TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA przyspiesza prace nad zajezdnią przyszłości - Redutowa
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.11.2019 10:00:46
MZA przyspiesza prace nad zajezdnią przyszłości - Redutowa; fot Wizualizacja MZA

Stołeczny przewoźnik deklaruje, że w połowie 2020 r. będzie dysponował finalnym projektem dwupoziomowej zajezdni na Woli, która pomieści autobusy bateryjne i na ogniwa paliwowe. Częściowo będzie ona zautonomizowana.

Trzy lata temu

Budowa nowej zajezdni MZA na Redutowej to projekt, o którym przewoźnik mówi od wielu lat.

-"To będzie najbardziej zaawansowana technicznie zajezdnia autobusowa w Polsce i jedna z najnowocześniejszych w Europie - zapewniało MZA w kwietniu 2016 r. - Poza parkingiem i serwisem dla 300 pojazdów, znajdzie się tutaj także 100 stacji dla ładowania autobusów elektrycznych. Energię będą dostarczały m.in. panele fotowoltaiczne."

Trzy lata temu mówiło się, że zajezdnia będzie gotowa w 2020 r. Już wiadomo, że ten termin znacząco się opóźni.

Decyzja środowiskowa

Prezes MZA, Jan Kuźmiński, w rozmowie z Gazetą Wyborczą przyznaje, że realizacja projektu dość mocno się opóźniła, m.in. ze względu na przeciągającą się ocenę środowiskową, jednak podkreśla, że w połowie 2020 r. pojawi się już ostateczny projekt.

-"Do półtora roku przedłużyła nam się ocena środowiskowa. W połowie przyszłego roku powinniśmy dostać ostateczny projekt, a z budową powinno już pójść szybko – przewiduje.

Cała inwestycja ma pochłonąć 170 mln zł, na którą to sumę spółka zaciągnie kredyt.

Autonomicznie i z wodorem

Docelowo na Redutową ma trafić większość infrastruktury przystosowanej do elektrycznego taboru, w tym między innymi (istniejące i planowane) ładowarki z zajezdni przy ul. Stalowej, Ostrobramskiej i Woronicza, Chomiczówki, Wilanowa, Spartańskiej i Konwiktorskiej.

Część podziemna, która ma pomieścić nawet 140 autobusów, ma znaleźć się 9 metrów pod powierzchnią.

MZA rozważa też inwestycję w autobusy napędzane wodorem, przewidując, że koszty tego paliwa w najbliższych latach znacząco spadną.

- To przyszłość dla transportu zbiorowego w mieście – deklaruje prezes MZA w rozmowie z Gazetą Wyborczą.

Podobnie wygląda kwestia autonomizacji prac obsługowych.

-"Elektryczne przegubowce same wjadą do podziemnego garażu, znajdą wolne miejsce, podniosą pantografy i podłączą się do prądu. - mówi prezes Miejskich Zakładów Autobusowych. – Nie chcę, by pod ziemią kręcili się kierowcy, tabor będzie tam parkował sam, sterowany zdalnie."

Czekamy na projekt.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zajezdnia
MZA Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....