TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa marka w Rybniku
Konrad Bek - Opublikowano: 02.09.2015 08:02:43 11 komentarzy
Nowa marka w Rybniku

Pojemne, wygodne i  przede wszystkim klimatyzowane! Takimi autobusami komunikacji miejskiej chwali się Rybnik. Pasażerowie wsiądą w nie już z początkiem września, a w poniedziałek, 31 sierpnia br. zaprezentowano nowy pojazd ? SOR NB12. Do końca miesiąca do Rybnika przyjedzie kolejnych 7 sztuk pojazdów 12-metrowych i 4 pojazdy prawie 19-metrowe.

Czeski autobus ? SOR NB12 ? prosto z fabryki w Libchavach, przyjechał punktualnie o godzinie 10:45 na rybnicki dworzec autobusowy, przy ulicy Budowlanych 6. Celem tego wjazdu było zaprezentowanie okolicznym mediom jak i włodarzom miasta najnowszego pojazdu w Rybniku. Tym jak i pozostałą piątką SOR-ów, tak jak wymagano w przetargu, o którym pisaliśmy tutaj będzie się opiekował jeden z kluczowych przewoźników w Rybnickim Okręgu Węglowym ? ?P.P.U.H. KŁOSOK? Andrzej Kłosok.

Najnowsze autobusy przewoźnika to pierwsze i jedyne do tej pory pojazdy tego typu w Polsce, niespotykane aktualnie w żadnym mieście. Poniżej przedstawiamy najważniejsze dane techniczne pojazdów.

Długość

 12 180mm

Szerokość

 2 550mm

Wysokość (z klimatyzacją)

 3 110mm

Ilość drzwi

 4

Szerokość I drzwi

 860mm

Szerokość II, III i IV drzwi

 1 200mm

Silnik

 F.P.T. Industrial F4AFE612F, EURO 6

Pojemność silnika

 6728cm3

Moc silnika

 210kW / 2 500 obrotów na min.

Skrzynia biegów

 ZF Ecolife 6AP1200B

Pojemność pasażerów

 88

Miejsca siedzące

 26

Miejsca siedzące dostępne bezpośrednio z poziomu podłogi

 8

Wysokość podłogi

 325mm

 

?Moja przygoda z SOR-em rozpoczęła się jakieś 4 lata temu, kiedy to dostaliśmy na testy pojazd typu BN12, który spisywał się bardzo dobrze pod względem ekonomiki jak i bezawaryjności? ? Podkreślał prezes Andrzej Kłosok. ?Testy przyniosły efekty, ponieważ od jakiegoś roku eksploatujemy SOR-y w zadaniach zleconych przez KZK GOP i tak jak już mówiłem, są to do tej pory najmniej awaryjne i ekonomiczne pojazdy, co się potwierdziło podczas tej rocznej eksploatacji?.

?Pojazdy są ekologiczne, spełniają najwyższe normy EURO 6, posiadają cztery pary drzwi, dzięki czemu wymiana pasażerów powinna przebiegać sprawniej. Oczywiście posiadają klimatyzację, więc będą sobie radziły w wysokich upałach, a spalanie powinno być na poziomie ok. 30l/100km? ? mówił Jan Černý, dyrektor wykonawczy firmy SOR w Polsce. Koszt jednego 12-metrowego autobusu wynosi od 800 do 850 tys złotych, z kolei cena przegubowego to około 1 150 000 mln do 1 200 000 złotych.

Dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku ? Kazimierz Berger ? potwierdzał słowa swoich przedmówców odnośnie nowych autobusów, dodając również, że ?Wysłaliśmy również zapytania ofertowe do trzech przewoźników w związku z nierozstrzygniętym zadaniem nr 2 w przetargu, będzie ono organizowane z tzw. wolnej ręki, a więc głównym kryterium jest cena. Dlatego też nie chcemy, żeby do czasu wejścia nowej umowy na pakiet ?radliński? jeździły tam nowe autobusy, żeby nie podnosić za wysoko poprzeczki? ? argumentował.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTZ Rybnik
SOR
Kłosok
  • Karolinka – 02.09.2015

    piękny pojazd - Kłosok powinien jeździć w Warszawie takimi, a nie jakieś durne MZA!!!

  • Bogdan – 02.09.2015

    Haha piękny pojazd od niego chyba tylko Byd brzydszy

  • Krzysiek – 02.09.2015

    Oprócz określenia "nowy" i "ekonomiczny" autobusy powinny być też komfortowe, a te niestety nie są. Sory są znacznie głośniejsze niż np. Mercedesy Conecto.

  • Karolinka – 02.09.2015

    Pan Kłosok tak bardzo dba o pasażera, że kupuje dla Niego tylko najlepsze autobusy, podobnie jak Pan Pawelec. A jeszcze lepiej dbają o pracowników. Miód. Żyć nie umierać!!!

  • Combino – 02.09.2015

    Póki co jeszcze się na to czeskie szkaradztwo w Rybniku nie natknąłem; a od Kłosoka to tu widziałem raczej głównie używki,bo z tego co pamiętam wszystkie Citaro i Conecto miały oznaczenia Trans(o)góra ;)

  • Niemiec – 02.09.2015

    Wole jechac takim pojazdem niz Szmelcedesem.

  • Stefan – 03.09.2015

    mercedes to szajs. solaris to badziewo. man to dziadostwo. SOR jest piękny i wspaniały. Pawelec i Kłososok robią świetna komunikację!!!

  • andrzejh69 – 04.09.2015

    Żadne pierwsze i jedyne, bo po Zabrzu, Rudzie Ślaskiej też takie Sor-y jeżdżą

  • Stefan – 04.09.2015

    no i dlatego w Zabrzu i Rudzie Śląskiej jest tak ładnie, bo tam mają Sora i Pawelca i Kłosoka. CUDO!

  • JK – 04.09.2015

    ... to znaczy że w Zabrzu i Rudzie mają wielkie G... a Kłosok itp to tylko wielcy krwiopijcy

  • Combino – 04.09.2015

    No,na pewno już są na mieście; dziś #131 pomykał na 43. A przeguby to mają u Kłosoka jak rozumiem zastąpić te złoMANy,które najczęściej na 3-ce widać (jeden,jeśli dobrze widziałem,to Kłosok ma jeszcze w ruchu taki szrot jak NG242,o ile to nie był SG242)?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....