TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Niebieskie, czyli wojskowe Autosany SanCity 12LF!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.11.2019 15:00:43
fot. Autosan

W ubiegłym tygodniu w Warszawie miało miejsce przekazanie kolejnych dwóch sztuk autobusów Autosan SanCity 12LF zamówionych przez polskie siły zbrojne. Zostały one zakupione przez 1 RBLog Wałcz.

To finał umowy podpisanej między wojskiem, a Autosanem we wrześniu. Pisaliśmy o tym tutaj. Producent "bocianów" zaproponował za całość 2 083 620 PLN brutto. A to dało cenę za jednego SanCity 12LF w wersji wojskowej w wysokości 847 000 PLN netto. Autobusy przeznaczone będą do obsługi Wojskowego Portu Lotniczego Warszawa Okęcie.

Militarny SanCity 12LF
Każdy SanCity 12LF w wersji militarnej umożliwia podróż 106 pasażerom, w tym 26 na fotelach typu Ster NewCity. Z niskiej podłogi jest dostępnych dziewięć siedzeń. Niestety wśród nich jest jeden półtorak, który zlokalizowano przy trzecich drzwiach. Naszym zdaniem to nienajlepszy pomysł i kolejny raz na to zwracamy uwagę. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE.

Pora zajrzeć w serce "bocianów". Jest nim silnik Cummins ISB6.7E6C 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest ona przystosowana do tankowania paliwem lotniczym.

Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80. 

Wyposażenie
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Aerosphere o mocy chłodniczej 25 kW. Naturalną wentylację zapewniają cztery okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Mamy ponadto przednie tablice informacyjne, a także lampy ostrzegawcze umieszczone na dachu pojazdu.

Ekspresowa dostawa wybitnie niestandardowych autobusów stała się faktem. Pod względem paliwa oczywiście. To drugie zamówienie autobusowe od wojska, które Autosan zrealizuje od chwili zakupu przez spółki z Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Kilka miesięcy temu producent dostarczył dla armii Lidery 10. Pisaliśmy o tym tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Autosan
wojsko
  • Michał Paweł Łukasz – 06.11.2019

    brakuje wieżyczki na dachu i otworów strzeleckich po bokach. Ale są przesuwane okna, to nie potrzeba. :)

  • Piotr Gałęziowski – 06.11.2019

    A to te jeżdżące na "rakjet fjuel"🤪

  • Przemysław Kędzierski – 06.11.2019

    Po co wojsku miejskie autobusy?

  • Rafał Zajas – 06.11.2019

    Ciekawe jak autobusy zostały odebrane skoro silniki Cummins nie są dostosowane do paliwa lotniczego co było wymogiem postępowania ....?

  • Krzysiek Łatka – 06.11.2019

    Bedzie trzesłoo 😂😂

  • Piotr Kowalski – 06.11.2019

    Po co wojsku w warunkach pokojowych niskopodłogowe autobusy miejskie?Rozumiem taki tabor podczas wojny,pochodzący z rekwizycji pojazdów cywilnych,ale obecnie nie rozumiem tego.

  • Jacek Wolny – 06.11.2019

    Te Autosany są przeznaczone do obługi wojskowego lotniska Warszawa Okęcie.

  • Andrzej Orzechowski – 06.11.2019

    Uff dobrze że po lotnisku . W innych warunkach żal mi podróżnych a zwłaszcza prowadzących !

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....