TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Ostrów Wlkp. szuka 6 elektrobusów. Wyrok na Ursusa wydany?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.05.2019 12:00:47
fot. UM Ostrów Wielkopolski

Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim ogłosił dziś, 31 maja przetarg na dostawę sześciu elektrobusów klasy MAXI. Czy chodzi o szóstkę, którą miał dostarczyć Ursus? Wszystko wskazuje na to, że kolejny klient stracił cierpliwość do lubelskiego producenta.

Miały być "uśmiechnięte elektryki"
Początkowo sześć elektrycznych "dwunastek" miał dostarczyć Ursus. 6 kwietnia 2018 r. MZK podpisało z Ursus Busem umowę na ich dostawę. Producent z Lublina za realizację zamówienia miał zainkasować 15 350 400 PLN brutto. Oznacza to, że jeden elektrobus CS12LFE z ładowarką miał kosztować 2 080 000 PLN netto. Kontrakt zakładał, że cała dostawa miała zostać zrealizowana najpóźniej do 26 kwietnia 2019 r.

Do dziś jednak w Ostrowie Wlkp. nie odnotowano obecności ani jednego "elektryka" z fabryki w Lublinie. Możliwe więc, że MZK szykuje się do oficjalnego wypowiedzenia kontraktu Ursusowi, oczywiście o ile już tego nie zrobiło. Bo chyba tak należy rozumieć ogłoszony dziś przetarg na dostawę nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI. 

Jeśli tak się stało lub też się stanie to po Katowicach będzie to już drugi w tym roku kontrakt, który straci lubelski producent. A na horyzoncie wydają się być kolejne, przy czym najbliżej może być ten z MZK Zielona Góra. To na pewno nie sprzyja właścicielowi, który cały czas szuka nabywcy Ursus Busa.

Wszystko "po staremu"?
Na celowniku MZK jest sześć autobusy elektrycznych klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 – 12,1 m. Muszą posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 160 kW oraz baterie o pojemności min. 200 kWh.

Kompletacja napędu ma umożliwiać przebiegi na poziomie min. 70 000 km rocznie dla każdego z elektrobusów. Pojazdy będą przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego ładowania przez pantograf dachowy o mocy 200 kW. Dodatkowo dostawca "elektryków" będzie musiał dostarczyć przewoźnikowi ładowarki.
Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 13 100 000 PLN netto, co by dawało wycenę w wysokości 2 183 333 PLN netto za jeden elektrobus. Termin dostawy do 365 dni od podpisania umowy.

Pora na warunki formalne. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 10 mln PLN. Warunek doświadczenia określono jako zrealizowanie w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jednej dostawy autobusów elektrycznych wraz z systemem ładowania wartości min. 6 mln PLN netto. Do kompletu ofertę należy zabezpieczyć wadium, które w tym postępowaniu wynosi 300 000 PLN.

Na oferty MZK czeka do 3 lipca. Z treści ogłoszenia o zamówieniu wynika, że ich ocenie posłużą dwa kryteria. Cena ma 60% wagi. Pozostałe 40% będzie do zdobycia w ocenie technicznej. A w niej będą sprawdzane:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu - max 12 pkt
  • materiał poszycia zewnętrznego nadwozia - max 6 pkt
  • wysokość od podłoża - max 5 pkt
  • rozwiązanie konstrukcyjne silnika - max 8 pkt
  • zużycie energii elektrycznej - max 7 pkt
  • technologia oświetlenia - max 2 pkt

Zakupowe podsumowanie
Ogłoszony dziś przetarg to kolejny- choć w kontekście obecnych wydarzeń- siłą rzeczy opóźniony etap odnowy taboru ostrowskiego MZK. Przypomnijmy, że w do tej pory roku przewoźnik kupił już siedem nowych autobusów. W drugiej połowie 2017 r. spółka wzbogaciła się łącznie o siedem Solarisów Urbino 12- trzy z silnikami diesla i cztery elektryczne. Z kolei na wiosnę przewoźnik odebrał od MAN-a trzy Lion'sy City A21.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Ostrów Wlkp.
Ursus
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....