

- OM 457 hLA o pojemności 12,0 l w dwóch wariantach mocy: 220 kW (299 KM) i 260 kW (354 KM) i momencie obrotowym, odpowiednio: 1250 Nm i 1600 Nm.

Obie jednostki charakteryzują się wysokim momentem obrotowym już od niskich prędkości obrotowych, co jest szczególnie istotne w ruchu miejskim, wymagającym możliwości szybkiego ruszenia z przystanku nawet przy dużym obciążeniu.

 

Normy EEV bez filtra cząstek stałych

Wszystkie stosowane silniki w standardzie spełniają normy emisji spalin Euro 5. Na zamówienie dostępne są wersje spełniające nieobowiązkowe, jeszcze ostrzejsze normy EEV, przy czym jest to osiągane bez konieczności stosowania filtrów cząstek stałych. Oznacza to zarówno niższe koszty zakupu, jak i eksploatacji, a także niższą masę własną i mniej przestrzeni zajmowanej przez cały układ napędowy, a więc większą liczbę miejsc dla pasażerów. Istnieje jednak możliwość zamontowania filtra cząstek stałych, dostępnego jako opcja. Napęd przenoszony jest następnie przez automatyczną skrzynię biegów Voith lub ZF na tylny most napędowy, dostępny w kilku opcjach przełożenia. Wszystko to daje klientowi możliwość skonfigurowania pojazdu zgodnie z jego potrzebami.

 

Dalsze ograniczenie zużycia paliwa

Dodatkowo, w modelu przegubowym wyposażonym w pionowy silnik OM 457 LA, stosowana jest elektronicznie sterowana sprężarka powietrza. Steruje nią system EAPU (Electronic Air Processing Unit), który łączy w sobie funkcje osuszacza sprężanego powietrza, regulatora ciśnienia, czteroobwodowego zaworu bezpieczeństwa oraz czujników ciśnienia. Kompaktowe rozmiary tego komponentu pozwalają na jego łatwy montaż. Elektronicznie sterowana sprężarka uruchamiana jest kiedy silnik pracuje w trybie wybiegu, co pozwala zmniejszyć zużycie paliwa. Aby była ona uruchamiana jak najczęściej, ciśnienie w układzie pneumatycznym dla zawieszenia i mechanizmów drzwiowych zostało zwiększone z 10 do 13 barów, co powoduje że w czasie codziennej eksploatacji podczas jazdy tworzone są większe zapasy powietrza, a więc ograniczane jest zużycie paliwa.

Udoskonalone zawieszenie

Podobnie jak w modelu poprzedniej generacji, w nowym Citaro zastosowano przednią oś z niezależnym zawieszeniem, co przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa czynnego i komfortu resorowania. Wprowadzone zmiany w układzie kierowniczym umożliwiły szybszy powrót kół do pozycji jazdy na wprost po wyjściu z zakrętu, co znacznie poprawi komfort pracy kierowcy w ruchu miejskim, charakteryzującym się dużą liczbą zakrętów.

Nowa generacja Citaro jest także pierwszym autobusem miejskim Mercedes-Benz, w którym zastosowano system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Citaro
Mercedes
ESP
Daimler
  • MB – 07.07.2011

    Co to jest? Seria artykułów sponsorowanych? Jeszcze żadna rodzina autobusów nie została w Infobusie przedstawiona tak szczegółowo i w tak dużej liczbie artykułów.

  • AK – 07.07.2011

    bylismy na pokazie, mamy mnostwo materialu, jest sezon ogorkow. Czy masz jakies inne ciekawe tematy? A może lepiej zmniejszyc liczbe artykulow w imie sprawiedliwego udzialu wszystkich producentow?

  • MB – 08.07.2011

    @AK: Brzmi rozsądnie! Więc stosowny jest tu raczej apel do innych producentów, żeby też przygotowywali tak szczegółowe materiały prasowe, a o nich też Infobus, i nie tylko, będzie obficie pisał!!!

  • baks – 08.07.2011

    A wiadomo może, czy pierwsza generacja Citaro pozostanie jeszcze przez jakiś czas w produkcji (tak było z O405N2), czy może to już jej definitywny koniec?

  • chris – 08.07.2011

    Szkodą ze PKM Katowice nie załapie się na ten nowy model.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....