TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Świdnica negocjuje z Volvo. Chodzi o elektrobusy z GEPARDA
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.05.2019 16:00:47
MPK Świdnica negocjuje z Volvo. Chodzi o elektrobusy z GEPARDA

Volvo za Volvo? Taki wariant w Świdnicy może być całkiem realny. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozpoczęło negocjacje z Volvo w sprawie dostawy dwóch nowych autobusów elektrycznych wraz z dedykowanymi ładowarkami. Pojazdy te przewoźnik dalej chce kupić w ramach wsparcia z programu GEPARD.

Przypomnijmy, że w połowie marca przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę składającą się z dwóch elementów. Pierwszym były dwie wolne ładowarki plug-in o mocy min. 40 kW i jedna szybka pantografowa nie słabsza niż 250 kW. Drugim natomiast dwa elektrobusy klasy MAXI, każdy do przewozu min. 70 pasażerów, w tym przynajmniej 27 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2. Szczegółowo wymagania wobec nich opisaliśmy tutaj.

Świdnickie elektrobusy musiały być wyposażonej w jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 160 kW. Przewoźnik wymagał zastosowania zasobników energii o pojemności min. 200 kWh. Szczegółowo wymagania MPK wobec "elektryków" opisaliśmy tutaj. Całe zamówienie miało zostać wykonane najpóźniej do końca marca 2020 r., jednak dodatkowe 5 pkt można było zyskać za skrócenie tego terminu o przynajmniej 35 dni.

Do 30 czerwca MPK czekało na oferty. Ostatecznie okazało się, że spółka nie otrzymała ani jednej propozycji.

Co mogło stać za brakiem ofert? Katalog kar umownych, który przewidziało MPK nie był zbytnio surowy. Wydawało się więc, że za przyczynę rychłego unieważnienia przetargu należy przyjąć termin dostawy. Licząc od końca kwietnia byłoby to maksymalnie 11 miesięcy. Ale jeśliby odjąć od tego czas potrzebny potwierdzenie dofinansowania z NFOŚiGW, rozstrzygnięcie i podpisanie umowy mógłby się okazać, że na realizację byłoby ok. dziewięć miesięcy. Teoretycznie niemało, ale praktycznie to przewoźnicy póki co muszą się dostosować do terminów producentów.

Przetarg został więc unieważniony. MPK jednak się nie poddaje i postanowiło bezpośrednio porozmawiać z producentami. W tym tygodniu spółka ma rozpocząć negocjacje z Volvo. Jaki będzie ich efekt? Przekonamy się za jakiś czas. Jeżeli zakończą się one pozytywnie to będzie oznaczało powrót Volvo do Świdnicy po... 22 latach przerwy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Świdnica
Volvo
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....