Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Następne trzy premiery Nowego Urbino

infobus
24.05.2016 15:26
0 Komentarzy

W tym roku Solaris zaplanował kolejne premiery w rodzinieNowego Urbino. Dwie z nich będą polegały uzupełnieniu oferty pojazdówdwunastometrowych o nowe opcje napędu. Ostatnia natomiast będzie zupełnie nową pozycjąw ofercie producenta z Bolechowa.

Gazowo w rozmiarze maxi

Pierwsza z nowości to Nowy Urbino 12 CNG. W stosunku do „poprzedniej”oferty gazowej Solarisa możemy mówić o liftingu i technologii wykonania nadwozia.Reszta rozwiązań, które do tej pory stosowała wielkopolska firma pozostają bezzmian.

Zatem dalej układ jezdny będzie oparty na komponentach firmZF. Bez zmian zostaje także wachlarz możliwości w zakresie kompletacji napędu.Cały czas Solaris będzie opierał się na gazowych silnikach typu Cummins ISL G omocy 320 KM. Dalej na dachu autobusu będzie można zabudować zbiorniki na CNG opojemności 1575 l.

Większy midi

Solaris uznał, że teraz nadszedł odpowiedni moment na uzupełnienie nowej ofertyo pojazd klasy midi. W efekcie świat w tym roku ujrzy pierwsze Nowego Urbino10,5. Już jak sama nazwa modelu wskazuje będzie on nieco dłuższy odpoprzednika.

Dzięki temu możliwe będzie zastosowanie układu drzwi 2-2-2lub 2-2-0. Ma to się przełożyć jak można się domyślać na sprawniejszą wymianępasażerów. Ponadto dzięki wydłużeniu nadwozia możliwe będzie nieznaczne zwiększenie ilość miejscsiedzących dla pasażerów.

W zakresie mechaniki jak i napędu Nowy Urbino 10,5 niebędzie odstawał od poprzednika. Zatem dalej będą to podzespoły tak znanychproducentów jak ZF, Voith czy Cummins.

Hybrydowa premiera podwójnie?

Kompletną nowością będzie natomiast Nowy Urbino 12 z napędem hybrydowym. I to zdwóch, a nawet trzech względów.

W pierwszej kolejności należy podkreślić, że będzie topierwszy autobus klasy maxi produkcji Solarisa, w którym napędspalinowo-elektryczny będzie oparty na systemie szeregowym. Jego dostawcąbędzie amerykańska firma BAE, które ma spore doświadczenie w tym zakresie.

Rolęagregata prądotwórczego będzie pełnił silnik diesla Cummins ISB4.5E6 o mocy 210KM. Na tą chwilę nie udało nam się uzyskać informacji czy w przyszłości Solariszaplanował jako opcję większą jednostkę w postaci motoru typu ISB6.7E6. Niezmienia to jednak faktu, że taka koncepcja hybrydy klasy maxi zapowiada siędosyć interesująco.

Komentarze