TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Żywiec z kolejnymi Solarisami. Dziesiątki z dużym sercem!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.06.2019 15:00:33
fot. Klaudia Mucharska

Solaris dostarczył do Żywca trzy Nowe Urbino 10,5. Co je wyróżnia? To przede wszystkim silnik. Miejski Zakład Komunikacji będzie jedynym polskim przewoźnikiem, który będzie użytkował autobusy klasy MIDI z tak dużą jednostką napędową.

Nowy Urbino 10,5 debiutuje w Żywcu. To efekt umowy leasingowej zawartej w styczniu między MZK a konsorcjum Solarisa i PKO Leasing. Opiewała ona na 3 350 797,75 PLN brutto. Dawało to cenę jednostkową za trzyletni leasing Nowego Urbino 10,5 w wysokości 908 075,27 PLN netto, co było dosyć atrakcyjną propozycją.

Każdy z żywieckich Nowych Urbino 10,5 umożliwia podróż ok. 80 pasażerom. 22 osoby mogą skorzystać z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU Ultra Light. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczył RAWAG, a ich napęd to wyrób firmy BODE.

Kompletując powerpack Solaris miał na uwadze wytyczne MZK. Sercem układu napędowego- co jest praktycznie niespotykane w autobusach klasy MIDI- jest duży silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 220 kW i 1350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6c. Nowy silnik DAF-a jest o ok. 40 kg lżejszy w porównaniu z poprzednim. Dodatkowo dzięki obniżonej minimalnie mocy (z 240 do 220 kW) ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu momentu obrotowego przy mniejszych obrotach i zapewnieniu maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Jednostka napędowa jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400B Ecolife.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Najprawdopodobniej zastosowano agregat firmy Konvekta. Pasażerowie mogą podładować urządzenia mobilne dzięki obecności dwóch ładowarek USB.

Autobusy posiadają kompletny system informacji pasażerskiej. Składa się on z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych oraz jednego wewnętrznego, tablicy LCD 23", a także głosowych zapowiedzi przystanków. Producentem jest bydgoski Pixel.

Dzięki dostawie nU10,5 żywieckie MZK posiada w eksploatacji wyłącznie autobusy niskopodłogowe, z czego 23 klimatyzowane, a 21 posiadające pełny monitoring.

"Taka liczba niskopodłogowych autobusów świadczy o tym, że nasz zakład komunikacyjny zwraca szczególną uwagę na osoby starsze i niepełnosprawne, starając się o to, by ułatwić im korzystanie z komunikacji miejskiej. Z pewnym sentymentem zauważam, że w naszym mieście kończy się era duńskich autobusów DAB, które kiedyś stały się charakterystycznymi pojazdami dla naszego MZK. Obecnie zostaje u nas tylko jeden taki autobus. Pojawiają się za to nowe pojazdy, w pełni funkcjonalne i wygodne dla pasażerów. Gratuluję MZK nowych nabytków, a pasażerom życzę samych przyjemnych podróży" - mówi burmistrz Żywca, Antoni Szlagor.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Żywiec
Solaris
PKO Leasing
wynajem
leasing
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....