TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Wrocław podpisało umowę na dzierżawę 60 Citaro
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.07.2017 15:11:18 10 komentarzy
MPK Wrocław podpisało umowę na dzierżawę 60 Citaro

Duży kontrakt na 10-letnią dzierżawę 60 autobusów Mercedes Citaro został dzisiaj sfinalizowany. Przedstawiciele MPK sp. z o.o. we Wrocławiu oraz konsorcjum EvoBus/Mercedes-Benz, które złożyło z postępowaniu najlepszą ofertę, podpisali umowę.

Nieprzypadkowo strony spotkały się w Zakładzie Autobusowym MPK. To tu właśnie nowe mercedesy trafią na początku przyszłego roku i zastąpią najstarsze i najbardziej wysłużone pojazdy.

Kontrakt zakłada, że najpóźniej za pół roku do Wrocławia zaczną trafiać partiami cieszące się uznaniem autobusy mercedes citaro produkowane specjalnie na zamówienie MPK. Będzie to 40 przegubowych i 20 typu solo, fabrycznie nowych pojazdów. Wszystkie autobusy będą klimatyzowane, w pełni niskopodłogowe, wyposażone w monitoring, system informacji pasażerskiej i zapowiedzi wewnętrznych i zewnętrznych.

Warto przy tej okazji przypomnieć, że w MPK Wrocław dzieją się obecnie rzeczy, które są kamieniem milowym dla spółki. Mówię tu o największej we współczesnej historii tej firmy odnowie taboru w tak krótkim czasie. Dziś podpisujemy umowę na dzierżawę 60 autobusów. Kilka dni temu złożyliśmy dokumenty do RPO, w których aplikujemy o pozyskanie wsparcia na zakup kolejnych 50 nowych niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów. Dodając do tego 11 pojazdów naszego podwykonawcy, firmy Michalczewski, daje nam to łącznie 120 autobusów. Jesteśmy też w trakcie przetargu na 40 nowych tramwajów. Ponadto, jak zapowiedzieliśmy kilka tygodni temu, planujemy zakup kolejnych co najmniej 32 tramwajów w następnych latach z opcją zakupu kolejnych 55 – mówi prezes MPK Jolanta Szczepańska.

Oddajemy w ręce wrocławian flagowy produkt, naszpikowany nowoczesnością i przyjazny zarówno w z punktu widzenia pasażerów, jak i kierowców oraz pracowników technicznych – wspomniał przedstawiciel EvoBus Antonio Cavotta.

Dzięki warunkom, jakie tworzą w obecnych czasach producenci pojazdów wraz z instytucjami finansowymi, można dzierżawić pojazdy na okres, w którym jesteśmy w stanie z nich komfortowo korzystać. To sprawia, że na naszych oczach kończy się epoka eksploatowania pojazdów aż do ich śmierci technicznej – dodała prezes Szczepańska.

Dostawy autobusów rozpoczną się najpóźniej za pół roku i partiami będą dostarczane przez miesiąc. MPK planuje, aby pojazdy wyjechały na wrocławskie ulice w marcu 2018 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
Mercedes
Citaro
  • Lipca – 31.07.2017

    InfoBus, obiecywaliście kilkukrotnie, że do tematu krakowskich przetargów wrócicie "jeszcze w tym miesiącu". Jest 31 lipca...

  • Mim – 31.07.2017

    Ale będą miały ładowarki?! Bo to ważniejsze od niskiej podłogi w Biedach

  • hgd – 31.07.2017

    A o tym, że MPK Wrocław wydało 200 tysięcy brutto na propagandowe reklamy Biedarusów w radiu, telewizji, gazetach, kinach, to już nic nie napiszecie.. :)

  • max – 31.07.2017

    @Lipca - ale przetarg przedłużony to mają czas , o czym teraz pisać?

  • dren – 31.07.2017

    Mercedes Citaro , żeby taki w Krakowie wygrał!

  • Tak – 31.07.2017

    Mercedes ma takie wspanialomyslne inzyniery, ze glaby nie potrafia zlikwidować podesty pod pierwszym rzedem siedzen zaraz za drugimi drzwiami. W 3 gen Solarisa jakos to lepiej pomysleli ale cóż. c2 to i tak prawie 100% szyby zamiast blacha..

  • Kierowca – 01.08.2017

    Drogo im ta dzierżawa wychodzi, przeliczając cenę na 1 autobus. Ponadto - dlaczego mniej drogich Citaro zamiast więcej tańszych Conecto? Ja wiem, posypią się zaraz głosy krytyki, ale im mniej nowych autobusów, tym więcej starych zostanie na ulicach miasta. Obawiam się, że taką nową dostawą nie wyeliminuje się w całości pierwszej partii Volvo 7000A z roku 2001, a są to już 16-letnie, mocno wyeksploatowane autobusy...

  • Do kierowcy – 01.08.2017

    Starczy tak, jak jest, bo MPK złożyło wniosek do UE o dofinansowanie na 50 kolejnych wozów + 50 z ewentualnej opcji rozszerzenia, przetarg (jeśli się wszystko dobrze ułoży) ma być w 2018 roku. Dodatkowo złożyli wniosek o 50 elektryków + budowę stacji ładowania na zajezdni. Poczekajmy, zobaczymy, ja tam jestem zadowolony z 60 C2.

  • Brawo Ja – 01.08.2017

    Do kierowcy, bo to cena z częściami zamiennymi na 10lat

  • Dupy – 01.08.2017

    Przeplacaja. Ale pasażer zaplaci..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....