TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Tarnów kupi 5 solówek
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.08.2015 12:00:35 15 komentarzy
W 2011 i 2012 r. MPK pozyskało łącznie 19 Otokarów Kent LF. Tym razem zmiana dostawcy jest wyczuwalna.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie ogłosiło przetarg na dostawę 5 autobusów klasy maxi zasilanych olejem napędowym. Potrzeby taborowe spółki są jednak znaczne. Przewoźnik ma do wycofania m.in. ponad 25 pojazdów wysokopodłogowych, które zakupił między 1995 a 2001 rokiem. Wstępny plan zakładał modernizację taboru w oparciu o pojazdy zasilane skroplonym gazem ziemnym przy wsparciu zewnętrznym. Zakup pięciu autobusów miał być zapewne wkładem własnym do projektu.

Falstart

Pilotażowo spółka ogłosiła pod koniec kwietnia br. przetarg na dostawę 5 autobusów klasy maxi napędzanych LNG. W połowie lipca postępowanie unieważniono. Powodem był brak ofert. Wcześniej, bo na początku czerwca MPK unieważniło przetarg na dostawy skroplonego gazu ziemnego oraz budowę stacji tankowania. Jedyna oferta, którą złożyła spółka CRYOGAS M&T Poland nie spełniała warunków udziału w postępowaniu. Wydaje się, że te dwa fakty można łączyć ze sobą.

Zmiana planów

W efekcie spółka zmieniła plany ogłaszając przetarg na dostawę 5 solówek na ropę. Przewoźnik wartość zamówienia oszacował na 4,5 mln zł netto. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana w oparciu o trzy kryteria. Cenie przyznano wagę 70%, 22% punktów jest do wywalczenia w ocenie technicznej (premie za 7 okien przesuwnych i więcej, czyszczenie chłodnic bez konieczności demontażu oraz silnik o mocy minimum 200 kW), 5% uzyska każdy oferent, który zadeklaruje dostawę pojazdów do 30 listopada, zaś pozostałe 3% punktów będzie można zdobyć za charakterystykę ekologiczną oferowanych autobusów. Widać dosyć wyraźne jak bardzo spółce zależy na szybkiej wymianie chociaż kilku autobusów.

MPK zamawia całkowicie niskopodłogowe pojazdy klasy maxi o długości 12 - 12,1 m, szerokości 2,5 - 2,55 m, wysokości do 3,15 m oraz układem drzwi 2-2-2. Autobusy mają umożliwić podróż przynajmniej 94 pasażerom, w tym chociaż 26 osobom na miejscach siedzących. Silnik na olej napędowy o mocy minimum 200 kW ma mieć pojemność 6 - 7 l, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1050 Nm i spełniać normę czystości spalin EURO6. Jednostka napędowa będzie zblokowana ze skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną skonfigurowaną pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Przednia oś ma być zawieszona niezależnie, tylna to most portalowy. Oba podzespoły mają pochodzić od jednego producenta. Nowością w stosunku do ostatnich zakupów tarnowskiego przewoźnika będzie duża kabina kierowcy, która ma posiadać wydzielone wejście przez pierwsze skrzydło przednich drzwi.

Autobusy będą klimatyzowane urządzeniem chłodniczym o mocy nie mniejszej niż 25 kW. Ponadto wentylacja będzie w sposób naturalny zapewniona poprzez 2 wywietrzniki dachowe oraz minimum 5 okien przesuwnych. System informacji pasażerskiej ma być oparty o stosowane już przez MPK rozwiązania firmy R&G z Mielca.

Nieskomplikowane warunki

Otwarcie ofert przewidziano wstępnie 22 września. Niewykluczone, że spółka zrobi jak najwięcej by dotrzymać tego terminu. Aby przystąpić do przetargu i złożyć wiążącą propozycję każdy oferent będzie musiał wykazać się referencjami potwierdzającymi wykonanie przynajmniej jednej dostawy pięciu autobusów miejskich spełniających normę EURO6, każdy ma być o długości minimum 12 m. Ponadto trzeba będzie udowodnić MPK posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 5 mln zł. Powyższe warunki nie wydają się być wygórowane.

Zainteresowani?

Kto zatem będzie faworytem? Wydaje się, że warszawski Lider Trading oraz Solaris. Niewykluczone, że Ursus zdecyduje się wykorzystać krakowskie referencje swojego partnera, czyli AMZ Kutno i również tutaj spróbuje szukać swojej szansy. W kwestii wymagań technicznych wszyscy wspomniani producenci stoją na jednakowej pozycji. Nie da się jednak ukryć, że premia za przyspieszenie dostawy do końca listopada może być pewną przeszkodą dla części stawki. 5 punktów na starcie przy tak małym zamówieniu może okazać się wystarczającą przewagą by uciec konkurencji.

Na razie jednak MPK testuje Solarisa Urbino 8,6, którego przewoźnik wypożyczył z KM Głogów. Jest to związane z planami uruchomienia linii autobusowej mającej połączyć dworzec kolejowy z tarnowską starówką. Ale o tym pomyśle oraz przetargu jeszcze nie raz napiszemy.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Tarnów
  • s – 18.08.2015

    Może Solbus podlaczy te 5 sztuk pod 14 sztuk dla KDD TRANS / METEOR. Jesli wygra.

  • ks – 18.08.2015

    [komentarz usunięty, powód: bez sensu]

  • Wojtek – 18.08.2015

    To Solaris montuje dużą kabinę z wydzieloną pierwszą połówką drzwi dla kierowcy? Mi to rozwiązanie kojarzy się tylko z Jelczami ;)

  • farafiu – 18.08.2015

    Trzy miesiące to dużo czasu, aby móc wyprodukować tylko 5 autobusów. Gdyby MAN zmieścił się w cenie, dostaliby bardzo szybko wozy. Solaris musiałby silnik Cummins zastosować, aby wysokość zaniżyć. W tym przypadku nawet AMZ może startować. Ciekawie się zapowiada :)

  • s – 18.08.2015

    Solbus też ma wolne terminy. Bo kończą częstochowskie Solbusy.

  • MichalK – 19.08.2015

    Wojtek, Solaris dostarcza dużą kabinę do Warszawy co najmniej od 2008 roku. Wejdź na Omni-Bus i sam zobaczysz zdjęcia.

  • bolo – 19.08.2015

    solbus odpada amz na 99%

  • Tarnowianin – 20.08.2015

    Mam nie wystartuje ponieważ ma długość 11980, a w przetargu jest wymóg 12.00-12.10.

  • Justforfun – 20.08.2015

    Solaris, AMZ i Solbus mogą startować. Jednak widzę kryteria ułożone pod Solarisa :D

  • bolo – 20.08.2015

    Solbus i Solaris nie mają najmniejszych szans. AMZ to pewniak w tym przetergu na 100%.

  • MJ – 20.08.2015

    MAZ też się załapie. Będzie bardzo ciekawie...

  • s – 20.08.2015

    Nie Amz a Ursus Bus.

  • Kamil – 22.08.2015

    A Autosan?

  • GH – 22.08.2015

    Autosan wreszcie wejdzie chyba do Tarnowa. To dobrze bo to polska firma.

  • buba – 25.08.2015

    Autosan nie spełnia warunku doświadczenia

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....