TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

NCBR prezentuje E-Pola - elektryczny polski autobus [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.09.2017 11:58:32 39 komentarzy
NCBR prezentuje E-Pola - elektryczny polski autobus [FILM]

NCBR podpisało porozumienia z 24 samorządami na dostawę do 600 autobusów elektrycznych, które mają pojawić się już w 2020 roku. Mamy też pierwszą wizualizację e-busu o roboczej nazwie E-Pola. Jest naprawdę nieźle…

Do 7 września 2017 r., w ramach programu "Bezemisyjny transport publiczny", Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisało porozumienia o współpracy z władzami 24. miast, w tym:

  • Częstochowy,

  • Jaworzna,

  • Krakowa,

  • Krosna,

  • Lublina,

  • Łomży,

  • Łomianek,

  • Mielca,

  • Nowego Sącza,

  • Płocka,

  • Rzeszowa,

  • Siedlec,

  • Sieradza,

  • Sosnowca,

  • Starachowic,

  • Szczecina,

  • Tczewa,

  • Tomaszowa Mazowieckiego,

  • Torunia,

  • Tych,

  • Wrocławia,

  • Zakliczyna,

  • Żyrardowa

  • oraz z Komunikacyjnym Związkiem Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

Bezemisyjny transport

-"Stawiamy na bezemisyjny, przyjazny mieszkańcom polskich miast transport publiczny. Myślimy kompleksowo nie tylko o produkcji, ale także o eksploatacji autobusów nowej generacji i skupiamy się na realizacji konkretnych celów, które sprawią, że elektromobilność stanie się faktem. Jestem przekonany, że połączenie nowatorskiego podejścia do finansowania innowacji, ponadresortowej współpracy i bezpośredniego zaangażowania władz samorządowych sprawi, że program NCBR przyniesie zamierzone efekty – mówi wicepremier Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Innowacyjne partnerstwo

Ogłoszony przez wicepremiera Gowina w styczniu tego roku program NCBR to jeden z elementów działań w ramach rządowej Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w zakresie pojazdów zero – i niskoemisyjnych. W ramach programu Bezemisyjny transport publiczny NCBR stosuje nowatorską formułę partnerstwa innowacyjnego. To tryb w ustawie o zamówieniach publicznych, w którym państwo występuje w roli inteligentnego zamawiającego, kreującego nowy rynek dla nowatorskich produktów - w tym przypadku w oparciu o potrzeby zgłaszane przez polskie miasta zainteresowane rozwojem ekologicznego transportu miejskiego. Program NCBR przewiduje nie tylko skonstruowanie i produkcję pierwszej serii autobusów nowej generacji, ale również stworzenie niezbędnej infrastruktury, takiej jak stacje ładowania pojazdów.

-"Inwestujemy 100 mln zł w prace badawczo-rozwojowe, które doprowadzą do skonstruowania i produkcji pierwszej serii ekologicznych autobusów nowej generacji. Ich parametry techniczne pozwolą nie tylko na bezpieczną i opłacalną eksploatację w momencie wyjazdu na ulice polskich miast, ale także na dalszy rozwój pojazdów, w oparciu o technologie, które dziś jeszcze nie istnieją" - mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR.

E-Pola - elektryczny polski autobus

Zgodnie z założeniami programu w konstruowanych autobusach zostaną zastosowane rozwiązania modułowe. Pozwoli to znacząco poprawić ich parametry techniczne, a równocześnie ułatwi ich serwisowanie. Innowacyjne podejście do budowy autobusów pozwoli m.in. na ograniczenie kosztów eksploatacyjnych oraz szybsze dostawy pojazdów nowej generacji w przyszłości. Zapewniając bezpieczne i sprawdzone rozwiązania w momencie wprowadzenia autobusów do użytku, samorządy będą miały pewność, że - wraz z rozwojem technologii - w pojazdach będzie można instalować nowe moduły i elementy, zgodnie z zapotrzebowaniem.

Sercem autobusów będzie napęd elektryczny, wspierany technologiami odzyskiwania energii, które pozwolą na ładowanie akumulatorów w trakcie jazdy. Opcjonalnie będą mogły być również wyposażone w napęd wodorowy. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne zapewnią polskim miastom ekologiczny - bezemisyjny i cichy - transport publiczny oraz efektywność ekonomiczną jego obsługi w długiej perspektywie.


Liderzy nowatorskich rozwiązań

Agencja wykonawcza MNiSW wspólnie z przedstawicielami miast zdefiniowała konkretne potrzeby, m.in. liczbę i rodzaj potrzebnych pojazdów, ich oczekiwany poziom wydajności oraz maksymalne koszty nowych autobusów. Przypomnijmy, że jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie zamówienia na polski e-bus w trybie partnerstwa innowacyjnego.

