TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Jelenia Góra nie kupi hybryd
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.02.2016 12:56:31
fot. nj24.pl

Wczoraj Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze rozstrzygnął dwa z trzech zadań przetargu na dostawę trzech używanych autobusów klasy. Spółka podjęła decyzję o anulowaniu części "hybrydowych".

Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. Zostało ono podzielone na trzy części. W pierwszej spółka chciała kupić używany autobus klasy maxi z silnikiem diesla, który spełniałby przynajmniej normę EURO4 i miał przebieg nie większy niż 450 000 km. Zadanie drugie zakładało dostawę hybrydy szeregowej o długości ok. 12 m. Autobus miał być nie starszy niż z 2010 roku, spełniać normę EURO5 lub wyższą i mieć przebieg do 200 000 km. W części trzeciej przewoźnik wziął na celownik także pojazd z hybrydowym, jednak ze sterowaniem równoległym. Ten także miał mieć nie więcej niż sześć lat, spełniać przynajmniej normę EURO5 i maksymalny przebieg taki sam jak hybryda szeregowa.

Przewoźnik na oferty czekał do 11 lutego. Już wiadomo, że wpłynęły przynajmniej dwie, ale tylko na dwa zadania. Wczoraj MZK podjęło pierwsze decyzje.

W zadaniu opiewającym na dostawę hybrydy szeregowej nie wpłynęła żadna oferta. Warunki stawiały w najlepszej pozycji MANa. Producentów "lwów" jednak prawdopodobnie nie dysponował autobusem, który spełniłby oczekiwania MZK. 

Jest jeszcze druga możliwość, którą teoretycznie można wiązać z jednym z pytań do SIWZ. Poproszono wtedy zamawiającego o wydłużenie terminu dostawy pojazdu do 20 maja. Pytający argumentował, że autobusem, który zamierza zaoferować jeleniogórskiej spółce do końca kwietnia dysponuje inny podmiot. Tłumaczył także, że wydłużenie terminu dostawy umożliwi pełne dostosowanie pojazdu do wymagań MZK. Spółka jedna nie podzieliła tych argumentów.

W części trzeciej wpłynęła jedna oferta. Przedstawiła ją centrala Volvo z Goeteborga. Jednak przewyższała ona możliwości finansowe MZK. Na ile opiewała nie wiadomo. Na wszystkie trzy autobusy przewoźnik z Jeleniej Góry chciał wydać 1,4 - 1,5 mln zł netto.

Nie podjęto jeszcze decyzji w zakresie pierwszego zadania co oznacza, że ktoś nim jest zainteresowany. Kto dokładnie można się na razie tylko domyślać i czekać na rozstrzygnięcie. Do tego tematu jeszcze powrócimy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Jelenia Góra
Volvo
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....