TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Myto na niemieckich autostradach. Szansa dla autobusów?
PAP - Opublikowano: 11.04.2014 00:11:24
Myto na niemieckich autostradach. Szansa dla autobusów?
Niemiecki minister komunikacji Alexander Dobrindt (CSU) przedstawił kalendarz planowanych zmian w systemie opłat za korzystanie z autostrad. Myto dla kierowców samochodów osobowych z zagranicy ma obowiązywać od 2016 roku. W wywiadzie dla czwartkowego wydania dziennika 'FrankfurterAllgemeine Zeitung' (FAZ) Dobrindt zapowiedział, że od 1 października 2015 roku obowiązkiem opłat zostaną objęci kierowcy ciężarówek o tonażu powyżej 7,5 t.Obecnie myto obowiązuje samochody od dwunastu ton. Wcześniej, bo od 1 lipca 2015, zwiększy się też liczba dróg objętych tą opłatą.Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie 1 stycznia 2016 roku opłat dla kierowców samochodów osobowych. Mają one dotyczyć tylko pojazdów zarejestrowanych za granicą.Ostatnim punktem strategicznego planu ministerstwa komunikacji jest objęcie od 1 lipca 2018 roku systemem opłat wszystkich dróg krajowych na terenie Niemiec o łącznej długości 40 tys. kilometrów.Opłaty za korzystanie z autostrad dla samochodów ciężarowych w Niemczech pobierane są od 2005 roku. Myto obowiązuje obecnie na wszystkich autostradach oraz na części dróg krajowych o łącznej długości 1000 kilometrów. Dzięki planowanemu rozszerzeniu systemu opłat, do budżetu państwa ma wpłynąć - jak wynika z szacunków resortu komunikacji - dodatkowo dwa miliardy euro. W przyszłości rząd chce inwestować w rozbudowę infrastruktury rocznie 12 mld euro.Jednym z powodów rozszerzenia systemu opłat jest - jak twierdzi ministerstwo komunikacji - konieczność obniżenia stawek za przejazd autostradą.Obecnie kierowcy płacą średnio 17 eurocentów za kilometr. Z ekspertyzy wykonanej na zlecenie resortu wynika, że opłaty są za wysokie i będą musiały zostać obniżone, co oznaczałoby spadek wpływów do budżetu państwa. Rocznie do kasy państwowej wpływa z tytułu opłat za autostrady 4,5 mld euro. Rozszerzenie listy kierowców zobowiązanych do płacenia za przejazd ma zneutralizować skutki obniżenia opłat.Bawarska CSU, do której należy minister komunikacji Dobrindt, przeforsowała w negocjacjach koalicyjnych swój projekt wprowadzenia opłat dla kierowców samochodów osobowych z zagranicy. W wywiadzie dla 'FAZ' minister podkreślił, że jest to 'kwestia sprawiedliwości'.Dobrindt poinformował, że prowadzi rozmowy z Komisją Europejską oraz z przedstawicielami Austrii i Holandii, które zagroziły zaskarżeniem decyzji o opłatach. Berlin obawia się, że Bruksela może uznać myto obowiązujące tylko samochody zagraniczne za dyskryminację obcokrajowców. Wprowadzenie myta dla aut na niemieckich autostradach to szansa na zwiększenie popularności całego transportu publicznego, a w szczególności autobusowych linii łączących polskie miasta z Niemcami. Szczególnie na atrakcyjności mogą zyskać szybkie i bezpośrednie połączenia do Berlina, Lipska, Drezna czy Rostoku. Kierowcy szybko przekalkują czy opłaca się im korzystać z indywidualnego transportu, czy też z ekspresowych połączeń autobusowych. Mamy nadzieję, że wybiorą autokary, a odnotowana ostatnia frekwencja na linii Berlin-Kraków przez PolskiBus.com jak najbardziej to potwierdza.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
myto
autostrada

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....