Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najnowszy imperator szos Setra S 531 DT [FILM]

infobus
11.07.2017 08:38
0 Komentarzy

6 lipca 2017 r. miała miejsce w Stuttgarcie światowapremiera nowego autokaru piętrowego Setra S 531 DT. O tym wyjątkowym autobusierozmawialiśmy w dniu debiutu z Jerzym Fołda, dyrektorem sprzedaży autokarówMercedes-Benz i Setra. Pierwsze nowe piętra mają pojawić się na rynku już napoczątku przyszłego roku, zastępując na linii produkcyjnej w Neu-Ulm ostatniepojazdy z serii TopClass400. Początkowa seria będzie na pewno niewielka iprzeznaczona dla wybranych klientów. Czy znajdą się wśród polscy przewoźnicy?Zobaczymy.

Na pewno nowe piętro Setry wyróżnia się dobrymi parametramiaerodynamicznymi, dzięki czemu jest na najlepszej drodze do ustanowienia nowychrekordów niskiego spalania w swoim segmencie. Ze względu na elastyczniezaprojektowany dolny pokład, pojazd z powodzeniem sprawdzi się we wszystkichzadaniach na trasach turystycznych i w przewozach liniowych. Wnętrze pojazduimponuje komfortem. Co więcej, nowy piętrus Setry to również pierwszy autobusna świecie, w którym zainstalowano systemy wspomagania kierowcy Active BrakeAssist 4 i Sideguard Assist. Setra S 531 DT to w skrócie wydajność,różnorodność, komfort i bezpieczeństwo plus efektywny design.

Po pierwsze: bezpieczeństwo
Najwyższe standardy bezpieczeństwadzięki technologicznemu zaawansowaniu koncernu Daimler. Nowy autobus wyposażany jest seryjnie wprzyjemne dla oka i bardzo trwałe reflektory LED. Światową premierę świętuje tuteż system hamowania awrayjnego Active Brake Assist 4 (ABA 4). Dodatkowo dodotychczasowych funkcji, jakimi są pełne hamowanie przed nieruchomymi ipoprzedzającymi obiektami, układ wzbogacono także o możliwość rozpoznawaniapieszych z automatyczną reakcją hamowania. Kolejną światową premierą wśródautobusów jest Sideguard Assist eliminujący problem martwego pola.Wykorzystując czujniki radarowe system monitoruje pas z prawej strony autobusuna jego całej długości i ostrzega kierowcę podczas pokonywania zakrętu przedpieszymi, -rowerzystami a także przed nieruchomymi przeszkodami w raziepojawienia się niebezpieczeństwa. Zaś poza terenem zabudowanym służy jakoasystent zmiany pasa ruchu.

Po drugie: wydajność

Nowy piętrowy autobus został od początku do końca zoptymalizowanypod kątem jak najlepszej aerodynamiki. I to w dosłownym znaczeniu: Z przodu,dzięki silnie uwypuklonym przednim szybom¬ oraz dużym promieniom krawędzi,napierające powietrze opływa łagodnie sylwetkę pojazdu, a docierając na tyłukierunkowywane jest w odpowiedni sposób przez załamania płaszczyzn i spoilery.Projektanci zadbali tu o najdrobniejszy detal. Stąd też wycieraczka górnegopokładu w pozycji spoczynkowej ułożona jest pionowo – rozwiązanie zapożyczoneze sportów motorowych. Efektem tego jest uzyskanie współczynnika oporupowietrza na poziomie cw = 0,35, wartość niedościgniona w tym segmencie.Rewelacyjna aerodynamika autobusu jest fundamentem prawdopodobnie rekordowoniskiego zużycia paliwa: W zależności od konkretnego zastosowania pojazduspalanie jest tu niższe od poprzednika o mniej więcej 7 do 10%. Oznacza tooszczędności paliwa wynoszące wiele tysięcy litrów rocznie, których liczbabędzie wahać się odpowiednio do przebiegu pojazdu.

