TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Solarisy z nowym DAF-em w Kórniku
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.02.2019 16:00:22
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

KPA KOMBUS z Kórnika jest już w posiadaniu dwóch spalinowych Solarisów Urbino 12. Co warte podkreślenia przewoźnik jest pierwszym polskim użytkownikiem "jamników" z silnikami DAF MX-11 po zmianach konstrukcyjnych, które spełniają normę Euro 6c i mają zapewniać niższe zużycie paliwa.

Przypomnijmy, że to finał zamówienia, które Kórnik złożył u Solarisa w lipcu 2018 r. Pisaliśmy o nim tutaj. Kontrakt opiewał na 2 334 540 PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 12 w wersji dla Kórnika został więc zaoferowany w cenie 949 000 PLN netto. Autobusy zostały dostarczone pod koniec ubiegłego roku. Zgodnie z wymaganiami, które stawiał SIWZ oraz specyfice linii obsługiwanych przez kórnicki KOMBUS zastosowano komplet w postaci silników DAF MX-11 ze skrzyniami biegów ZF Ecolife. Ale po kolei.

Każdy z kórnickich nU12 umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 siedzeń, a to bardzo dobry wynik, do którego producent z Bolechowa już na dobre nas przyzwyczaił. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Rawag (co jest rozwiązaniem rzadziej wybieranym przez klientów Solarisa), a ich napęd to urządzenia od BODE.

Kompletując powerpack Solaris miał na uwadze wytyczne kórnickiego SIWZ. Sercem układu napędowego jest nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 251 kW i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6c. Nowy silnik DAF-a jest o ok. 40 kg lżejszy w porównaniu z poprzednim. Dodatkowo dzięki obniżonej minimalnie mocy (z 271 do 251 kW) ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu momentu obrotowego przy mniejszych obrotach i zapewnieniu maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych. KOMBUS jest pierwszym polskim przewoźnikiem, który otrzymał Solarisy z takim silnikiem. Jednostka napędowa jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1700B Ecolife.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sporo, bo osiem przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią agregat Spheros Revo o mocy chłodniczej 36 kW. Jest także monitoring, który oparto na rozwiązaniach Pixela.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach dwóch firm. Autobusy są wyposażone w cztery zewnętrzne diodowe wyświetlacze (w tym jeden dla niedowidzących) o wysokiej rozdzielczości produkcji bydgoskiego Pixela. W środku znajdujemy dwa typu tablic. Za kabiną kierowcy zamontowana została diodowa Pixel XTL16x120. Z kolei po prawej stronie, tuż przed drugimi drzwiami umieszczono monitor LCD typu ETM38 mieleckiej R&G Plus. To oczywiście nic innego jak "e-koraliki". Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Krótko mówiąc jest przyzwoicie, wszystko jest na swoim miejscu. Nowe Urbino 12 to kolejne pojazdy z fabryki w Bolechowie, które zasiliły flotę KOMBUS-a. Łącznie spółka użytkuje dziewięć autobusów z charakterystycznym logo jamnika na masce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Kórnik
UM
KOMBUS Kórnik
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....