TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Tarnów o nowym MAXI na CNG: Chcemy konkretów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.08.2019 11:00:26
fot. MPK Tarnów

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie ma w planach zakupy kolejnych autobusów na CNG. Od piątku, 2 sierpnia spółka szuka dostawcy nowego autobusu klasy MAXI na takie paliwo. I jednocześnie zdradza kilka szczegółów o nim.

Przedmiotem przetargu jest dostawa całkowicie niskopodłogowego, ekologicznego i komfortowego autobusu miejskiego o długości 12 metrów. Pojazd będzie zasilany najbardziej ekologicznym paliwem dostępnym, czyli sprężonym gazem ziemnym CNG i zastąpi starszy autobus zasilany silnikiem diesla. Tak jak w przypadku poprzednich przetargów, oprócz ekologii MPK stawia na trwałość konstrukcji, maksymalną wygodę i bezpieczeństwo dla pasażerów.

Autobus zostanie wykończony wewnątrz najlepszymi, najtrwalszymi i najbezpieczniejszymi dla zdrowia materiałami. Również konstrukcja nadwozia musi zapewniać 20 lat użytkowania bez konieczności przeprowadzania remontów generalnych - do wyboru aluminium, kataforeza elektrolityczna, stal nierdzewna. Podobnie jak kupowane przez spółkę od czterech lat pojazdy, lakier zostanie pokryty specjalną, stosowaną do lakierów metalicznych warstwą bezbarwnego lakieru. Dzięki temu autobusy tarnowskiego MPK zachowują świeżość i głębię koloru znacznie dłużej niż w innych miastach. Oczywiście autobus zostanie wyposażony w bardzo czytelne świecące na biało wyświetlacze diodowe i pełny system najlepszej w kraju dynamicznej informacji pasażerskiej.

Ponadto spółka wymaga określonej konstrukcji systemu dystrybucji powietrza klimatyzacji oraz dużej mocy chłodniczej agregatu dla zapewnienia jak najlepszej wydajności systemu. Pojazd zostanie wyposażony w system gaszenia komory silnika oraz w defibrylator AED. Dodatkową wygodę pasażerów stanowić będzie przyklęk na przystanku, rampa dla wózka inwalidzkiego oraz stosowane przez nas od kilku lat drzwi otwierane na zewnątrz z potrójnym zabezpieczeniem przeciw przytrzaśnięciu. Tak jak w obecnie użytkowanych autobusach, także i w tym zamontowane zostanie kilka ładowarek USB.

W dziedzinie ekologii MPK idzie o krok dalej, tj. ekologiczny napęd gazowy zostanie uzupełniony o gazowy agregat grzewczy (zamiast stosowanego dotąd napędzanego olejem napędowym). Spółka dopuszcza i punktuje także dodatkowe systemy rekuperacji: hybrydowy elektryczny moduł napędowy i/lub system rekuperacji star-stop z super-kondensatorami i/lub dachowe panele fotowoltaiczne ładujące akumulatory.

Dla ograniczenia kosztów MPK w przyszłości wymagana jest trzyletnia gwarancja cało-pojazdowa oraz pięcioletnia na układ napędowy, a także wymóg zapewnienia na 10 lat aktualizacji oprogramowania serwisowego.

Na realizację zamówienia tarnowski przewoźnik przeznacza 1.3 mln PLN netto, z czego 85% będzie pochodzić ze środków unijnych w ramach małopolskiego RPO na lata 2013-2020.

Producent będzie miał na dostawę 180 dni od daty podpisania umowy. Należy więc spodziewać się dostawy do Tarnowa na wiosnę 2020 r.

Spółka stale inwestuje w poprawę jakości tarnowskiej komunikacji miejskiej. Od 2015 roku MPK zakupiło 45 nowych autobusów czyli wymieniło blisko połowę taboru. Na dniach poznamy wyniki konkursu z ostatniego naboru z programu 2013-2020, w którym MPK wnioskuje o dofinansowanie zakupu kolejnych pięciu nowych ekologicznych autobusów CNG. W razie pozytywnej decyzji przetarg na ich zakup zostanie ogłoszony jeszcze w tym miesiącu, aby pojazdy mogły wejść do służby na wiosnę 2020 r. One również zastąpią inne, starsze jednostki z silnikami diesla.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Tarnów
CNG
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....