TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Kutno bez dobrych ofert na leasing 3 MIDI-autobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.06.2019 13:00:50
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie unieważnił przetarg na dostawę w formie leasingu trzech autobusów klasy MIDI. Powód? Brak poprawnych ofert, przynajmniej formalnie.

Kutnowskie MZK ogłosiło dwa przetargi na zakup łącznie pięciu fabrycznie nowych "dziesiątek". Dwa autobusy przewoźnik chce kupić za gotówkę. Ofertę przedstawił mu Solaris, jednakże nieznacznie ona przewyższa szacunki spółki. Pisaliśmy o tym tutaj.

W drugim chodziło o trzy pojazdy, również klasy MIDI tyle, że w formie siedmioletniego leasingu operacyjnego wraz z wykupem autobusów po jego upływie za 1% wartości brutto. Te zgodnie z założeniami SIWZ miały zasilić flotę przewoźnika z Kutna najpóźniej do 20 grudnia.

Przypomnijmy, że MZK interesowały autobusy klasy MIDI z całkowicie z niską podłogą. MZK wymagało, by były to konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy miał umożliwić podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli musiało być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy miały być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Chodziło jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogły być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Miały one zostać zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musiało posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Szczegółowo wymagania MZK wobec autobusów w obu przetargach opisaliśmy tutaj.

Do 18 czerwca przewoźnik z Kutna czekał na oferty. I w zasadzie doczekał się jednej, ale finalnie okazało się, że nie można jej było potraktować jako wiążącej.

Wczoraj, 24 czerwca MZK poinformowało o unieważnieniu przetargu. Jak udało nam się ustalić w postępowaniu wpłynęła oferta od konsorcjum stworzonego przez jednego z producentów oraz pewnej firmy leasingowej. Przewoźnik z Kutna nie mógł jednak jej otworzyć, a tym samym musiał ją potraktować jako "pustą", czyli niepoprawnie przedstawioną.

Czekamy więc zapewne na powtórkę i rozstrzygnięcie przetargu na autobusy za gotówkę. W tej sytuacji wszystko jest możliwe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Kutno
wynajem
leasing
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....