TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Jelenia Góra kupuje 20 autobusów. M.in. hybrydy!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.09.2017 13:25:12 22 komentarze
MZK Jelenia Góra kupuje 20 autobusów. M.in. hybrydy!

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze ogłosił 23 września trzyczęściowy przetarg na dostawę 20 nowych autobusów. Spółka chce kupić zarówno pojazdy standardowe, zarówno spalinowe jak i hybrydowe oraz przegubowe. Dostawy autobusów mają zostać zrealizowane do dziewięciu miesięcy od podpisania umów.

W pierwszym zadaniu MZK chce wyłonić firmę, która dostarczy 15 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Na ich zakup przewoźnik zamierza przeznaczyć między 13 a 14 mln PLN netto. Oznacza to, że spółka jeden autobus wyceniła na kwotę między 866 670 a 933 330 PLN netto. Dostawy zostaną zrealizowane w dwóch transzach. Pierwsze pięć pojazdów ma trafić do Jeleniej Góry w ciągu 210 dni od podpisania umowy. Pozostałe mają zostać przekazane MZK maksymalnie 60 dni później.

W części drugiej spółka z Jeleniej Góry wybierze firmę, która dostarczy dwa autobusy przegubowe. MZK szacuje, że na ich zakup przeznaczy między 2 a 2,5 mln PLN netto. Oznacza to, że wartość jednego przegubowca przewoźnik oszacował na kwotę między 1 a 1,25 mln PLN netto. Autobusy z tego zadania mają trafić do przewoźnika w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umowy.

W zadaniu trzeci MZK chce wybrać firmę, która dostarczy trzy autobusy klasy MAXI z napędem hybrydowym. Budżet w tej części zamówienie oscyluje między 3 a 3,6 mln PLN netto. Oznacza to, że przewoźnik koszt nabycia jednej dwunastometrowej hybrydy szacuje na poziomie 1 – 1,2 mln PLN netto. Trochę mało jak na standardowy autobus spalinowo-elektryczny… Pojazdy z tego zadania mają trafić do Jeleniej Góry w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umowy.

Pora na warunki formalne. W pierwszej części są to:

  • zabezpieczenie oferty wadium w kwocie 435 600 PLN
  • minimum 15 mln PLN zdolności finansowej
  • doświadczenie w postaci realizacji dostawy co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin co najmniej Euro 6

W zadaniu przegubowym trzeba spełnić następujące warunki:

  • zabezpieczenie oferty wadium w kwocie 72 720 PLN
  • minimum 2,5 mln PLN zdolności finansowej
  • doświadczenie w postaci realizacji dostawy co najmniej dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych przegubowych, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin co najmniej Euro 6

W części "hybrydowej" warunki formalne to:

  • zabezpieczenie oferty wadium w kwocie 109 080 PLN
  • minimum 3,5 mln PLN zdolności finansowej
  • doświadczenie w postaci realizacji dostawy co najmniej dwóch sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych z napędem hybrydowym, z silnikami diesla spełniającymi normę emisji spalin co najmniej Euro 6

Oferty, które otrzyma MZK będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Dzięki cenie można wywalczyć maksymalnie 60% punktów. W ocenie technicznej do zdobycia jest maksymalnie 34%. Pozostałe 6% punktów można uzyskać dzięki zaoferowaniu przewoźnikowi z Jeleniej Góry odpowiednio korzystnych warunków gwarancji.

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 31 października. Pytania do SIWZ, które wpłyną spowodują zapewne jego delikatne przesunięcie, a więc zapewne w połowie listopada poznamy chętnych do walki o jeleniogórskie zamówienie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Jelenia Góra
przetarg
tabor
hybryda
  • Ursus szansa – 25.09.2017

    Myślę że Ursus ma duże szanse. Oferuje nowoczesne technologie w innowacyjnych autobusach oraz najlepszy stosunek jakości do ceny. Wspierajmy polskie marki!

  • Ursus imbecyl – 25.09.2017

    Myślę, że Ursus nie ma żadnych szans, z uwagi na niespełnienie warunków złożenia oferty :) komentarz powstał automatycznie po przeczytaniu tytułu?

  • Polonia – 25.09.2017

    Kibicujmy dobrym polskim markom Autosan,Ursus, Solbu i Man, względnie Volvo, Scania , MB!!!! Innych producentów godnych uwagi na rynku nie widzę...

