TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Łódź na MINI-zakupach. 24 + 18 w opcji!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.02.2018 12:04:03
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosiło dzisiaj przetarg na dostawę 24 autobusów klasy MINI z opcją zamówienia kolejnych 18. To oznacza, że nadchodzi zapowiadany od dawna zmierzch Jelczy Vero, które w Łodzi pojawiły się w 2006 roku.
MPK chce wyłonić dostawcę 24 autobusów klasy MINI z silnikami diesla Euro 6. Przewoźnik w ramach prawa opcji może jednak zamówić kolejnych 18 autobusów. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 8 – 8,5 m i szerokości 2,2 – 2,45 m. Umożliwią podroż przynajmniej 50 pasażerom, w tym min. 18 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia, przy czym chociaż jedno powinno mieć prześwit min. 1100 mm.
Autobusy mają pojawić się w Łodzi w ciągu ok. pół roku od podpisania umowy. Dostawca będzie miał na to maksymalnie 26 tygodni. Dodatkowo będzie zobowiązany do udzielenia MPK dziesięcioletniej autoryzacji na naprawy. Z kolei na złożenie zamówienia w ramach prawa opcji na zakup dodatkowych pojazdów łódzki przewoźnik ma czas do końca tego roku. Nie wiadomo na razie ile spółka chce przeznaczyć na nowe autobusy.
Czas na warunki formalne postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to 2 mln PLN. Warunek doświadczenia MPK uzna za spełniony jeśli wykonawca udowodni, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył min. 5 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych odpowiadających przedmiotowi zamówienia. Do kompletu jeszcze wadium, które w tym postępowaniu wynosi 450 000 PLN.
Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 6 kwietnia. Do ich oceny posłużą trzy kryteria. Cena to maksymalnie 80% punktów. Po 10% można wywalczyć w ocenie technicznej oraz za jak najniższe zużycie energii. Musi one zostać wyliczone w oparciu o wynik testu SORT2.
Wygląda więc na to, że nadchodzi zapowiadany zmierzch łódzkich Jelczy Vero. Przypomnijmy, że 12 lat temu MPK pozyskało 17 autobusów tego typu. Nowe zastąpią je więc z pewną nawiązką. Natomiast jeśli przewoźnik wykorzysta prawo opcji to może powoli szykować się na znaczne zwiększenie przewozów pojazdami tej wielkości w Łodzi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Łódź
  • Kuba Lekki – 27.02.2018

    Wiedziałem że Wojciech Dziubak dałeś "przykro mi" 😁

  • Marcin Tobik – 27.02.2018

    Oby turlają się codziennie kolo mnie, wołają o emeryturę. Mimo że naczelny ma sentyment do Jelcza

  • Oczyma kierowcy MPK-Łódź – 07.03.2018

    Kręci się łezka, ale jedynie od smrodu spalin i hałasu w tym badziewiu. A kysz z nimi :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....