TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Następne trzy premiery Nowego Urbino
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.05.2016 17:26:42 10 komentarzy
Wizualizacja Nowego Urbino 12 CNG

W tym roku Solaris zaplanował kolejne premiery w rodzinie Nowego Urbino. Dwie z nich będą polegały uzupełnieniu oferty pojazdów dwunastometrowych o nowe opcje napędu. Ostatnia natomiast będzie zupełnie nową pozycją w ofercie producenta z Bolechowa.

Gazowo w rozmiarze maxi

Pierwsza z nowości to Nowy Urbino 12 CNG. W stosunku do "poprzedniej" oferty gazowej Solarisa możemy mówić o liftingu i technologii wykonania nadwozia. Reszta rozwiązań, które do tej pory stosowała wielkopolska firma pozostają bez zmian.

Zatem dalej układ jezdny będzie oparty na komponentach firm ZF. Bez zmian zostaje także wachlarz możliwości w zakresie kompletacji napędu. Cały czas Solaris będzie opierał się na gazowych silnikach typu Cummins ISL G o mocy 320 KM. Dalej na dachu autobusu będzie można zabudować zbiorniki na CNG o pojemności 1575 l.

Większy midi

Solaris uznał, że teraz nadszedł odpowiedni moment na uzupełnienie nowej oferty o pojazd klasy midi. W efekcie świat w tym roku ujrzy pierwsze Nowego Urbino 10,5. Już jak sama nazwa modelu wskazuje będzie on nieco dłuższy od poprzednika.

Dzięki temu możliwe będzie zastosowanie układu drzwi 2-2-2 lub 2-2-0. Ma to się przełożyć jak można się domyślać na sprawniejszą wymianę pasażerów. Ponadto dzięki wydłużeniu nadwozia możliwe będzie nieznaczne zwiększenie ilość miejsc siedzących dla pasażerów.

W zakresie mechaniki jak i napędu Nowy Urbino 10,5 nie będzie odstawał od poprzednika. Zatem dalej będą to podzespoły tak znanych producentów jak ZF, Voith czy Cummins.

Hybrydowa premiera podwójnie?

Kompletną nowością będzie natomiast Nowy Urbino 12 z napędem hybrydowym. I to z dwóch, a nawet trzech względów.

W pierwszej kolejności należy podkreślić, że będzie to pierwszy autobus klasy maxi produkcji Solarisa, w którym napęd spalinowo-elektryczny będzie oparty na systemie szeregowym. Jego dostawcą będzie amerykańska firma BAE, które ma spore doświadczenie w tym zakresie.

Rolę agregata prądotwórczego będzie pełnił silnik diesla Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM. Na tą chwilę nie udało nam się uzyskać informacji czy w przyszłości Solaris zaplanował jako opcję większą jednostkę w postaci motoru typu ISB6.7E6. Nie zmienia to jednak faktu, że taka koncepcja hybrydy klasy maxi zapowiada się dosyć interesująco.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Nowy Urbino
hybryda
CNG
  • MIG – 24.05.2016

    Czyli rodzina IV generacji się powiększy. Brakuje już tylko wersji 8,6, 8,9LE i 15.

  • fred – 24.05.2016

    Po to robią 10,5 by odejść od 8,6 i 8,9

  • danka – 24.05.2016

    @fred: Zanalizuj aktualną ofertę solarisa i jej sprzedaż, a potem zastanów się jeszcze raz nad swoją absurdalną wypowiedzią.

  • MFM – 24.05.2016

    Ja jestem ciekaw jak NU12H będzie się zbierał. Hybrydowa Citea SLF120 na takim samym komplecie pośladków nie urywa.

  • MichalK – 24.05.2016

    Zeby zastosować układ drzwi 2 2 2 Solaris musi wydłużać pojazd o pół metra? Jakoś ci "gorsi" producenci w stylu Solbusa i Autosana poradzili sobie bez problemu przy 10 metrach.

  • kort – 24.05.2016

    To wcale nie jest dobre rozwiązanie, z tak krótkim rozstawem osi i długimi zwisami będzie się bujał jak szalony. Poza tym długość 10,5 będzie łatwa do eliminacji w przetargach :) nie robi się autobusów o nietypowych parametrach, chyba że chce się skończyć jak Sor

  • Kamil – 24.05.2016

    Ciekawe czy zostanie Su10 zostanie, czy tylko su10,5. A co z projektem su18,75 i gazoecem lng. Zresztą merc sobie poradził z tą długością. :/

  • danka – 24.05.2016

    @MichalK: To ciekawe, co piszesz, bo wymieniony przez Ciebie solbus sm10 ma własnie 10,5 metra (tak samo jak u MANa i w Citaro). Więc nie wiem, dlaczego ktoś pisze o nietypowych parametrach.@kort: Mówisz o bujaniu... czy miałeś okazje jechać Lionsem M z PKS Gdańsk lub równoważnym? Ten wózek ma parametry zbliżone do prezentowanego powyżej su10,5, a mimo to żadnego 'bujania' nie stwierdziłem

  • p – 25.05.2016

    Rolę agregata prądotwórczego czy powinno być agregatu?

  • Al Buthross – 30.05.2016

    "Ponadto dzięki wydłużeniu nadwozia możliwe będzie nieznaczne zwiększenie ilość miejsc siedzących dla pasażerów." W jaki sposób skoro to wydłużenie dotyczy przedniego zwisu?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....