Co ważne, na stronach NCBR pojawiła się też pierwsza wizualizacja autobusu bezemisyjnego o roboczej nazwie "E-Pola - elektryczny polski autobus". Pojazd ma wyróżniać:

  • futurystyczny design

  • moduł odzyskiwana energii podczas hamowania

  • jazda w obu kierunkach

  • możliwość autonomicznej jazdy

  • konstrukcja na zasadzie niezależnych wózków jezdnych

  • wszystkie koła mają być skrętne

  • opcjonalny zasobnik na wodór

  • system wymiany baterii i to w kilkadziesiąt sekund, co z kolei umożliwi wybór najlepszych baterii dostępnych na rynku

  • płaska, przyjazna niepełnosprawnym podłoga.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
NCBR
wodór
  • WK – 07.09.2017

    Poznania oczywiście nie ma... Jak zwykle.

  • okl – 07.09.2017

    Po co wynajdywać koło od nowa, skoro Solaris już produkuje autobusy elektryczne majace uznanie na świecie? Jak dla mnie takie projekty, to trochę przepalanie kasy, żeby niby było, że "coś robimy" tymczasem gotowe rozwiązania praktycznie są i wymagają niewielkiej adaptacji...Dwa, autobus jako pojazd użytkowy, musi przede wszystkim być tani w eksploatacji. Dlatego projektowanie przeszklenia w tej skali i to za pomocą skomplikowanych szyb giętych (odpowiednio drogich w produkcji), jest nieporozumieniem... CAD 3D wszystko przyjmie, jednak proza życia już nie bardzo...

  • bun – 07.09.2017

    Ale kto wyprodukuje te autobusy? Skoro mają powstać do 2020, to już powoli powinna być uruchamiana produkcja prototypu.

  • LU – 07.09.2017

    Która firma będzie tego e-pola produkować?Autosan?

  • Elmo – 07.09.2017

    Ursus xD

  • wreszcie jest! – 07.09.2017

    Nieźle, jak na cenę niewiele ponad 2 mln. Brawo Ursus!!!

  • PB – 07.09.2017

    Zenek ze Zdziśkiem w garażu.

  • andreV – 07.09.2017

    BRZYDKIE to coś jak JEŻ !!!! Kto to narysował ? Miłośnicy HipHopu ??

  • McGregor – 07.09.2017

    Ja rozumiem inicjatywę i pomysł, ale przy obecnej technice, wymaganiach przepisów i potrzebach przewoźników taki pojazd do czysta fikcja.

  • Jankes – 07.09.2017

    Autobus będzie miał logo Solarisa, Ursusa czy Autosanu? Bo nie wiem czy się zachwycać czy hejtować.

  • NCBiR – 07.09.2017

    a jak myślisz kogo? Oczywiśćie, że URSUS-ahttp://www.infobus.pl/o-elektrobusach-na-battery-experts-forum-poland_more_97879.htmlJest URSUS, NCBiR i firmy z konsorcjum URSUSA a SOLARISA nie ma... heh ciekawe..

  • Passenger – 07.09.2017

    WK Podziękuj Jaśkowiakowi, który przy każdej okazji pluje na PiS...

  • ZrównoważonyTransport – 07.09.2017

    oki tyle, ze Solaris nie jest polski ;)Część tramwajowa już jest przejęta przez Stadlera, a na autobusową też przyjdzie czas. Nie pomaga też to, że właściciele płaca podatki na Cyprze i unikają opodatkowania w Polsce. Z jakiej racji mamy ich wspierać budżetową kasą? Autosan dał d..y z najprostszym przetargiem i jako firma państwowa nie uniesie takiego ciężaru. Pozostaje wiec Ursus, który ma też autobusy elektryczne, cały czas się rozwija i ma wsparcie rządu przy kontraktach zagranicznych na traktory.

  • Ciekawski – 07.09.2017

    Spójrzmy trzeźwo. Na dziś tylko Solaris i MAN byłby w stanie zrealizować taka ilość pojazdow. Pozostali producenci ulokowani w Polsce czyli Autosan, Ursus Bus, Automat, Kapena, Auto Cuby, Solbus nie są w stanie tego przełknąć. Albo mają za małe moce przerobcze albo siedzą za bardzo w starej epoce. Szkoda dawać naszą kasę niemieckiej firmie. Solaris ma swoje zamówienia. Kto więc miałby zrobić te pojazdy???

  • Taka sytuacja – 07.09.2017

    Solaris jako firma jest polski czy się to komuś podoba czy nie. Podatki firma również rozlicza w Polsce. P.S. Trzymam kciuka za Ursusa i Autosana by jakość ich produktów była na co najmniej na takim poziomie na jakim jest S.

  • Kot Filemon – 07.09.2017

    No to jeśli Ursus to ma robić to należy zmienić datę na 2029. Wcześniej nie dadzą rady "bo będą bardzo dokładnie sprawdzać czy pojazd w pełni spełni oczekiwania wymagania pasażerów" W 2020 będzie już nowa władza i pupilki dobrej zmiany zostaną wysłane do diabła.

  • fan pis – 07.09.2017

    Do andrevu:Przypomina mi ten autobus troche volvo które jeździło po wrocławiu na testach ( poznałem po drzwiach).

  • LU – 08.09.2017

    TYLKO URSUS!!!

