TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Citaro na szczycie
EVOBUS Infobus - Opublikowano: 22.06.2014 17:35:50
Nowe Citaro na szczycie
Mimo że liczy zaledwie 6,5 km długości, linia autobusowa na górę Kehlstein należy do najbardziej wymagających. Do 3700 pasażerów dziennie podróżuje po tej najbardziej stromej w Niemczech trasie prowadzącej na położoną 1834 m. n. p. m. górę Kehlstein, na której zlokalizowana jest legendarna rezydencja Adolfa Hitlera –Orle Gniazdo, prezent urodzinowy NSDAP na 50. urodziny  Führera. Sięgające 24% nachylenie drogi jest wyzwaniem i dla kierowców, i dla pojazdów. W maju miejscowe przedsiębiorstwo komunikacyjne Regionalverkehr Oberbayern GmbH (RVO) wzbogaciło swoją flotę o trzy nowe Mercedesy Citaro ÜEuro VI z przeznaczeniem do obsługi liniowych kursów międzymiastowych na linii na górę Kehlstein w kolejnym sezonie. By podkreślić wyjątkowość zakupu, Dyrektor Sprzedaży Floty Transportu Publicznego oddziału Mercedes-Benz Bus and Coach, Tammo Voigt, uroczyście przekazał kluczyki do nowych autobusów Nicolajowi Eberleinowi, dyrektorowi zarządzającemu transportem i marketingiem w RVO.Kilka liczb zobrazuje wyzwania, które czekają na nowe Citaro: wysoko położona górska droga ma średnią szerokość jedynie 3,5 metra, a różnica wysokości pomiędzy jej najniżej a najwyżej położonym punktem wynosi aż 770 metrów. Autobusy pokonują pięć tuneli o łącznej długości 273 metrów. Linia funkcjonuje sezonowo, w zależności od warunków pogodowych od połowy lub końca maja do końca października. W celu zapewnienia bezpieczeństwa, ekstremalne warunki pogodowe oraz drogowe muszą być na bieżąco kontrolowane i przewidywane. W szczycie jednocześnie linię obsługuje do 14 autobusów. Na całej trasie jest tylko jedno miejsce umożliwiające wyminięcie jadących z przeciwnych kierunków autobusów. Pasażerowie oczekujący na wyminięcie mogą podziwiać przepiękny widok na jezioro Königssee.RVO zamówiło do swoich nowych pojazdów specjalną kompletację układu napędowego, umożliwiającą sprawny podjazd i bezpieczny zjazd ze stromego zbocza góry. Spełniający normy Euro VI silnik Mercedes-Benz OM 936 ma imponującą jak na solowy autobus moc 354 KM i maksymalny moment obrotowy 1400 NM. Również czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów została precyzyjnie dostrojona do specyfiki trasy na Kehlstein, dzięki przełożeniu 6,21 oferując dużą moc na niższych biegach i wydajną pracę retardera podczas zjazdu z góry.Pomalowane w charakterystyczne dla przewoźnika czerwone barwy Citaro Üsą także przygotowane do przewozu dużej liczby pasażerów. Dwoje elektrycznie sterowanych drzwi umożliwia sprawny przepływ pasażerów, wewnątrz znajduje się duża ilość miejsc siedzących oraz miejsce na wózek inwalidzki. Ze względów bezpieczeństwa wszyscy pasażerowie muszą zająć swoje miejsca przed rozpoczęciem zmagań kierowcy ze stromym podjazdem. Nad odpowiednią temperaturą w przedziale pasażerskim i kabinie kierowcy czuwa zamontowany na dachu system klimatyzacyjny.Trasa na górę Kehlstein jest obsługiwana przez RVO od 1 czerwca 1976 roku na zlecenie regionu turystycznego Alp Berchtesgadeńskich, dzięki wyszukanemu systemowi organizacyjnemu umożliwiając skorzystanie z autobusów na najwyżej położonej w Niemczech trasie około 300 tysiącom zwiedzających. Czas podróży na górę Kehlstein wynosi jedynie około 15 minut.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Evobus
Mercedes-Benz
Citaro
Citaro C2
Citaro Ü
UE
Niemcy
RVO
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....