TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Łódź z kolejnymi Isuzu Novociti Life. Opcjonalne autobusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.06.2020 17:00:29
MPK Łódź z kolejnymi Isuzu Novociti Life. Opcjonalne autobusy

Rozpoczęła się dostawa kolejnych 18 autobusów Isuzu dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Do końca tego tygodnia będzie przewoźnik będzie miał dziewięć Novociti Life. Pozostałe dotrą do końca miesiąca.

Opcjonalne Isuzu
MPK Łódź nie musiało ogłaszać nowego przetargu na zakup autobusów, ponieważ skorzystało prawa opcji, które po raz pierwszy zastosowało w postępowaniu na zakup małych autobusów w 2018 r. Umożliwia to domówienie taboru, co znacznie skraca czas oczekiwania na nowe autobusy.

Takie same 24 niskopodłogowe pojazdy, wyposażone w klimatyzację, kursują po Łodzi od lutego 2019 r. i sprawdziły się na liniach o mniejszych potokach pasażerskich (58, 66, 84, Z3, 71, 77, 90). Po dostawie kolejnych "mini" autobusy Isuzu Novociti Life będą też kursować na liniach: 51, 54, 85.

Zgodnie z umową firma Busimport PL Sp. z o. o. miała sześć miesięcy na dostawę autobusów, a przeważnie oczekiwanie na nowy tabor wynosi ok. 36 tygodni.

Opcja domówienia pozwoliła też obniżyć koszty zakupu, bo nowe autobusy są tylko o 2% droższe niż pojazdy zakupione w 2018 r. Natomiast obecne ceny autobusów na rynku kształtują się na znacznie wyższym poziomie. Koszt zakupu kolejnych autobusów Isuzu Novociti Life to 12,3 mln zł brutto. Poprzednia umowa z firmą Busimport PL Sp. z o. o. na zakup 24 pojazdów opiewała na 20,2 mln zł brutto.

Isuzu dla Łodzi- pogromca Jelcza Vero
Jaki jest więc następca Jelczy Vero na łódzkich ulicach? Isuzu Novociti Life to autobus, które charakterują jego rozmiary. Pojazd ma nadwozie długie na 7,86 m, szerokie na 2,435 m i wysokie na niespełna 2,9 m (jeżeli pominiemy klimatyzację). W wersji łódzkiej jeden Isuzu umożliwia podróż maksymalnie 63 pasażerom, w tym 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mamy dostępnych osiem stałych foteli oraz dwa rozkładane, czyli straponteny. Jak na autobus tej wielkości to wynik nad wyraz zadowalający. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Drugie drzwi są odskokowo-przesuwne.

Czas na napęd. Isuzu są napędzane silnikami Iveco Tector 5. To jednostki o pojemności skokowej 4,5 l, mocy 137 kW i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają one normę czystości spalin Euro 6. Silniki są zblokowane ze skrzyniami biegów firmy Allison. To najprawdopodobniej automatyczne sześciobiegowe przekładnie typu 2100. O wyniki spalania łódzkich Isuzu można więc być spokojnym.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią najprawdopodobniej agregat firmy Sutrak. Jest także monitoring oraz biletomat grodziskiej firmy Mera-Systemy.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. Autobusy są wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze. W środku znajdujemy trzy typy tablic. Za kabiną kierowcy zamontowany LED typu ETL416120. Na środku autobusu, przy drugich drzwiach widzimy stelaż z dwoma LCD ETM23. Natomiast wcześniej, bo po prawej stronie zamontowano ETM38, czyli nic innego jak "e-korale". Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Łódź
Isuzu
Busimport PL

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....