Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe autobusy zadebiutowały na liniach w Pruszkowie

infobus
01.07.2020 15:00
0 Komentarzy

30 czerwca odbyła się w Pruszkowie prezentacja nowychautobusów miejskich, które od dzisiaj – 1 lipca – pojawiły się na ulicach mazowieckiegomiasta.

To efekt nowego kontraktu na obsługę miejskiej komunikacji, którywygrała firma PKS Grodzisk Maz., o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. I to ten przewoźnik zakupił nowe autobusy ZAZ iMAZ, który teraz wyjechały na trasy w zupełnie nowych, srebrnych barwach. W Pruszkowie operuje 12 szt. pojazdów ZAZ A10 i 3 szt. MAZ 203088.

Pruszkowska rewolucja

Docelowo wszystkie autobusy w wykorzystywane w pruszkowskim transporciezbiorowym będą fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2020 roku. Wyposażone są w:

  • klimatyzację

  • monitoring

  • system zapowiedzi głosowych

  • kasowniki

  • bramki do zliczania podróżnych

Liniowa zmiana

Dotychczas miejska komunikacja w Pruszkowie składała się z 8linii i była obsługiwana przez 12 autobusów. Od 1 lipca 2020 r. w Pruszkowie jest9 linii autobusowych, które są obsługiwane przez 15 autobusów.

Bilety na przejazdy autobusami będzie można zakupić wpunktach zewnętrznych np. w kioskach.

Miasto przypomina, że posiadacze Pruszkowskiej KartyMieszkańca bądź Pruszkowskiej Karty Dużej Rodziny są upoważnieni do bezpłatnychprzejazdów środkami komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto Pruszków.

Więcej informacji o nowym układzie komunikacyjnym w Pruszkowie TUTAJ

Trochę techniki

Pruszkowski ZAZ A10 to niskopodłogowy autobus klasy MIDI o długości 8,3 metra, dwudrzwiowy. Jego układ napędowy to silnik WP4.1 (Euro 6) współpracujący z skrzynią manualną ZF 6S800BO (taki układ ma 10 pojazdów) lub automatyczną skrzynią biegów Allison Transmission T2100 6 biegowa (taki układ mają dwa pojazdy) . Do tego mamy: most RABA, układ hamulcowy KNORR BREMSE, zawieszenie oparte na podzespołach, SACHS, VIBRCOUSTIC, FEBI, 24 miejsca siedzące, w tym 6 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, 37 stojących, klima SAFKAR 21 kW z elektronicznym sterowaniem, przyklęk, miejsce dla inwalidy, monitoring, przyciemniane szyby, elektryczny szyberdach i wentylatory dachowe. Zamontowany system informacyjny to wyświetlacze SIMS z komputerem PIXEL

Z kolei białoruski MAZ 203088 to niskopodłogowy aytobus klasy MAXI o długości 12 metrów, trzydrzwiowy. W układzie napędowym mamy silnik Mercedesa OM935 (Euro 6), zblokowany z automatem ZF 6AP1400B. Do tego: most i oś przednia od ZF, klima REVO GLOBAL, 30 kW, z elektronicznym sterowaniem. Pojemność pasażerska to 28 miejsc siedzących, w tym 10 dostępnych z niskiej podłogi, co razem daje imponujacy wynik 102 miejsc. W przestrzeni pasażerskiej zainstalowano m.in. wentylatory dachowe i przyciemniane szyby. System informacyjny to wyświetlacze SIMS ze sterownikiem PIXEL plus monitoring.

Komentarze