TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Urbino 12 dla MPK Łódź. Co i jak?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.08.2019 15:00:48
fot. MPK Łódź

Nowe Urbino 12 i 18 już na dobre zadomowiły się we flocie łódzkiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. To debiut tej rodziny autobusów u przewoźnika. Kończąc łódzki przegląda sprawdzamy jakie są nU12, które wynajęła spółka.

Przypomnijmy, że MPK Łódź kolejny raz zdecydowało się na dziesięcioletni wynajem autobusów w pakiecie z kontraktem serwisowym. W sierpniu 2018 r. przewoźnik podpisał z konsorcjum, które utworzyli Solaris i PeKaO Leasing umowę na dostawę 46 nowych autobusów. Spółce przekazano 26 sztuk Nowych Urbino 12 i 20 ich przegubowych odpowiedników. Cały kontrakt opiewa na niespełna 126 mln PLN brutto. Prawie miesiąc temu pierwsze autobusy z tego zamówienia zadebiutowały na łódzkich liniach. Pisaliśmy o tym tutaj. Przyjrzeliśmy się już przegubowym "jamnikom".

Teraz pora na "dwunastki". Każda z nich umożliwia podróż z nich umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom, w tym 28 na miejscach siedzących. Zastosowano fotele Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli, a więc dosyć standardowe ustawienie w Nowym Urbino 12. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.

Zaglądamy za tylną klapę. A tam komplet bardzo zbliżony do przegubowych nU18 dla Łodzi. Mamy tam silnik DAF MX-11. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 240 kW i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa.

Aby poprawić bilans energetyczny pojazdów część z nich posiada panele fotowoltaiczne. Natomiast wszystkie- tak jak i przegubowce- wyposażono w układ rekuperacji. A zatem obniżka zużycia paliwa będzie zauważalna.

Łódzki standard
Skoro jesteśmy w Łodzi to oczywiście nie zapomniano o komforcie pracy kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien i trzy wywietrzniki dachowe. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji opartej na agregatach Konvekty i monitoringu. Solarisy posiadają biletomaty grodziskiej Mera-Systemy. To urządzenia typu BM102, w których zapłaty za bilet można dokonać na trzy sposoby.

Czas na SIP. A skoro mowa o Łodzi to oczywiście siłą rzeczy rozwiązania R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz to trzy wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku zaś znajdziemy trzy tablice LCD (jedna ETM-38 wyświetlająca informację w formie "koralików" oraz dwie umieszczone centralnie ETM-23). Za kabiną kierowcy umieszczono diodową tablicę z serii ETL o rozdzielczości 116x16 pkt. W standardzie oczywiście jeszcze zapowiedzi głosowe przystanków i GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Standard, standard i jeszcze raz standard, który MPK obrało kilka lat temu. A konsekwencja to zawsze mocna cecha. Szczególnie w komunikacji miejskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Łódź
Solaris
PeKaO Leasing
wynajem
fotowoltaika

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....