Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Lublin przygotowuje nową zajezdnię

infobus
04.01.2016 14:47
0 Komentarzy

Byćmoże już w marcu gotowa będzie nowa zajezdnia lubelskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w położonej w północnej części miasta dzielnicy Czechów. Przewoźnik szacuje, że dzięki sfinalizowaniu inwestycji uzyskaoszczędności dzięki skróceniu części przejazdów technicznych.

Zajezdniapowstaje na działce przy ulicy Stefczyka, którą dwa lata temu przewoźnik kupiłza 4 miliony zł od Ruchu. Budowa będziekosztować niecałe 5 milionów. Docelowo w nowej bazie będziestacjonować około 50 pojazdów, głównie autobusy, ale też kilka trolejbusówwyposażonych w dodatkowy napęd.

PrzyStefczyka ma się odbywać pełna obsługa: od tankowania,przez naprawy bieżące i mycie. Nie będzie tylko hali napraw głównych anilakierni, które pozostaną tylko wgłównej zajezdni MPK w dzielnicy MajdanTatarski. To z tego miejsca wyruszają teraz wtrasy wszystkie autobusy otrolejbusy przewoźnika.

Jednakskupienie wszystkich pojazdów w jednej bazie jest czasami nieco kłopotliwe.Ni muszą pokonywać rano długi dystans, by dotrzeć na kraniec, zktóregopowinny rozpocząć kursy. Nowa zajezdnia ma zmniejszyć te uciążliwości.

To,że pojazdy MPK będą mieć bliżej do pracy oznaczać ma dla spółki wymierneoszczędności. Spółka spodziewamy się, że oszczędności wyniosą ok. 970 tys. złrocznie. Miejski przewoźnika dostał właśnie pozwolenie na kolejne pracebudowlane.Jeśli nie będzie ostrej zimy, to nową zajezdnię MPKplanuje uruchomić już w marcu.

Niejest to jedyna zajezdnia, którą chce uruchomić miejski przewoźnik. Kolejnapowstać ma na należącym do spółki terenie przy Głuskiej, gdzie niegdyś mieściłasię baza drogowców. Tu planowane jest ulokowanie trolejbusów Solaris Trollino 12MB wyposażonych w dodatkowy silnik spalinowy.

Komentarze