TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Wrocław walczy o kierowców … ciężarówek
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.04.2020 12:00:36
MPK Wrocław walczy o kierowców … ciężarówek ; fot. Gazeta Wrocławska

Wrocławski przewoźnik ruszył z ciekawa akcją rekrutacyjna skierowaną bezpośrednio do kierowców pojazdów ciężarowych. Akcja wywołała u niektórych oburzenie. Słusznie?

Naszym zdaniem nie. Zdaniem "oburzonych", MPK przedstawia zatrudnienie w komunikacji miejskiej jako "dobra zamiana" w stosunku do pracy w transporcie towarowym, który został określony jako "tygodniowe wypady z kumplami". No po prostu obraza majestatu. Apelujemy o więcej dystansu!

-"Publiczne wyśmiewanie się z kierowców samochodów ciężarowych przez miejskie przedsiębiorstwo jest co najmniej niestosowne, a próba znalezienia nowych pracowników w ten sposób jest wyjątkowo słaba" - pisze Czytelnik do Gazety Wrocławskiej.

Co na to MPK?

MPK Wrocław wyjaśnia, że szanuje kierowców ciężarówek, a sporna reklama to tylko humorystyczna forma rekrutacji.

-"Nasza obecna kampania rekrutacyjna nie ma na celu wyśmiewania kierowców samochodów ciężarowych. W humorystyczny sposób przedstawiamy na naszych grafikach zawody różnych profesjonalnych kierowców i porównujemy je do pracy w MPK Wrocław. W ten sposób chcemy pokazać zalety związania się z naszą spółką, którymi są m.in. stabilność zatrudnienia, nowoczesne autobusy i tramwaje oraz zespół doświadczonych techników dbających o stan naszych pojazdów – wyjaśnia Bartosz Naskręski, koordynator Działu Promocji MPK Wrocław.

"Masz co żreć"

W liście przesłanym redakcji "Gazety" autor przypomina też –"że gdyby nie kierowcy samochodów ciężarowych to (red - twórca reklamy) nie miałby co żreć podczas kwarantanny…"

Do tego fragmentu listu czytelnika odniósł się osobiście Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław:

-"Chciałbym zaznaczyć, że zarząd MPK, obszerny choć jednoosobowy, od przynajmniej 20 lat żywi się sam, niemniej jednak z dużym szacunkiem podchodzę do pracy kierowców aut ciężarowych."

I jednocześnie szef wrocławskiej firmy przypominał -"Oferujemy bezpłatne szkolenie dla kandydatów na kierowców autobusów, osobom bez doświadczenia na start wynagrodzenie powyżej 4400 zł brutto, dla osób z min. 5-letnim doświadczeniem jako kierowca autobusu powyżej 5400 zł brutto, kartę multisport i inne benefity. To naprawdę dobra oferta."

Naszym zdaniem

Oczywiście, żadne miejskie przedsiębiorstwo w Polsce nie może poziomem wynagrodzenia konkurować z zarobkami kierowców zatrudnionych w międzynarodowym transporcie towarów. To prawie kwoty dwukrotnie wyższe niż oferują MPK czy MZK, ale są plusy "jeżdżenia od przystanku do przystanku". To m.in. fakt, że kierowcy codziennie mogą być w domu z rodziną, mają różne godziny pracy i zatrudnia ich miejski przewoźnik, co dzisiaj oznacza stabilnego pracodawcę.

Ciężarówkowy portal 40ton.net, który opisał całą sytuację, przypomniał, że komunikacja miejska od lat boryka się z brakiem kierowców autobusów i przywołał ... historię z Poznania, gdzie tamtejsze MPK zdecydowało się na zatrudnienie sześciu Hindusów z translatorami. To taki żarcik...

Zdaniem 40-ton, niewielu młodych ludzi decyduje się na zdobycie uprawnień "D", gdyż jest to krótko mówiąc trudne. Limit wieku to 21 lub 24 lata (w zależności od kwalifikacji wstępnej), a sam kurs wiąże się z aż 60 godzinami praktyki. W tej sytuacji kierowcy ciężarówek wydają się pożądanym kandydatami dla autobusowych przewoźników, gdyż mają doświadczenie i łatwiej im zdobyć kategorię "D". Mając "C" można skrócić czas praktyki o jedną trzecią - z 60 do 40 godzin.

Co ciekawe, pod tym artykułem o autobusowej reklamie w 40ton.net pojawiło się tyle niecenzuralnych komentarzy, że wydawca zawiesił komentowanie…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kierowca
MPK Wrocław

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....