TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Niemcy kupują elektrobusy Solarisa, bo im się to opłaca
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.12.2018 10:00:13
Niemcy kupują elektrobusy Solarisa, bo im się to opłaca
Solaris dostarczy do Niemiec kolejne trzy autobusy elektryczne – tym razem pojadą one do stolicy Bawarii. Będzie to wyróżniony tytułem "Bus of the Year 2017" model Solaris Urbino 12 electric. Dzięki zamówieniu realizowanemu przez bolechowskiego producenta, firma Josef Ettenhuber GmbH będzie pierwszą prywatną firmą autobusową w Niemczech przewożącą pasażerów autobusami elektrycznymi.


Po wygranych przetargach na dostawę autobusów elektrycznych do Berlina i Hamburga, Solaris podpisał umowę na wyprodukowanie trzech pojazdów Solaris Urbino 12 electric dla Monachium i okolic.

To pierwsze napędzane energią elektryczną autobusy zakupione przez prywatną firmę autobusową w Niemczech. Ettenhuber GmbH jest również pierwszym przewoźnikiem, który zakupił pojazdy Solaris Urbino 12 w ich najnowszej odsłonie.

Pojazdy te będą wyposażone w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh, których ładowanie odbywać się będzie poprzez złącze plug-in. Ładowarkę będzie można podłączyć zarówno według standardu producenta do gniazda zamontowanego nad pierwszym, prawym nadkolem oraz – na specjalne życzenie niemieckiego przewoźnika – również po prawej stronie z tyłu pojazdu. Napęd autobusów zapewniony będzie dzięki osi elektrycznej ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Z nowym designem

Bezemisyjne autobusy dla monachijskiego przewoźnika będą miały nowy design cechujący się m.in. zaokrągloną szybą przednią oraz nowy system oświetlenia przedniego bazujący w 100% na technologii LED. Zamiast dotychczasowych 5 reflektorów, wszystkie światła (drogowe, mijania przeciwmgielne, kierunkowskazy i pozycyjne) zastąpione zostaną 3 reflektorami.

Wewnątrz każdego autobusu zamontowane zostaną 33 siedzenia, a 12 z nich dostępnych będzie z niskiej podłogi. Maksymalnie pojazdy pomieszczą 71 pasażerów. Komfort podróżującym autobusami elektrycznymi Solaris zostanie zapewniony dzięki klimatyzacji i systemowi informacji pasażerskiej. Gniazda USB umożliwią natomiast ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie podróży, a WiFi dostęp do Internetu.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów, w pojazdach zamontowany będzie system prewencji kolizyjnej – Mobileye – który ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi m.in. o nieplanowanym i niekontrolowanym zjechaniu z pasa ruchu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
Solaris
Niemcy
  • Krzysiek Bobek – 17.12.2018

    Patryk Lis

  • Krzysztof Kawa – 17.12.2018

    Zakupy prywaciarzy miarodajne, dobre sobie. W takim razie te wszystkie Sprintery i inne blaszaki po przerabiane na (tfu!) 16-21 osobowe (a często wożące dwa razy tyle ludzi na pokładzie) "autobusy" to też okaz opłacalności? Bo jak dla mnie to czysta kalkulacja i wyrachowanie, co niekoniecznie dobrze mówi o wyrobie, który wybrali.

  • Daniel Głuch – 17.12.2018

    Tak za bardzo nie było konkurencji zbytniej wtedy :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....