TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA wybiera szybkie ładowarki od Ekoenergertyki
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.05.2019 09:00:11
MZA wybiera Ekoenergertykę na szybkie ładowarki

Cztery firmy chciały zbudować dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie sieci pantografowych stacji ładowania do autobusów elektrycznych. Pierwsze urządzenia mają być gotowe w ciągu 11 miesięcy od daty podpisania umowy. Zgodnie z zapisami specyfikacji przetargowej na ulicach Warszawy pojawi się 20 punktów ładowania autobusów elektrycznych. Sześć stanowisk pojawi się na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.

22 maja przewoźnik ogłosił werdykt i za najkorzystniejszą ofertę uznał propozycję firmy Eroenergetyka Polska z ceną 8.319.720,00 złotych brutto. Jak informuje zamawiający, oferta ta uzyskała największą liczbę punktów w ocenie złożonych ofert, zgodnie z przyjętym kryterium - najniższa cena.

O wszystkich ofertach w tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Pozostałe oferty

W pantografowym postępowaniu złożono ponadto trzy oferty, które uzyskały następująca liczbę punktów:

  • Oferta nr 1. złożona przez Medcom na sumę 9.708.144,00 PLN brutto zdobyła 85,70 pkt.

  • Oferta nr 2. złożona przez konsorcjum: APS Energia S.A. i CAF na sumę 9.830.652,00 PLN uzyskała 84,63 pkt.

  • Oferta nr 3 złożona przez: Siltec, Pruszków na sumę 19.901.400,00 PLN otrzymała 41,81 pkt.

Jak informuje MZA, w postępowaniu nie wykluczono żadnego wykonawcy i nie odrzucono żadnej oferty. Teraz zamawiający może zawrzeć umowę w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia, czyli czekamy na ewentualne protesty.

Warszawski tabor

Na koniec przypomnijmy, że stołeczny przewoźnik dysponuje obecnie jednym przegubowym i 30 krótkimi elektrobusami, które dostarczyli Solaris i Ursus. W niedalekiej perspektywie jest jednak zakup 130 przegubowców "na baterie", które dostarczy pierwszy z producentów.

Wówczas MZA będzie dysponowało łącznie 161 elektrobusami. Pojazdy prócz wolnego ładowania na zajezdni będą także uzupełniały prąd w przerwach między kursami na mieście. Do szybkich ładowarek pantografowych na krańcach Spartańska oraz Konwiktorska (dwa urządzenia) dołączą kolejne, na które właśnie toczył się przetarg.

20+7 szybkich ładowarek

Warszawski przetarg dotyczył budowy 20 tego typu urządzeń. W opcji przewidziano możliwość zamówienia kolejnych siedmiu ładowarek. Urządzenia mają umożliwiać szybkie ładowanie przez pantograf prądem o mocy 400 kW. Dodatkowo każe z nich będzie wyposażone w zapasowy kabel na złącze plug-in, którym awaryjnie będzie można podładować elektrobus prądem o mocy 120 kW. Ładowarki muszą się charakteryzować sprawnością na poziomie min. 95%. Każda będzie objęta pięcioletnią gwarancją.

Urządzenia objęte zamówieniem podstawowym staną m.in. na krańcówkach Wilanów, Chomiczówka, Szczęśliwice, Browarna, Esperanto, Młynów i Nowodwory. Mają ostatnie mają zostać uruchomione w ciągu maksymalnie 24 miesięcy od podpisania umowy. Z kolei urządzenia objęte opcją staną na placu Piłsudskiego, placu Trzech Krzyży, lotnisku Chopina, Natolinie Północnym i na Bielańskiej. Na ich uruchomienie dostawca będzie miał 10 miesięcy od chwili uruchomienia opcji.

Zgodnie z założeniami władz miasta i zarządu MZA zakupy autobusów elektrycznych pozwolą na wyeliminowanie z Traktu Królewskiego, najbardziej reprezentacyjnej ulicy stolicy, pojazdów spalinowych. Do końca 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają mieć w sumie 160 bezemisyjnych autobusów elektrycznych i 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ładowarka
MZA Warszawa
Ekoenrgetyka
Medcom
CAF
Siltec
  • Wawerskie Linie Autobusowe – 28.05.2019

    No właśnie... Wydaje się kupę forsy na nieekonomiczne elektryki i ładowarki do nich (a można by było gazowce) tylko po to by ładnie wyglądały na Trakcie... A już ogarnąć sytuację w Wawrze lub rzucić kilka ochłapów na zwiększenie liczby brygad to nie ma komu... Smutne, a prawdziwe, jakby nie patrzeć Warszawa pompuje podatki ze wszystkich dzielnic, ale na podstawowe rzeczy w Wawrze (kanalizacja, komunikacja) to nie ma pieniędzy.

  • Marcin Marcinek – 28.05.2019

    A kiedy uruchomienie już stojącej ładowarki przy Konwiktorskiej?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....