24 kwietnia, w Hamburgu, ruszyła pierwsza w Niemczech zajezdnia całkowicie przystosowana do obsługi autobusów z napędem elektrycznym. W Alsterdorf będzie stacjonować 240 pojazdów.
Zajezdnia - wizytówka
Zdaniem hamburskiego magistratu, nowa zajezdnia autobusowa
wyznacza nowe standardy dla całej Europie. Na ponad 45 000 m2 w Alsterdorf pomiędzy
stacjami U1, S-Bahn i obwodnicą towarową wybudowano najnowocześniejszą
zajezdnię autobusową w Niemczech i być może w całej Europie.
Wszystkie autobusy garażują pod sześcioma wiatami i są zasilane sprężonym powietrzem oraz energią elektryczną.
Budynek administracyjny z pomieszczeniami socjalnymi dla maksymalnie 600 kierowców autobusów znajduje się przy wejściu do lokalu. Stacjonująca tutaj flota docelowo będzie obsługiwana przez 60 pracowników serwisowych w ramach 14 stanowisk obsługowych. Do tego dochodzą dwa warsztaty pomocnicze i myjnia, która oczywiście jest przyjazna dla środowiska dzięki recyklingowi deszczówki. Dachy wszystkich budynków i wiat są zielone, całość jest otoczona dźwiękoszczelną, zieloną ścianą.
Moc zajezdni zapewni nowa podstacja połączona z siecią elektroenergetyczną. Napięcie 110 kV jest tutaj przekształcane do 20 kV. W przyszłość wystarczy to do zasilania 240 elektrycznych autobusów elektrycznych. Łączne obciążenie wynosi 25 MW, co odpowiada zaopatrzeniu w energię małego miasteczka z 40 000 mieszkańców.
Położenie i zarządzanie
Co ważne, zajezdnia autobusowa ma strategiczne położenie. Znajduje się w pobliżu głównych obszarów ruchu – przy liniach autobusowych 5, 6, 7, 17, 20, 23, 25, 26, 28 i 109. Wdrożony i nowoczesny system zarządzania EHV optymalizuje operacje w zajezdni nie tylko w zakresie ładowania autobusów, ale także w zakresie lokalizacji pojazdów i ich koordynacji z rozkładami jazdy oraz listami pracowników.
Z myślą o przyszłości obszar zajezdni autobusowej Alsterdorf
jest również przystosowany do przechowywania wodoru do tankowania autobusów. Jak to wygląda w rzeczywistości - zobaczcie na filmie:
Zielona energia
-"Przyszłość Hamburga to przyjazna dla środowiska i wygodna komunikacja miejska. Rozszerzamy jej ofertę i od 2020 roku będziemy kupować wyłącznie bezemisyjne autobusy. Nowa zajezdnia autobusowa jest też ważnym warunkiem do nadrzędnego celu, aby nasze miasto stało się neutralne pod względem emisji CO2 i dlatego wszystkie nasze autobusy i pociągi są zasilane w 100% zieloną energią elektryczną."
Aktualnie Hamburger Hochbahn posiada 9 autobusów elektrycznych, w tym:
2 szt. Urbino 18 electric
3 szt. nUrbino 12 electric
2 szt. nUrbino 12 electric
2 szt. Mercedes-Benz eCitaro
Cztery ostatnie pojazdy pochodzą z najnowszego zamówienia Hochbahn na łącznie 30 szt. w tym 10 szt. Urbino 12 electric i 20 szt. eCitaro. Kolejnych 26 e-busów pojawi się w dalszej części tego roku.
Równolegle Hochbahn pracuje nad przetargiem na pierwsze elektryczne autobusy przegubowe. Zgodnie z planem umowa zostanie na te pojazdy zostanie przyznana na początku 2020 roku. W 2030 r., czyli w ciągu zaledwie jednej dekady, ma nastąpić całkowita konwersja autobusów z silnikami na diesla na napęd elektryczny. Wówczas ostatni autobus z silnikiem wysokoprężnym zostanie wycofany z eksploatacji.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.