Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy i Warszawy nabierają kształtów

infobus
05.07.2019 13:00
0 Komentarzy

Coraz bliżej do wyjazdu gazowych Solarisów Urbino 18 CNG, które na warszawskie ulice wprowadzi Arriva. Pierwszy pojazd jest już gotowy. Co więcej zdradza całkiem sporo i to się chwali.

Arriva zamówiła w Solarisie 54 Nowe Urbino 18 CNG. A to na potrzeby realizacji zawartej 10 kwietnia umowy. Obejmuje ona świadczenie usług przewozowych min. 50 autobusami przegubowymi oraz zapewnienie czterech pojazdów rezerwowych. Warta 291 mln zł netto umowa została podpisana na 8 lat. Arriva rozpocznie wykonywanie przewozów po stawce początkowej 7,38 zł/wzkm netto.

Pojawiły się pierwsze zdjęcia z produkcji Solarisów. Można powiedzieć, że szykują się bardzo interesujące autobusy. W końcu to jak najbardziej przystało jak na największe jednorazowe zamówienie z Polski pojazdów na gaz od producenta „jamników”.

Każdy z nich umożliwi podróż ok. 130 pasażerom, w tym 39 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Oczywiście obitych warszawską tapicerką. Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych „jamników na gaz” jest możliwy dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Solarias zastosował drzwi firmy Ventura. Co ciekawe tylko drugie drzwi są odskokowo-przesuwne, a reszta otwiera się do środka. Widać inspirację „stołecznym” nU18e czy częściowo Scaniami Citywide 12LF CNG Michalczewskiego.

Nowe Urbino 18 CNG dla Arrivy napędzane będą sprężonym gazem ziemnym, który magazynowany będzie w umieszczonych na dachu pojazdu butlach o pojemności wodnej 1700 l. Silnik każdego z tych autobusów, czyli niespełna dziewięciolitrowy Cummins ISLG 320 spełnia restrykcyjną unijną normę czystości spalin Euro 6. Autobusy na gaz są także wyraźnie cichsze od klasycznych diesli.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy przegub z Bolechowa jest wyposażony w pięć wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy aż siedem tablic LCD. Zastosowano pięć typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz przed trzecimi mamy monitory typu ETM-38, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie „e-koralików”. Nie mogło oczywiście zabraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Debiut pojazdów planowany jest na wrzesień. Za pewne Arriva cały czas szuka kierowców na ten kontrakt. O tym jakich firma ich zachęca do udziału w naborze piszemy tutaj.

Komentarze