Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZA zaakceptowało ofertę Solarisa

infobus
30.09.2015 11:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>22 września Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie poinformowały, że w przetargu na niespełna sześcioletnią dzierżawę 60 autobusów przegubowych wpłynęła jedna oferta. Złożyło ją konsorcjum Solarisa i Millenium Leasing. Partnerzy zaproponowali wynajem autobusów za nieco ponad 107 mln zł brutto. style=”text-align: justify;”>Zamawiający nie potrzebował dużo czas by przyjrzeć się tej ofercie. 28 września MZA poinformowało o akceptacji propozycji Solarisa oraz jego partnera finansowego. Kwestią kilku dni jest sprawa podpisania umowy. Od tego momentu konsorcjum będzie miało 29 tygodni by oddać w dzierżawę 60 egzemplarzy modelu Urbino 18III.  style=”text-align: justify;”>Jakie będą najnowsze nabytki stołecznej spółki? Niczym nie będą się różnić od 80 autobusów, które MZA wiosną zamówiło u Solarisa. Przypomnijmy, że będą to pełni niskopodłogowe przegubowe pojazdy klasy mega wyposażone w silniki zasilane olejem napędowym oraz spełniające normę czystości spalin EURO6. Autobusy będą bardzo bogato wyposażone. Znajdzie się w nich klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej w postaci dwóch agregatów, moc minimum 36 kW. Nie zabraknie również bogatego systemu informacji pasażerskiej składającego się z 5 wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości, a także kilku wewnętrznych monitorów LCD (w tym dwóch w formie „e-korali”). Monitoring w standardzie. style=”text-align: justify;”>Warto ponadto podkreślić, że ten rok zaowocuje wprowadzenie do floty największego warszawskiego przewoźnika autobusowego 125 nowych pojazdów. Prócz 60 przegubowych i 20 solówek od  Solarisa, których dostawy rozpoczną się lada dzień spółka wprowadziła do ruchu na początku roku 35 sztuk Solbusów Sm18 zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Natomiast przed wakacjami  służbę rozpoczęło 10 sztuk elektrycznych Urbino 12 style=”text-align: justify;”>Ten imponujący wynik to efekt przyjętej kilka lat temu  przez MZA strategii, która zakłada ciągłą poprawę świadczonych usług poprzez regularną odnowę posiadanego taboru. Ponadto przetargi warszawskiego przewoźnika to jednocześnie zawsze cenna wskazówka o kondycji polskiego segmentu komunalnych przewoźników autobusowych.

Komentarze