Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Łomża wybrało Peterbusa. Jakie autobusy?

infobus
02.12.2019 12:00
0 Komentarzy

MPK w Łomży wreszcie kupi dwa nowe autobusy klasy MIDI. Dostarczy je warszawska firma Peterbus. Jakiej będą marki? To jeszcze się wyjaśni.

Czego chce MPK?
Pojazdy, których chce łomżyński przewoźnik muszą być jednej marki i w danym typie identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażenia. Przebieg każdego z nich w chwili dostawy nie może być większy niż 5000 km. 

Przewoźnika interesują pojazdy z nadwoziami o długości 7,5 – 8,6 m i szerokie na 2 – 2,55 m. Muszą być wysokie na 2,7 – 3,3 m. Każdy pomieści min. 50 pasażerów, w tym min. 24 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwie pary drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. 

Małe autobusy muszą być napędzane silnikami diesla. Jednostki muszą spełniać min. normę Euro 6 oraz być nie słabsze niż 116 kW. MPK wymaga zastosowania automatycznej skrzyni biegów z przełożeniami, które będą dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. 

Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą dwustrefowych agregatów. Ich moc ma zapewniać optymalne warunki termiczne. Przewoźnik wymaga, aby były one objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Mają one zostać dostarczone do Łomży w ciągu maksymalnie sześciu miesięcy od podpisania umowy.

Wygrywa Peterbus. Ale z czym?
22 listopada minął termin składania ofert. Łomżyńskie MPK dalej na zakupy przeznacza tylko 1 000 000 PLN brutto. Nic więc dziwnego, że otwarte 10 ni termu propozycje przewyższały szacunki przewoźnika. 

Tańszy i najbliżej budżetu była firma Peterbus z Warszawy. Proponowała ona autobusy w cenie 1 126 167,34 PLN brutto, co daje niespełna 457 800 PLN netto za autobus. W pakiecie jest dwuletnia gwarancja całopojazdowa. 

Droższą ofertę przedstawił Creobus ze Zbyszewa, a więc spółka-córka MMI. Ta propozycja opiewała na 1 484 241 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową w wysokości 603 350 PLN netto za Karsana Ataka. Każdy autobus byłby objęty premiowaną przez MPK czteroletnią gwarancją całopojazdową.

MPK zwiększy budżet i dzięki temu przed weekendem, 28 listopada rozstrzygnęło przetarg. Wybór padł na Peterbusa, który wygrał przede wszystkim ceną. Pozostaje już teraz tylko jedno pytanie. Jakie autobusy dostarczy do Łomży Peterbus? Do tej pory firma znana była m.in. z tego, że sprzedawała w Polsce pojazdy tureckiej marki Temsa. Czy teraz też tak będzie? Z nieoficjalnych informacji, które do nas docierają Peterbus ponoć już nie sprzedaje tych autobusów lecz zupełnie innej marki. Plotki mówią o BMC.

Komentarze