Po trzecie: różnorodność

Wyjazdy wakacyjne, linie dalekobieżne, ekskluzywne autobusyrestauracyjne, linie międzymiastowe – nowa Setra potrafi sprostać każdemupotencjalnemu zadaniu dla autobusu jej formatu. Tak szeroki wachlarz zastosowańmożliwy jest z jednej strony dzięki charakterystycznemu dla tej markiwyposażeniu indywidualnemu i konfiguracjom foteli z drugiej zaś strony zasprawą wyjątkowego dolnego pokładu pozwalającego na jego różnorodnezastosowanie. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji na życzenie można też usunąćpodest umiejscowiony na parterze po prawej stronie w kierunku jazdy. Daje to wefekcie nowe możliwości: miejsca na wózki inwalidzkie, urządzenia do autobusówrestauracyjnych, wymienny podest z miejscem na wózek dziecięcy na liniemiędzymiastowe lub z podestem na klasyczne fotele do przewozów turystycznych.Jego różnorodność uwidacznia się też w kokpicie: klienci mogą wybierać pomiędzyeleganckim i funkcjonalnym kokpitem z serii Setra ComfortClass 500 a luksusowymkokpitem serii TopClass 500.

Po czwarte: komfort

Jasne wnętrze, mnóstwo światła i nowoczesna stylizacjasprawiają, że wnętrze¬ nowej Setry daje wrażenie ogromnej przestronności. Uwagęzwracają przede wszystkim schody łączące dolny i górny pokład. Są one odzewnątrz przeszklone, a w środku wyłożone są przezroczystym tworzywem akrylowym.Równe dwukolorowe stopnie z indywidualnym oświetleniem, podesty i przebiegającena całej długości schodów poręcze dają poczucie bezpieczeństwa zarówno podczaswchodzenia jak i schodzenia. Na szczególną uwagę zasługuje także całkowicie nanowo zaprojektowana toaleta. Jej wyposażenie rozplanowane jest po przekątnej,co zapewnia maksymalną ilość miejsca. Umiejscowione w górnej części białe meblei przyjemne oświetlenie diodowe nadają wnętrzu wygląd nowoczesnej łazienki.

Design i … zapach

Oblicze piętrowej Setry z ciemną przednią osłoną i srebrnymlogotypem marki stanowi ewidentny element stylizacyjny TopClass 500. Po razpierwszy obie przednie szyby połączono ze sobą płynnie w jedną powierzchnięprzedzieloną aluminiową listwą spinającą. Na ścianie bocznej projektanciumieścili udoskonaloną, charakterystyczną dla marki listwę aluminiową „LaLinea“. Jest ona teraz poprowadzona poziomo wzdłuż krawędzi dachu. Okazałeszyby wznoszą się ku górze na wysokości tylnych schodów. Ich ukośna krawędźdodaje autobusowi dynamiki i wykończona jest aluminiową listwą. Metalowa częśćposzycia górnego pokładu zdaje się przez to dryfować niczym wyspa na szklanymakwenie. Pod nią, widniejąca nad przednim nadkolem aluminiowa plakietkaprzerywa ciągłość linii podszybia dolnego pokładu. Tył zamknięty jest bocznymipłetwami ze spojlerem i tylnymi lampami z serii 500. W nowym piętrowymautobusie połączono ze sobą też po raz pierwszy obie kratki wentylacyjnesilnika. Ciekawy akcent wprowadza widniejąca ponad nimi czarna kratka zintegrowanejklimatyzacji TopAir. Ciekawym elementem optycznym jest umieszczona pod tylnąszybą chromowana plakietka z logotypem marki z TopClass 500 – perfekcyjnewykończenie spektakularnego autobusu.

Dostępna opcjonalnie instalacja zapachowa uprzyjemniadodatkowo klimat na pokładzie nowej Setry. Po włączeniu stacyjki i otwarciupierwszych drzwi bądź też przy otwartych drzwiach dyfuzor rozpyla automatyczniesubtelny i dyskretny zapach. W ten sposób pasażerowie witani są w dyskretnejatmosferze świeżości, która zaprasza ich do miłego spędzenia czasu napokładzie. Najważniejsze elementy instalacji pochodzą z S-Klasy Mercedesa.Asortyment obejmuje sześć zapachów począwszy od świeżych sportowych klimatów ażpo intensywny, zbliżony do skóry wariant.

{https://www.youtube.com/watch?v=TA6-f773QRo}

Komentarze