TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Urbino 18 dla PKM Gliwice. Jedne z pierwszych po liftingu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.05.2019 17:00:54
fot. Paweł_K, phototrans.pl

Od kilku tygodniu na liniach obsługiwanych przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach jeżdżą kolejne Nowe Urbino 18. Solaris sprzedał spółce 12 takich autobusów. Warto dodać, że PKM jest jednym z pierwszych przewoźników, który otrzymał przegubowe Solarisy w wersji po faceliftingu.

Przypomnijmy, że PKM wzbogacił się ostatnio o 16 nowych Solarisów. To efekt dwóch umów, które gliwicka spółka podpisała z Solarisem pod koniec sierpnia 2018 r. Cztery nU12 opisaliśmy tutaj.

Do kompletu brakowało jedynie ich dwunastu przegubowych "braci". Ich zakup kosztował gliwicką spółkę 18 612 360 PLN brutto. Jeden długi “jamnik" to zatem koszt wysokości 1 261 000 PLN netto. W tym momencie warto podkreślić dwa fakty. Po pierwsze nowe gliwickie "osiemnastki" to jedne z pierwszych na świecie nU18 po zmianie designu ściany przedniej. Po drugie malowanie- to pierwsze autobusy we flocie gliwickiego przewoźnika, które posiadają schemat zgodny z wytycznymi Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Każdy z przegubowych "jamników" umożliwia podróż maksymalnie 140 pasażerom. 40 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 16 siedzeń. Można więc powiedzieć, że to taki przegubowy standard.

Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE. W ostatnio realizowanych dostawach przez producenta z Bolechowa można dosyć często zaobserwować powrót do tego rozwiązania. Dodatkowo Solaris na życzenie PKM zamontował oświetlenie zewnętrzne progów wejściowych.

Pora na kilka słów o napędzie. Gliwickie nU18 wyposażono w silniki DAF MX11. To jednostki o pojemności 10,8 l, mocy 240 kW oraz 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowane je z czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów Voith D864.6 Diwa 6. Komorę silnika zgodnie z życzeniem klienta Solaris wyposażył w system detekcji i gaszenia pożaru.

Pakiet gliwicki
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia dziesięć przesuwnych okien oraz wywietrzniki dachowe. Pasażerowie mogą liczyć na komfortowe warunki podróżowania za sprawą wydajnej klimatyzacji w postaci dwóch agregatów Konvekta KL46T. Dodatkowo można podładować smartfona lub tablet, dzięki wyposażeniu autobusów w ładowarki USB. Nie zabrakło oczywiście monitoringu.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach bydgoskiego Pixela. Autobusy są wyposażone w cztery zewnętrzne diodowe wyświetlacze (w tym jeden dla niedowidzących) o wysokiej rozdzielczości. W większości są to tablice dwukolorowe, co od trzech lat jest gliwickim standardem. W środku znajdujemy za kabiną kierowcy jedną tablicę LED. To XTL 16x120. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer Asterix albo XC-4.

Dobra kontynuacja- tak w skrócie można określić kolejne Nowe Urbino 18 w Gliwicach. A zatem nic dodać, nic ująć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKM Gliwice
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....