TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Najnowocześniejsza autobusowa e-zajezdnia w Europie [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.05.2019 19:50:40
Najnowocześniejsza autobusowa e-zajezdnia w Europie [FILM]

24 kwietnia, w Hamburgu, ruszyła pierwsza w Niemczech zajezdnia całkowicie przystosowana do obsługi autobusów z napędem elektrycznym. W Alsterdorf będzie stacjonować 240 pojazdów. 

Zajezdnia - wizytówka

Zdaniem hamburskiego magistratu, nowa zajezdnia autobusowa wyznacza nowe standardy dla całej Europie. Na ponad 45 000 m2 w Alsterdorf pomiędzy stacjami U1, S-Bahn i obwodnicą towarową wybudowano najnowocześniejszą zajezdnię autobusową w Niemczech i być może w całej Europie.

Wszystkie autobusy garażują pod sześcioma wiatami i są zasilane sprężonym powietrzem oraz energią elektryczną.

Budynek administracyjny z pomieszczeniami socjalnymi dla maksymalnie 600 kierowców autobusów znajduje się przy wejściu do lokalu. Stacjonująca tutaj flota docelowo będzie obsługiwana przez 60 pracowników serwisowych w ramach 14 stanowisk obsługowych. Do tego dochodzą dwa warsztaty pomocnicze i myjnia, która oczywiście jest przyjazna dla środowiska dzięki recyklingowi deszczówki. Dachy wszystkich budynków i wiat są zielone, całość jest otoczona dźwiękoszczelną, zieloną ścianą.

Moc zajezdni zapewni nowa podstacja połączona z siecią elektroenergetyczną. Napięcie 110 kV jest tutaj przekształcane do 20 kV. W przyszłość wystarczy to do zasilania 240 elektrycznych autobusów elektrycznych. Łączne obciążenie wynosi 25 MW, co odpowiada zaopatrzeniu w energię małego miasteczka z 40 000 mieszkańców.

Położenie i zarządzanie

Co ważne, zajezdnia autobusowa ma strategiczne położenie. Znajduje się w pobliżu głównych obszarów ruchu – przy liniach autobusowych 5, 6, 7, 17, 20, 23, 25, 26, 28 i 109. Wdrożony i nowoczesny system zarządzania EHV optymalizuje operacje w zajezdni nie tylko w zakresie ładowania autobusów, ale także w zakresie lokalizacji pojazdów i ich koordynacji z rozkładami jazdy oraz listami pracowników.

Z myślą o przyszłości obszar zajezdni autobusowej Alsterdorf jest również przystosowany do przechowywania wodoru do tankowania autobusów. Jak to wygląda w rzeczywistości - zobaczcie na filmie:

Zielona energia

-"Przyszłość Hamburga to przyjazna dla środowiska i wygodna komunikacja miejska. Rozszerzamy jej ofertę i od 2020 roku będziemy kupować wyłącznie bezemisyjne autobusy. Nowa zajezdnia autobusowa jest też ważnym warunkiem do nadrzędnego celu, aby nasze miasto stało się neutralne pod względem emisji CO2 i dlatego wszystkie nasze autobusy i pociągi są zasilane w 100% zieloną energią elektryczną."

Aktualnie Hamburger Hochbahn posiada 9 autobusów elektrycznych, w tym:

  • 2 szt. Urbino 18 electric

  • 3 szt. nUrbino 12 electric

  • 2 szt. nUrbino 12 electric

  • 2 szt. Mercedes-Benz eCitaro

Cztery ostatnie pojazdy pochodzą z najnowszego zamówienia Hochbahn na łącznie 30 szt. w tym 10 szt. Urbino 12 electric i 20 szt. eCitaro. Kolejnych 26 e-busów pojawi się w dalszej części tego roku. 

Równolegle Hochbahn pracuje nad przetargiem na pierwsze elektryczne autobusy przegubowe. Zgodnie z planem umowa zostanie na te pojazdy zostanie przyznana na początku 2020 roku. W 2030 r., czyli w ciągu zaledwie jednej dekady, ma nastąpić całkowita konwersja autobusów z silnikami na diesla na napęd elektryczny. Wówczas ostatni autobus z silnikiem wysokoprężnym zostanie wycofany z eksploatacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
zajezdnia
Solaris
Mercedes
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....