TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Solarisy od Gryfa. Dla górzystych dzielnic Gdyni
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.08.2020 16:00:35
Nowe Solarisy dla Gryfa. Dla górzystych dzielnic Gdyni (foto: UMG)

Są krótsze od standardowych autobusów, łatwiej przemieszczają się po krętych trasach i dobrze radzą sobie ze wzniesieniami. Osiem nowych midibusów od dziś pojawiło się na ulicach Gdyni.

Zastąpią starsze pojazdy na liniach midibusowych: 102, 145, 153, 203, 204 i 252 i będą jeździć w takich dzielnicach jak Działki Leśne, Grabówek, Leszczynki, Chylonia czy też Mały Kack i Wielki Kack oraz Kamienna Góra.

Do dzielnic w midibusach

Docierają tam, gdzie zwykły autobus mógłby się nie zmieścić. O zapotrzebowaniu na zwinne midibusy mówili sami gdynianie, którzy czekali na uruchomienie linii obsługujących małe osiedla.

Dziś na łącznie sześć już istniejących linii ZKM Gdynia wyjechały po raz pierwszy fabrycznie nowe pojazdy. Miasto w ten sposób uatrakcyjnia i uzupełnia ofertę komunikacyjną.

Ilość samochodów osobowych jest w przeliczeniu na mieszkańców dwukrotnie większa w Gdyni niż w Londynie i Berlinie, ale żeby zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej, tak jak się to dzieje w nowoczesnych miastach, musimy mieć bardzo nowoczesną komunikację. Stąd zakupy nowego taboru, klimatyzowanego, nowoczesnego, a jednocześnie musimy dbać o to, żeby komunikacja była atrakcyjna, punktualna i docierała w te miejsca, z których mieszkańcy chcą podróżować – mówił przy okazji prezentacji nowych midibusów Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Na wzniesienia bez problemów

Skorzystają z nich m.in. mieszkańcy gdyńskich dzielnic o bardziej "górskiej" charakterystyce, gdzie liczba pasażerów nie jest tak duża, aby korzystać ze standardowych autobusów, ale istnieje potrzeba regularnych kursów – to Mały i Wielki Kack, Kamienna Góra, Działki Leśne, Grabówek, Leszczynki i Chylonia.

Midibusy są potrzebne w mieście, które w dużym stopniu ma charakter górski. Mamy tu wiele wąskich i krętych uliczek, stromo wspinających się na wysokości, w szczególności w głąb dzielnic, w pewnej odległości od głównych ciągów komunikacyjnych. Tym razem nie jest to nasz własny zakup, nie byliśmy zmuszeni zainwestować pieniędzy miejskich. To inwestycja przedsiębiorstwa "Gryf", które od wielu lat współpracuje z Gdynią i wygrało obowiązujący do końca 2026 roku przetarg na obsługę komunikacyjną tych tras - mówiła Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Pojazdy zostały zakupione przez prywatnego operatora PA "Gryf", świadczącego już od 24 lat usługi dla gdyńskiej komunikacji miejskiej.

Znana jakość w krótszej wersji

Na sześć istniejących linii (102, 145, 153, 203, 204 i 252) trafiło osiem fabrycznie nowych Solarisów. Sześć z nich to model Urbino 8,9 LE, dwa to odrobinę dłuższe Urbino 10,5.

Oba modele są niskopodłogowe, mają po 27 miejsc siedzących dla pasażerów, rampy dla osób poruszających się na wózku i wyposażenie zgodne ze standardem w najnowszych pojazdach kursujących w Gdyni – klimatyzacja, tablice informacji pasażerskiej, zapowiedzi głosowe czy monitoring.

Design jest niemal identyczny jak w przypadku już jeżdżących w mieście standardowych autobusów tej marki. Główna różnica wizualna to długość, dwie pary drzwi w pojeździe i inny układ siedzeń.

Największe zmiany odczują sami kierowcy, bo mniejsze gabaryty midibusów pozwalają na swobodną jazdę po bardziej wymagających trasach.

Krótsze wersje różnią się pojemnością silnika i możliwością manewrów w wąskich uliczkach, na których biegną linie przeznaczone do obsługi. Oczywiście mają mniejszej mocy silniki i wszystko zmniejszone. Jak mniejszy autobus, to i mniejsze koła i, oczywiście, niższe zużycie paliwa – wymienia Marian Kotecki, prezes firmy Przewozy Autobusowe "Gryf".

Nowe midibusy spełniają najbardziej rygorystyczną obecnie normę emisji spalin – EURO 6d. Warto przypomnieć, że linie midibusowe zostały wcześniej wytypowane jako przewidziane do elektryfikacji od 2027 roku – planuje się wówczas wprowadzenie do ich obsługi elektrobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gryf
Solaris
Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....