TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe autokary Volvo zmienią produkcję we Wrocławiu
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.05.2018 19:00:07
Nowe autokary Volvo zmienią produkcję we Wrocławiu

Nowa generacji autokarów Volvo będzie produkowana w jedynej autobusowej fabryce koncernu w Europie, czyli we Wrocławiu. Czeka ją sporo zmian.

O debiucie nowych autokarów pisaliśmy InfoBusie TUTAJ. Teraz trochę danych technicznych. Po pierwsze zmieni się skład autokarowej gamy Volvo. Obejmuje ona dwa modele: luksusowe 9900 oraz uniwersalne 9700. Jak widać zabrakło miejsca dla pojazdu z pogranicza segmentu międzymiastowego i turystycznego - 9500. Oczywiście każdy z nich może zostać dokładnie dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika, natomiast pewne rzeczy się nie zmieniają. To wymiary i masy.

Uniwersalne 9700

Nowa seria Volvo 9700 ma trzy długość 12,4 / 13,1 (4x2) oraz 13,9 m (6x2). Nowością jest wersja 13-metrowa na dwóch osiach, co stało się możliwe dzięki obniżeniu masy własnej pojazdu. Kolejna rzecz to wysokość. W poprzedniej wersji 9700 wynosiła ona: 3,60 / 3,75 m (dla pojazdów 2-osiowych) oraz 3,75 m (dla 3-osiowych). Teraz 9700 ma tylko jedną wysokość - 3,65 m. Uśredniając wysokość nowego modelu, szwedzki producent chce jednocześnie zaspokoić potrzeby zarówno klientów, którzy wybierali modle 9500, jak i 9700. Przypomnijmy, że Volvo 9500 występowało tylko w jednej długości 12,3 m przy wysokości 3,60 m. To ujenolicenie wysokości na pewno ułatwi autokarową produkcję we wrocławskiej fabryce.

Kolejne produkcyjne usprawnienie to jeden silnik Volvo D11K Euro 6, współpracujący ze skrzynią biegów I-Shift (z opcjonalną funkcja I-See optymalizuje zmianę biegów zależnie od topografii drogi). Wcześniej w modelu 9500 była stosowana jednostka Volvo D8K. Teraz jest tylko "jedenastka".

Kolejną nowinką w układzie napędowym jest tylna oś napędowa RS1228C, którą zaprojektowano pod kątem właśnie autobusów turystycznych i międzymiastowych. Dzięki dobrze dobranym przełożeniom zużycie paliwa jest utrzymywane na niskim poziomie. Generalnie nową oś cechują kompaktowe rozmiary i niska masa

Topowe 9900

W przypadku topowego modelu 9900 (cały czas z amfiteatralnym układem siedzeń) mamy z kolei zwiększenie wysokość do 3,85 m, co oznacza, że ta rodzina urosła o 12 cm wyżej w porównaniu do poprzedniej serii. Reszta jest podobna - to trzy długość, w tym 12,3 m (na 2 osiach) oraz 13,1 /13,9 m (na 3 osiach).

Podwyższenie autokaru pozwoliło zwiększyć przestrzeń bagażową, a jednocześnie umieścić wyżej fotele pasażerów, które wraz ze wznoszącą się ku tyłowi podłogą i wielkogabarytowymi szybami bocznymi zapewniają doskonałą widoczność do przodu i na boki. Dach przedziału pasażerskiego jest poprowadzony o 8 cm wyżej niż dotąd, a poprzez gładkie łączenie ze ścianami dodatkowo potęguje wrażenie przestronności wnętrza.

Walka z masą

To właśnie obniżenie masy własnej pojazdów było jednym z najważniejszych celów wejścia nowej generacji autokarów Volvo. Cenne kilogramy uzyskano dzięki od nowa zaprojektowanej konstrukcji. Przykładowo dach jest teraz w autokarach Volvo kompozytowy, zapewniający mniejszą masę własną pojazdu i niskie położenia środka ciężkości. To z kolei zwiększyło stabilność i zwrotność pojazdu.

Na froncie walki z masą zastosowano też lżejsze materiał. W efekcie masa własna pojazdu została zredukowana o 350 kg.

Integralna konstrukcja

Z punktu widzenia polskiej fabryki fundamentalną zmianą jest też inny model współpracy z zakładem produkcji podwozi w szwedzkim Boras. Do tej pory Szwedzi przysłali do Polski elementy podwozia z zainstalowanymi już komponentami układu napędowego. Teraz we Wrocławiu autokary będą powstawały zupełnie od podstaw, a poszczególne systemu będą montowane do szkieletu na miejscu. Dzięki temu autokary uzyskają lepsza odporność na korozję, a lepiej wyizolowane nadwozie zapewni niski poziom hałasu i drgań we wnętrzu.

Aktualnie wrocławska fabryka wykonał preserię nowej generacji, która możemy zobaczyć na zdjęciach:

  • Volvo 9900 6x2 o długości 12,4 m

  • Volvo 9700 6x2 o długości 13,9 m

  • Volvo 9700 o długości 13,9 m

O oficjalnym debiucie we wrześniu na targach IAA w Hanowerze, nowa generacja wejdzie do produkcji seryjnej. Pierwsze dostawy 9700 zaplanowano jeszcze na ten rok (listopad / grudzień), a pierwsze 9900 wyjadą do klientów w styczniu. Na nowy sezon.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
Volvo
fabryka
  • Wojciech Sinko – 29.05.2018

    Zgadza sie jedyna fabryka autokarow ale Volvo!!! Tylko we Wrocławiu jest produkcja Volvo na terenie Polski.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....