Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZA Warszawa wybrało dostawcę autobusów szkoleniowych

infobus
01.08.2016 12:00
0 Komentarzy

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie w minionypiątek, 29 lipca dokonały wyboru firmy, która dostarczy dwa autobusy szkoleniowe.To Solaris. Oferta Blue Line została odrzucona ze względów formalnych.

W warunkach przetargu pisaliśmy już tutaj. Przypomnijmypokrótce wymagania. Pojazd turystyczny lub międzymiastowy ma posiadać nadwozieo długość 10 – 12,3 m oraz szerokość 2,5 – 2,55 m. Powinien umożliwiać podróżprzynajmniej 35 pasażerom na miejscach siedzących w przypadku, jeśli będziekrótszy niż 10,5 m. W przeciwnym wypadku minimum to 45 foteli. Wejście napokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom. MZA dopuściło trzy wariantykonfiguracji drzwi. To 1-1, 2-2 albo 1-2.

Z kolei autobus klasy mega ma być całkowicie niskopodłogowy,mieć długość 17,5 – 18,2 oraz szerokość w analogicznym zakresie jak omawianyuprzednio pojazd. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tymminimum 42 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być zapewnione przezcztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Warto przy okazji dodać, że będzie to drugitego typu autobus po kupionym w 2012 roku na potrzeby OSK prototypowymegzemplarzu Solbusa Sm18.

19 czerwca MZA otworzyło dwie oferty, które wpłynęły wpostępowaniu. Tańszą, która opiewała na ok. 2 736 710,74 zł brutto przedstawiłafirma Blue Line z Łańcuta. Był to jej powrót po kilku latach przerwy dosprzedaży autobusów marki Solbus. Autobusy jakie zaproponowano MZA toturystyczny ST11 oraz przegubowy SM18.

Nieco droższą propozycję przedstawił Solaris. Producent zBolechowa zaoferował realizację dostawy za 2 809 320 zł brutto. Za tą sumęstołeczny przewoźnik miałby otrzymać po jednym egzemplarzu InterUrbino 12 orazUrbino 18. Warto przy dodać, że Solaris zaoferował MZA kolejny raznajprawdopodobniej trzecią generację swojego przegubowego modelu. Wskazuje nato podtyp, który jest identyczny jak w dwóch ubiegłorocznych przetargach(więcej np. tutaj). To jednak nie powinno dziwić.

Po trwającej ponad miesiąc analizie ofert stołeczna spółkapodjęła decyzję. Autobusy szkoleniowe dostarczy Solaris. Propozycja Blue Linezostała odrzucona. Powód? Firma z Leżajska popełniła jeden błąd formalny.

Spółka w formularzu ofertowym oświadczyła, że nie będziekorzystać z podwykonawstwa. MZA wychwyciło jednak pewną sprzeczność. Wskazało,że Blue Lina załączyło do oferty zobowiązanie wystawione przez Lider Trading-producenta Solbusów. Z treści dokumentu wynikały dwie rzeczy. Po pierwsze LiderTrading udostępnił Blue Line swoje zasoby. I rzecz druga czyli oświadczenie, żeto firma z Warszawy jest producentem autobusów.

MZA domagało się dodatkowych wyjaśnień w kwestiiprawdziwości informacji zawartych w formularzu ofertowym. Blue Line odpowiadającpodtrzymało wnioski płynące ze zobowiązania Lider Tradingu. Nie uzupełnionoprzy tym oferty o dodatkowe dokumenty. W konsekwencji stołeczny przewoźnikpodjął decyzję o wykluczenia z postępowania oferty leżajskiej firmy z powoduniespełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Czy ten kazus nie przypomina trochę krakowskiego przypadku?Podstawa prawna odrzucenia oferty konsorcjum pod przewodnictwem Ursusa była zupełnie inna.Jedna tło stołecznego jak i krakowskiego przypadku wydaje się w kilkuelementach bardzo podobne.

Zatem jeśli Blue Line nie odwoła się odrozstrzygnięcia do Krajowej Izby Odwoławczej i wybór Solarisa się utrzyma tojeszcze w tym Ośrodek Szkolenia Kierowców MZA powiększy swoją flotę o dwakolejne nabytki. Producent z Bolechowa będzie miał na to 210 dni od podpisaniaumowy.

Komentarze