TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Urbino 12 dla MPK Łódź. Co i jak?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.08.2019 15:00:48
fot. MPK Łódź

Nowe Urbino 12 i 18 już na dobre zadomowiły się we flocie łódzkiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. To debiut tej rodziny autobusów u przewoźnika. Kończąc łódzki przegląda sprawdzamy jakie są nU12, które wynajęła spółka.

Przypomnijmy, że MPK Łódź kolejny raz zdecydowało się na dziesięcioletni wynajem autobusów w pakiecie z kontraktem serwisowym. W sierpniu 2018 r. przewoźnik podpisał z konsorcjum, które utworzyli Solaris i PeKaO Leasing umowę na dostawę 46 nowych autobusów. Spółce przekazano 26 sztuk Nowych Urbino 12 i 20 ich przegubowych odpowiedników. Cały kontrakt opiewa na niespełna 126 mln PLN brutto. Prawie miesiąc temu pierwsze autobusy z tego zamówienia zadebiutowały na łódzkich liniach. Pisaliśmy o tym tutaj. Przyjrzeliśmy się już przegubowym "jamnikom".

Teraz pora na "dwunastki". Każda z nich umożliwia podróż z nich umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom, w tym 28 na miejscach siedzących. Zastosowano fotele Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli, a więc dosyć standardowe ustawienie w Nowym Urbino 12. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.

Zaglądamy za tylną klapę. A tam komplet bardzo zbliżony do przegubowych nU18 dla Łodzi. Mamy tam silnik DAF MX-11. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 240 kW i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa.

Aby poprawić bilans energetyczny pojazdów część z nich posiada panele fotowoltaiczne. Natomiast wszystkie- tak jak i przegubowce- wyposażono w układ rekuperacji. A zatem obniżka zużycia paliwa będzie zauważalna.

Łódzki standard
Skoro jesteśmy w Łodzi to oczywiście nie zapomniano o komforcie pracy kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien i trzy wywietrzniki dachowe. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji opartej na agregatach Konvekty i monitoringu. Solarisy posiadają biletomaty grodziskiej Mera-Systemy. To urządzenia typu BM102, w których zapłaty za bilet można dokonać na trzy sposoby.

Czas na SIP. A skoro mowa o Łodzi to oczywiście siłą rzeczy rozwiązania R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz to trzy wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku zaś znajdziemy trzy tablice LCD (jedna ETM-38 wyświetlająca informację w formie "koralików" oraz dwie umieszczone centralnie ETM-23). Za kabiną kierowcy umieszczono diodową tablicę z serii ETL o rozdzielczości 116x16 pkt. W standardzie oczywiście jeszcze zapowiedzi głosowe przystanków i GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Standard, standard i jeszcze raz standard, który MPK obrało kilka lat temu. A konsekwencja to zawsze mocna cecha. Szczególnie w komunikacji miejskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Łódź
Solaris
PeKaO Leasing
wynajem
fotowoltaika
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....