Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków zamawia autobusy hybrydowe. Używane!

infobus
22.12.2017 07:54
0 Komentarzy

Już nie pamiętamy, kiedy po raz ostatni Kraków kupowałautobusy na rynku wtórnym, także zamówienie z 22 grudnia na łącznie 11 używanychautobusów hybrydowych wzbudził spore zaskoczenie.

Naszym zdaniem przewoźnikwidząc coraz trudniejszą sytuacja na rynku nowych autobusów, postawił poszukać wmiarę młodych, używanych pojazdów na europejskim rynku, które z jednej strony pozwoląmu spełnić ambitne założenia taborowe na rok 2020, a z drugiej strony realniedziałać na rzecz poprawy powietrza w Krakowie.Na europejskim rynku flotowe wymiany taboru – także hybrydowego – nie są niczym nowym i zapewne w taką grupę pojazdów celuje MPK.

9 plus 2

Przetarg Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego wKrakowie dotyczy zakupu 11 szt. niskopodłogowych autobusów hybrydowych, niestarszych niż z roku 2014, w tym:

  • ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE to dostawa 9 szt. autobusówstandardowych hybrydowych z terminem dostawy do 4 tygodni od daty podpisaniaumowy.

  • ZAMÓWIENIE OPCJONALNE to dostawa nie więcej niż 2 szt. autobusówstandardowych hybrydowych z terminem dostawy do 3 tygodni od daty przekazaniapisemnej informacji o realizacji zamówienia.

Szacunkowa wartość całego kontraktu to 7 700 000.00 PLNnetto. Jeżeli ta suma dotyczy tylko opcji podstawowej to daje to nam jednostkową cenę netto na poziomie 855 555 PLN. Najważniejsze wymagania finansowane w tym zamówieniu sąnastępujące: środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej500 000 PLN oraz wadium w wysokości: 180 000,00 PLN.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będziesię kierował następującymi kryteriami:

  • Parametry techniczne: okres gwarancji, długość, liczbawszystkich miejsc pasażerskich, rodzaj zawieszenia przedniego, szyba przednia,wysokość poziomu podłogi drzwi wejściowych od poziomu jezdni: / Waga: 30 %

  • Cena – Waga: 70 %

O tym, jakie firmy powalczą o to zamówienie dowiemy sięnajwcześniej 1 lutego, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Naszym zdaniem największeszanse na zebranie takiej grupy pojazdów mają trzy marki: MAN, Solaris orazVolvo. Nna koniec warto zauważyć, że całe zamówienie może trwać kilka miesięcy.Po wyborze opcji podstawowej zamawiający może dołożyć opcjonalne zamówienie niepóźniej niż do 6 miesięcy od daty podpisania umowy.

Równoległe zakupy

Krakowska spółkado 2019 r. postawiła przed sobą ambitny cel. To pozyskanie ok. 300 nowychautobusów. Dzięki temu za dwa lata najstarsze pojazdy w krakowskiej komunikacjimają spełniać przynajmniej normę Euro 5. Aby podołać tym wyzwaniom spółkaszybko przystąpiła do zakupów. W grudniu 2016 roku podpisano umowę na dostawę wformie siedmioletniego leasingu 77 Nowych Urbino 18, które zasiliły już flotęMPK. Wartość tego kontraktu to niespełna 121 mln zł.

Z koleiogłoszone w tym roku przetargi pozwolą pozyskać aż 199 autobusów. To:

  • 78 nowych autobusów w ramach unijnego zamówienia o którym pisaliśmy TUTAJ  w tym: 56 autobusów standardowych klasy MAXI z silnikami Euro 6; 12autobusów przegubowych hybrydowych klasy MEGA; 10 autobusów klasy MIDI zsilnikami Euro 6 o długości ok. 9 m

  • 30 nowych autobusówklasy MAXI w ramach unijnego przetargu o którym pisaliśmy o czym pisaliśmy TUTAJ

  • 38 nowych autobusów przegubowych w ramach leasingu finansowego marki Solaris o czym pisaliśmy TUTAJ

  • 11 używanych autobusów(9 w standardzie +  2 w opcji) z najnowszego kontraktu na używane autobusy hybrydoweklasy MAXI

To oznacza,że firma za moment przekroczy poziom 230 szt. i znacznie przybliży się do realizacjiambitnego planu, na którego realizację przewoźnik ma jeszcze rok.

Komentarze