TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Żywiec testuje hybrydowego Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.05.2019 14:00:26
fot, MZK Żywiec

Do 12 maja żywiecki Miejski Zakład Komunikacji testuje hybrydowego Solarisa Urbino 12. Spółka zaprasza pasażerów do testowania oraz liczy na ewentualne uwagi na temat autobusu.

Demonstracyjny hybrydowy "jamnik" umożliwia podróż maksymalnie 88 pasażerom. 24 osoby mogą skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. W większości to dedykowane dla Solarisa siedzenia typu 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych dziewięc foteli. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe dostarczyła Ventura, a napęd BODE. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji.

Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5 E6C. 210H. To jednostka o mocy 157 kW oraz 832 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 200 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 198 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80.

Czekając no nowe "dziesiątki"
Niedługo MZK wzbogaci się o trzy nowe autobusy klasy MIDI. Przewoźnik w formie trzyletniego leasingu pozyska trzy Nowe Urbino 10,5 od konsorcjum Solarisa i PKO Leasing. Kontrakt opiewa na 3 350 797,75 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową za trzyletni leasing Nowego Urbino 10,5 w wysokości 908 075,27 PLN netto, co jest dosyć atrakcyjną propozycją.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Żywiec
Solaris
test
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....