  • Ursus jakos do ceny – 25.09.2017

    W cenie złomu będzie ok fabryka będzie miała obrót i na kary za spóźnienie a przewoźnik nie dopłacić dużo popieramy polskie marki pozdrawiam wybitny polski produkt tylko Ursus

  • Adam K. – 25.09.2017

    Po zapoznaniu się ze SIWZ - biorąc pod uwagę kwestie techniczne i przewidziany kosztorys, można wysnuć tezę, że przetarg został rozpisany pod... Mercedesa (Conecto).

  • haha – 25.09.2017

    @polonia: zapomniałeś o jednej najważniejszej marce na rynku :) więc takie bajeczki możesz sobie swoim koleżkom z piaskownicy opowiadać ;)

  • Egon antyTrajtor – 25.09.2017

    Ta punktacja w SIWZ jest po byku. Wygląda na to, że nie chcą polskich autobusów. Ta różnica w punktach za unifikację pojazdu i silnika jest dziwna. Jest trochę błędów, ale ogólnie nie są patriotami

  • Pytanie – 25.09.2017

    Tak naszego dobrobytu nie znajdujemy. Jeżeli przedsiębiorstwa przewozowe będą preferować zagranicznych producentów. Może powinny się tym zająć odpowiednie służby?

  • 321 – 26.09.2017

    Ale przecież sprawa w Jeleniej jest przesądzona, nie wiem po co ta dyskusja... ;)

  • Zdzich – 26.09.2017

    Skoro najwięcej jest w Jeleniej Manów to piszą przetarg dalej na Mana .Mi tam bardzo dobrze jeździ się Manem .

  • wykonawca z Lublina – 26.09.2017

    Pytanie do SIWS: Czy zamawiający dopuści tylne koła o średnicy 2,5-krotnie większej niż koła przednie?

  • :) – 26.09.2017

    @321: dokładnie, skoro zawsze brali many to teraz też wezmą many. Proste i logiczne, nie wiem dlaczego niektórzy robią z igły widły :)

  • Zamawiający – 26.09.2017

    Nie nie dopuści ale da dodatkowe pkt za rurę wydechowa skierowaną pionowo do góry a w szczególności umiejscowiona przed kabiną kierowcy

  • Adam K. – 26.09.2017

    Nie bądźcie tacy pewni z tym MANem, ostatni zakup dotyczył prawie nowego Mercedesa Citaro, więc możliwe, że MZK robi miejsce dla drugiej marki w swoim parku taborowym. :)

  • Zdzich – 26.09.2017

    Racja.Kilka małych Mercedesów od lat jeździ w MZK,więc to Citaro które dostarczył Man nie jest pierwszym Mercem w Jeleniej . Po przeczytaniu szczegółowo przetargu wydaje mi się że szanse ma Man,Mercedes i Volvo.

  • kajman – 27.09.2017

    A niby z jakiego powodu nie ma szans Solaris?

  • farafiu – 27.09.2017

    @bo Jelenia jest jednym z tych miast co się na ich wytworach poznała ;)

  • Zdzich – 27.09.2017

    Solaris nie ma swoich silników a MZK punktuje za silnik tej samej marki co autobus. W ostatnim przetargu na nowe autobusy nawet nie startowali. Nie jestem pewny czy Volvo ma swoje silniki ,kiedyś mieli.Może ktoś ma info na ten temat.

  • kajman – 27.09.2017

    Ooo to jest tylko jedno z kryteriów, spokojnie można nadrobić w innych, przede wszystkim w cenie:)) a czy na forum są tacy co twierdzą, iż unifikacja silnika i nadwozia to wada a nie zaleta?

  • Zdzich – 27.09.2017

    Tak to sobie wymyślili w MZK. Jednak 10 punktów będzie ciężko nadrobić ceną.No zobaczymy może Solaris wystartuje.

  • Egon antyTrajtor – 27.09.2017

    Nie dziesięć, a 14 punktów. Unifikacja marki z silnikiem prawie nic nie daje. Przecież dostawca zobowiązuje się do pewnych warunków eksploatacyjnych i gwarancyjnych.

  • ? – 28.09.2017

    @farafiu: czyli?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....