  • Elmo – 08.09.2017

    @ZrównoważonyTransport Solaris płaci teraz podatki w Polsce jak nie wiesz to lepiej się nie wypowiadaj bo płazna robisz z Siebie kiedyś płacił na Cyprze to fakt ale teraz w PL

  • !!! – 08.09.2017

    tylko solar, traktory na pole!!!

  • Wieprzek – 08.09.2017

    Wiadomo, że jak ktoś potrafi zrobić traktor to wszystko potrafi zrobić dlatego konkurs w ncbir wygrać musi URSUS.

  • BEKA – 08.09.2017

    ten pojazd projektował jakiś designer, który nie ma pojęcia chociażby o gabarytach dostępnych podzespołów. z wizualizacji wynika, że miejsca siedzące są 3? imponujący wynik. gdzie będzie się mieścił kontener trakcyjny? baterie będą wielkości paluszków AA ?

  • Miro Maro – 08.09.2017

    Ja nie rozumiem po co tworzyć autobus od podstaw, jeśli mamy już polskie konstrukcje elektryczne, czyli Ursus CS electric i Urbino electric, niedługo Autosan będzie miał swoją konstrukcję. Szczerze mówiąc projekt jest tak futurystyczny, że albo takiego autobusu nie zrobią albo będzie awaryjny jak Częstochowskie hybrydy SOLBUSA.

  • Elektrik Fan – 08.09.2017

    Tak sobie oglądam ten film i nasuwa mi się tylko jedna myśl: "Ale projektant miał wizję" 1. Po co wszystkie koła skrętne? Przecież to niepotrzebnie rozbudowywuje całość 2. Po co dwie kierownice w 12 m autobusie?3 Za dużo szkła:( w lecie problem ze schłodzeniem wnętrza a w zimie z ogrzaniem, że już nie wspomnę o tematach kolizji i związanych z tym naprawach jak również cenach szkła profilowanego :( No i oczywiście tak się zastanawiam kto mógł by takie "COŚ" wyprodukować ? Solaris ma juz produkt, Ursus też a Autosan jest na etapie projektowania i składania elektryka :)

  • Żal Dupcię ściska – 08.09.2017

    Jaki URSUS ??? Chcecie jeździć TRAKTORAMI ???

  • Mnie też ściska – 08.09.2017

    Mam po dziadku Ursusa. Może ktoś go chce ode mnie do miejskiej komunikacji ?

  • wiewiór – 08.09.2017

    A taki Ursus C330 i przyczepa dla pasażerów? Czy to nie genialny pomysł??? Ja jestem NA TAK - brawo Ursus!!!

  • autobus C-360 – 08.09.2017

    Co w tym jest oryginalnego? Poskładanie całości z chińskich i niemieckich części, niepraktyczny projekt bez liczenia się z kosztami. Do odstawienia gdzieś w krzakach po kilku miesiącach. Przepalanie kasy którą by można wydać na coś bardziej realistycznego.

  • Czo – 08.09.2017

    Jak bardzo odczepionym od rzeczywistości trzeba być, żeby wymyślić coś takiego xD Z konstrukcyjnego i homologacyjnego punktu widzenia produkt w takim formie nie ma racji bytu. Samonośne szyby? Bo szkieletu nie widzę. Podczas wypadku autobus wyparuje

  • Miro Maro – 08.09.2017

    @Czo Po prostu ktoś był nieźle naćpany

  • realista – 08.09.2017

    czy nie prościej zrobić Batmobil?

  • BRAWO TY – 09.09.2017

    Czo podsunął całkiem dobry pomysł ;) Uproscil by on życie pogotowia technicznego i warsztatu ;) Kolizja lub wypadek autobus że szkła się rozsypuje wystarczy pozamiatac i kupić następny :) nie trzeba stawiać na kola holowac później naprawiać ;)

  • hit eksportowy gwarantowany – 10.09.2017

    Powinni się zmieścić w cenie 3,5 bańki za to cudo. Świetna propozycja dla polskich bogatych samorządów, np. Nowy Sącz, Zakliczyn, Mielec czy Krosno.BRAWO NCBIR, BRAWO URSUS!!!

  • Bartek – 11.09.2017

    Poznań jak wiadomo przekupiony przez Solarisa...

  • Ksawery – 11.09.2017

    Świetny rozwój Polskiego Ursus bus jak widać rozwija się gospodarka motoryzacyjna w Polsce.

  • eko – 11.09.2017

    To będzie mega hit od ursus bus i ncbir!!

  • ABC – 04.10.2017

    Paranoja totalna i szczyt głupoty odlotowych wizji, godny największych mistrzów ćpania.Pewne przebłyski słusznych koncepcji tam są, ale całość poraża totalnym oderwaniem od rzeczywistości.

  • świrus500 – 29.12.2017

    Solaris nie jest firmą calkowicie z polskim kapitałem. Po za tym Solaris nie ma wcale nowoczesnych rozwiązań. Hybryda która jeździ w poznaniu spala średnio 45 litrów na 00 km. Żadna oszczędność i ekologia.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....