TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nareszcie! Gdańsk szuka operatora za Warbusa i PKS
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.10.2016 11:16:06 13 komentarzy
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Gdański Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił dziś przetarg na ośmioletnią obsługę linii autobusowych. Największą zmianą w stosunku do postępowań sprzed ośmiu lat jest złączenie dwóch pakietów w jeden i nieznaczne zwiększenie pracy eksploatacyjnej.

W lipcu ubiegłego roku pisaliśmy o wstępnym ogłoszeniu informacyjnym, w którym urzędnicy ZTM poinformowali o chęci przeprowadzenia przetargu na wybór operatora kilku linii autobusowych. Oszacowano wtedy, że na zakup usług przewozowych przez osiem lat zostanie przeznaczone maksymalnie 174 198 279 zł netto.

W ogłoszonym dziś przetargu praca eksploatacyjna została rozdzielona na dwa pakiety, które składają się na jedno zamówienie. W ramach tego, który oznaczono literą A do wyjeżdżenia przez osiem lat będzie do 21 952 800 wzkm. Do tego dochodzi pula wzkm, którą ZTM przewidział jako prawo opcji. To pakiet B w ramach, którego będzie można zlecić dodatkowo do 3,2 mln wzkm. Zatem łącznie operator przy korzystnym układzie może mieć nadzieję na pracę eksploatacyjną w wymiarze do 25 152 800 wzkm.

W konsekwencji tych zmian nieznacznie wzrośnie udział prywatnego operatora w gdańskiej komunikacji. Obecnie Warbus i PKS Gdańsk łącznie wykonują w skali roku przewozy w wymiarze ok. 2,5 mln wzkm. Po obecnym przetargu ten udział zwiększy się do przynajmniej 2 744 100 wzkm, co oznacza wzrost niecałe 10% w stosunku do stanu obecnego.

Do wykonania zlecenia operator będzie potrzebował przynajmniej 35 autobusów różnych wielkości. Najwięcej, bo 20 ma być pojazdów przegubowych. Nieco mniej będzie autobusów klasy maxi. Tych ZTM wymaga przynajmniej w liczbie 14 sztuk. Całości dopełni jeden pojazd klasy midi. Jaki standard wyposażenia? Czekamy na SIWZ.

Czas warunki formalnie. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 2 mln zł. ZTM uzna warunek za spełniony jeśli do oferty zostanie załączona informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, która potwierdzające wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w okresie nie wcześniejszym niż miesiąc przed upływem terminu składania ofert. W zakresie doświadczenia minimum to referencje poświadczające realizację przynajmniej 2 mln wzkm w ciągu ostatnich trzech lat. Wydaje się jednak, że w SIWZ zostanie to bardziej sprecyzowane. Do kompletu naturalnie trzeba będzie dołączyć zobowiązanie, które potwierdzi, że oferent będzie dysponował wymaganymi przez ZTM autobusami.

Otwarcie ofert wstępnie przewidziano na 16 listopada. To dosyć późno jeżeli weźmiemy pod uwagę start pakietu już 1 stycznia 2017 r. Czy zatem urzędnicy przewidzieli możliwość opóźnienia rozpoczęcia świadczenia usług, ale bez skracania umowy? A może tak jak to było osiem lat temu dopuszczą okres przejściowy ze starszymi autobusami? Czekamy na SIWZ, który wszystko wyjaśni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Gdańsk
PKS Gdańsk
Warbus
  • Yolo – 07.10.2016

    Na pewno ktoś ze śląska będzie chciał wejść do Gdańska.

  • lechw – 07.10.2016

    Witam Irex Koziła i nowe Solarisy w Gdańsku :)

  • What – 07.10.2016

    Irex coś tam wygrał chyba w gdynii więc teraz tym bardziej nie odpuści

  • lechw – 07.10.2016

    Zgadza się, Irex nie odpuści !!!!!

  • iop – 08.10.2016

    No to sepy ze Śląska już ostrza zeby

  • Pasazer – 09.10.2016

    Takie czasy ze teraz sempy z warszawy i obornik cisna sie na slask

  • gosc – 10.10.2016

    Jest wymóg zajezdni na terenie gda

  • lechw – 12.10.2016

    Przyjdzie Irex i pozamiata ;) Marian schowa się w czołgu, a Warbus poleci do tatusia na kolanka :)Ot cała prawda !!!!

  • sancity – 13.10.2016

    Przyjdzie Mobilis i pozamiata ,witamy New Conecto.

  • lechw – 24.10.2016

    Irex albo Ariva wygra.

  • Pruszczanin – 25.10.2016

    miejmy nadzieję że wygra PKS Gdańsk, a nie jakieś firmy krzak ze śląska

  • Gość 2 – 17.12.2016

    Do lechwWarbus nie poleci do tatusia z Mobilisa bo to już zupełnie obca firma. Zanim się napisze jakąś wiadomość to warto ją sprawdzić.

  • Lunch – 20.02.2017

    Chyba przydałaby się w Transmitowane jakaś korekta. Interpunkcja leży.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....