Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Wejherowo i pomorski debiut Nowego Urbino po liftingu

infobus
29.08.2019 13:00
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Wejherowie wzbogacił się w tym roku o dwa nowe Solarisy Urbino 12. Wczoraj, 28 sierpnia zaprezentowano ostatni autobus z tegorocznej dostawy. To jednocześnie pierwszy Nowy Urbino po faceliftingu na Pomorzu.

Prezydent Wejherowa Krzysztof Hildebrandt wyraził zadowolenie z faktu zakupienia przez MZK już 42 nowego autobusu i podkreślił, że jest to sukces spółki oraz całej załogi. Jak powiedział prezydent wejherowski zakład komunikacji posiada obecnie 28 autobusów, z czego 26 – to pojazdy marki Solaris, a 10 z nich posiada pełną klimatyzację.

Miłym akcentem uroczystości było wręczenie przez prezydenta Wejherowa Krzysztofa Hildebrandta Nagrody Prezydenta Miasta doświadczonemu kierowcy Zbigniewowi Leznerowi, który uratował wielu pasażerów przed wypadkiem, gdy po wjeździe na tory okazało się, że mimo podniesionych rogatek nadjeżdża pociąg.

Kierowca błyskawicznym manewrem zjechał na pobocze torów i nie dopuścił do zderzenia autobusu z pociągiem SKM. Prezydent wręczając podziękowanie Zbigniewowi Leznerowi pogratulował też Czesławowi Kornelowi – prezesowi MZK Sp. z o.o., że ma tak wspaniałych kierowców, a zwracając się do Zbigniewa Leznera powiedział: „Pana spokój i opanowanie pozwoliły na uniknięcie tragedii i uchronienie pasażerów przez utratą zdrowia a nawet życia”. Zebrani nagrodzili wyróżnionego kierowcę gromkimi brawami.

Co i jak w kolejnych nU12 dla Wejherowa?
Każdy z nowych nabytków MZK umożliwia podróż maksymalnie 87 pasażerom. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą z foteli Kiel CITOS. To pierwsze Solarisy w Polsce z siedzeniami tego typu. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 14 siedzeń przy jednoczesnym zachowaniu zadowalających rozmiarów platformy dla wózków i pasażerów stojących. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Sercem układu napędowego jest nowy silnik DAF MX-11 H2. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 220 kW i 1300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6d. Nowy silnik DAF-a jest o ok. 40 kg lżejszy w porównaniu z poprzednim. Dodatkowo dzięki obniżonej minimalnie mocy (z 271 do 251 kW) ma zapewniać mniejsze zużycie paliwa, dzięki zwiększeniu momentu obrotowego przy mniejszych obrotach i zapewnieniu maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych. Jednostka napędowa jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400B Ecolife.

Wejherowski standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery uchylne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią agregat firmy Sphero-Aerosphere, prawdopodobnie o mocy 30 kW. Jest także monitoring, czyli standard.

SIP prezentuje się dosyć minimalistycznie jak na obecne trendy. Ale ma to swoje plusy. Autobusy wyposażono w trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe, które świecą na biało. To nowe rozwiązanie w wejherowskich autobusach. Nie wiemy kto jest ich producentem, chociaż mamy pewne przypuszczenia. W środku znajdujemy za kabiną kierowcy diodową tablicę, która odpowiada za prezentację informacji liniowej. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków.

Obecnie MZK Wejherowo użytkuje już osiem autobusów z gamy Nowy Urbino 12. Tegoroczna dostawa opiewała na dwa egzemplarze „jamników” pierwszy przyjechał na wiosnę, natomiast ostatni został wczoraj oficjalnie przekazany pomorskiemu przewoźnikowi. I to właśnie on jest debiutującym facelift'em na Pomorzu.

Komentarze